اوایل اسفند 90 - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

با اندازه دور کمر اضافه وزن خود را تشخیص دهید

شنبه 90/11/29
3:19 عصر
amirsaeedi
با اندازه دور کمر اضافه وزن خود را تشخیص دهید
با اندازه دور کمر اضافه وزن خود را تشخیص  دهید
یوسف نقیایی ضمن بیان این مطلب اظهارداشت: یکی از توصیه های کلیدی به منظور کاهش وزن ارزیابی وضعیت بدنی است به طوری که شخص بتواند پی به وضعیت چاقی یا عدم چاقی خود ببرد و در صورت نیاز اقدامات ضروری را انجام دهد.

وی افزود: بهترین روش برای ارزیابی وضعیت بدنی استفاده از شاخص توده بدنی است که در آن نسبت وزن به مجذور وزن محاسبه می شود که اگر عدد بدست آمده بیش از 25 باشد شخص دچار اضافه وزن یا چاقی است.

این کارشناس تغذیه در ادامه تصریح کرد: اگر در خانم ها این عدد بیش از 88 و آقایان بیش از 120سانتی متر باشد شخص دچار اضافه وزن وخصوصا چاقی شکمی است.

نقیایی خاطرن شان ساخت: روشی ساده تر برای تعیین تقریبی اضافه وزن و چاقی ، تفاوت بین قد با عدد 100 است که محدوده وزن طبیعی را نشان می دهد: به عنوان مثال اگر فردی دارای قد 170 سانتی متر باشد محدوده وزن طبیعی وی 70 کیلوگرم خواهد بود.البته این عدد تقریبی بوده و برای تعیین دقیق باید از سایر روش ها استفاده کرد.


مهمترین نکات در مورد طراحی کارت ویزیت خوب

شنبه 90/11/29
2:36 عصر
amirsaeedi
مهمترین نکات در مورد طراحی کارت ویزیت خوب
مهمترین نکات در مورد طراحی کارت ویزیت خوب
هر کس باید این نکته را در به خاطر بسپارد که طراح یک کارت ویزیت خوب یعنی به تصویر کشیدن حس کار و نوع تجارت مشتری. یک کارت ویزیت خوب باید به گونه ای طراحی شده باشد که بتواند بلافاصله توجه بیننده را به خود جلب کند و او را ترغیب به خرید محصول نماید. یک کارت ویزیت خوب نباید به عنوان آیتمی برای معرفی در نظر گرفته شود که برای برقراری ارتباط با مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد.
 
کارت ویزیت یکی از روش های تبلیغ و به نوعی ایستگاه اطلاعاتی در مورد شما و کاری که انجام می دهید می باشد. اگر کارت ویزیت نتوانست به مقاصد و اهداف شما در زمینه بالا بردن میزان فروش محصول و معرفی و شناساندن شما جامه عمل بپوشاند، این ثابت می کند که کارت ویزیت شما در سطح مناسبی برای تاثیر گذاری نبوده است.

اکثر افراد فکر می کنند کارت ویزیت روش موثر تبلیغات فروش است؛ این نوع تفکر در میان افرادی رایج است که به تازگی وارد عرصه تجارت شده اند. ایده کلی در مورد فلسفه کارت ویزیت این است که یک کارت ویزیت به قدری از یک طراحی خوب برخوردار باشد که با قرار گرفتن روی میز نظر هر بیننده را به خود جلب کرده و حرفه ای بودن طرح آن نیز باعث شود تا این حس در بیننده ایجاد شود که با یک مجموعه کاملا حرفه ای طرف است، بنابراین سعی می کند خرید خود را از این کمپانی خاص انجام دهد.

کارت های ویزیت از ابزارهای موثر و مفید هستند که تاثیر آنها اثبات شده است. داشتن یک کارت ویزیت خوب با طراحی منحصر به فرد و چشم گیر این امکان را برای مشتریان و مصرف کنندگان فراهم می کند تا خرید خود را به آسانی و با طیب خاطر انجام دهید.

در اینجا 23 نکته اساسی و مفید را به شما خواهیم گفت که به شما کمک می کند که یک کارت ویزیت خوب طراحی کنید:

1. از تصویری استفاده کنید که نمایانگر کار، محصول و کمپانی شماست.

2. مطمئن شوید کارت ویزیت شما دارای جذابیت های لازم برای جذب و جلب توجه و ترغیب مشتری است.

3. از رنگ های متنوعی استفاده کنید.

4. از عکس هایی استفاده کنید که احساسات افراد را تحریک کند، البته با توجه به این که برخی از تصاویر ممکن است برای محیط تجاری مناسب نباشد.

5. از کارت هایی که مواد پلاستیکی در آنها بکار رفته استفاده نکنید. از کارت های رنگی و کارت هایی استفاده کنید که دارای طرح های غیر معمول و غیر عادی است، به این طریق طرح کارت در ذهن بیننده باقی مانده و دیرتر فراموش می شود.

6. کارت خود را در سایزهای مختلف تجسم کنید. شما می توانید کارت خود را به گونه ای طراحی کنید که فقط محصولی که قصد فروش آن را دارید به نمایش بگذارد.

7. کارت را به صورت عمودی طراحی کنید تا مطمئن شوید بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

8. کارت ها ویزیت دو لت و سه لت می تواند نقش یک کاتالوگ را ایفا کند.

9. کارت های ویزیتی با طرح های مختلف طراحی کنید. با این روش افراد در کلکسیون کارت های ویزیت شان تعداد بیشتری کارت از شما خواهند داشت.

10. به اضافه کردن یک فایل آهنگ یا موزیک به کارت خود فکر کنید. این گونه می توانید مطمئن باشید هر کس با هر سلیقه ای از داشتن کارت شما امتناع نمی کند.

11. شما باید مطمئن باشید کارت شما از روش ها و راه های لازم برای ارتباط برقرار کردن با افراد برخوردار است، مثلا نام کمپانی، آدرس، شماره تماس، فاکس، آدرس وب سایت و همچنین آدرس ایمیل. فراموش نکنید بودن نام خود شما به اندازه نام کمپانی در کارت ویزیت اهمیت دارد.

12. نگران هزینه ای که باید برای کارت ویزیت بپردازید نباشید. با کمی بیشتر هزینه کردن برای چات کارت ویزیت بعدا می توانید درآمد بیشتری داشته باشید. با داشتن یک کارت ویزیت خوب با تعداد بالا تعداد افرادی که با شما تماس می گیرند نیز بیشتر شده، در نتیجه میزان فروش محصول شما نیز افزایش پیدا می کند.

13. داشتن دو کارت متفاوت می تواند میزان فروش محصول شما را تا حد باور نکردنی بالا می برد.

14. مطمئن شوید کارت ویزیتی که طراحی می کنید به خوبی برند یا نام تجاری شما را تصریح و توصیف می کند.

15. سعی کنید مشخصات کلی خلاصه و در یک خط قابل خواندن و فهمیدن باشد از نوشتن متن های طولانی اجتناب کنبد فراموش نکنید کارت ویزیت با برشور یا تراکت تبلیغاتی فرق دارد پس هرچه مختصر تر و کوتاهتر باشد برای مخاطب قابل لمس تر است

16. نوشته ای انتخاب نکنید که مردم قادر به فهم آن نباشند چون باعث می شود برخی از مشتریان خود را از دست بدهید.

17. از کارت ویزیت هایی استفاده نکنید که حاوی اطلاعات ارتباطی قدیمی، آدرس پستی و … است چون باعث می شود یک فرد غیر حرفه ای و اماتور به نظر برسید.

18. سعی کنید به جای نوشته های طولانی از نوشته ها و عبارات کوتاه و مختصر استفاده کنید. نوشته های بلند و طولانی باعث کمم شدن علاقه فرد به خواندن مطالب می شود.

19. پشت کارت شما باید حاوی نکات مهم و ضروری در مورد نوع فعالیت و سرویس دهی شما باشد. این باعث می شود مردم شما را بهتر و زودتر به یاد آورند.

20. اگر می دانید در یک سال بیشتر از 1000 کارت استفاده نمی کنید مطمئن باشید در کار و تجارت خود شکست خواهید خورد. بنابراین روش خود را تغییر داده و کاری کنید که کارت ویزیت بیشترین نفع را به شما برساند.

21. بهترین روش برای اینکه ببینید آیا کارت ویزیت شما یک کارت ویزیت به یادماندنی هست یا نه این است که کارت ویزیت خود را بین تعداد زیادی کارت دیگر قرار دهید و آن ها را از یک تابلو آویزان کنید، سپس به آن ها نگاه کنید. اگر کارت شما در نگاه اول نظرتان را به خود جلب کرد مطمئن باشید کارت ویزیت خوبی است. اما اگر این اتفاق نیفتاد بدانید در یک قسمت از کار اشتباه کرده اید.

22. اگر کارت خود را به مشتری ارائه کردید و او با دیدن آن چیزی در مورد اینکه چقدر کارت خوبی دارید صحبت نکرد و یا اصلا چیزی در مورد کارت نگفت، این ها نشانه هایی است که نشان می دهد کارت شما از فاکتور WOW برخوردار نیست بنابراین چیزی هم برای گفتن در مورد آن وجود ندارد.

23. وقتی کارت ویزیت تان را به مشتریان خود می دهید از آنها نیز بخواهید کارت شان را در اختیار شما قرار دهند. با این روش می توانید با آنها در ارتباط باشید بنابراین مطمئن باشید کار و شغل خود را در سطح وسیعی گسترش داده اید.


فقط 3 زن و مرد در جهان به این زبان صحبت می کنند

شنبه 90/11/29
2:35 عصر
amirsaeedi
فقط 3 زن و مرد در جهان به این زبان صحبت می کنند
فقط 3 زن و مرد در جهان به این زبان صحبت می کنند
این سه انسان آخرین افرادی هستند که در یک دهکده ماهیگیری در اعماق جنگلهای پاپوا در جزیره اندونزی به زبان باستانی Dusner صحبت می‌کنند.

البته دانشمندان با کمی تاخیر به این فکر افتاده‌اند؛ چرا که زمین‌لرزه‌ها و سیل‌های اخیر، کل این جامعه را که برای مراسمی مانند ازدواج از این زبان استفاده می‌کردند، برای همیشه از میان برد.

محققان دانشکده زبان‌شناسی و آواشناسی دانشگاه آکسفورد این زبان را کشف کرده و دکتر سوریل موفو در ماه اکتبر برای ثبت این زبان به اندونزی سفر کرد. اما چند روز پس از این که وی آن جا را ترک کرد، قسمت شرقی استان پاپوا با سیل روبرو شد و تیم محققان نتوانسته بودند از زنده‌ماندن سه متکلم زبان Dusner که دو زن 60 ساله و یک مرد حدودا 70 ساله بودند، اطمینان حاصل کنند.

اکنون دکتر موفو توانسته با این افراد ارتباط برقرار کرده و پروژه 14 ماهه محققان برای ثبت لغات و دستور زبان این زبان قدیمی ادامه پیدا کرده ‌است.

پرفسور ماری دارلیمپر، رهبر این تحقیقات اظهار کرد: وقوع سیل در اندونزی مصیبت بزرگی برای ساکنان این جزیره فوق‌العاده بود و ما چندین ماه را در هراس برای شنیدن خبری از بقای سخن‌گویان به این زبان قدیمی منتظر مانده بودیم.

وی افزود: اما این موضوع بیان کننده اهمیت پروژه است. ما تازه سال گذشته به وجود این زبان پی بردیم و اگر آنرا ثبت نکنیم، برای همیشه از میان خواهد رفت.

دلیل کاهش یافتن این زبان این است که اکنون بیشتر افراد محلی به کودکان خود زبان مالزیایی می‌آموزند؛ چرا که برای گذران زندگی مفیدتر است. اما این زبان هنوز در مراسم ازدواج مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بر اساس برآوردها، نیمی از 6000 زبان ثبت‌شده در جهان در 50 سال آینده از بین خواهند رفت.


کوچکترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد

شنبه 90/11/29
2:29 عصر
amirsaeedi
کوچکترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد
کوچکترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد
هر اندازه ایران خودرو و سایپا به دنبال طراحی خودرو ملی هستند ، خودروسازان نوظهور و خصوصی کشور حلقه مفقوده این صنعت را در محصولات ارزان قیمت ، کم مصرف و پاک میجویند. مینور نام نخستین خودرو برقی و کوچک شهری ایران است که توسط شرکت خودروسازی جنوب طراحی شده و قرار است به زودی به خیابان های ایران راه پیدا کند .

به گزارش عصرخودرو، مینور (Minor) در لغت نامه انگلیسی به معنای کوچک و جزئی است که با توجه به جثه و کلاس خودرو برای آن برگزیده شده و ریشه ای در لغت نامه فارسی ندارد هر چند تلفظ صحیح آن در زبان انگلیسی به صورت ماینور است.
 
کوچک ترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد! / www.irannaz.com

مینور در کلاس خودرو های کوچک شهری ( کلاس A ) قرار می گیرد و به عنوان خودرویی با فاصله بین دو محور 1?8 متر در زمره کوچکترین خودروهای جهان قرار می گیرد . مینور در گروه خودروهایی قرار می گیرد که در جهان با نام NEV Neighborhood Electric Vehicle شناخته می شوند .
 
این دسته از خودرو ها با استفاده از منبع انرژی پاک تغذیه می شوند و معمولا حداکثر سرعتی کمتر از 72 کیلومتر در ساعت دارند . قوانین آمریکا ، خودرو کم سرعت یا NEVرا به داشتن وزنی کمتر از 1400 کیلوگرم و حداکثر سرعت 30 تا 40 کیلومتر در ساعت محدود کرده است تا از معافیت مالیاتی برخوردار شوند . مینور بر اساس انتخاب مشتریان در دو نوع بنزنی و برقی و با قابلیت انتخاب آپشن های مختلف به بازارعرضه خواهد شد .
 
کوچک ترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد! / www.irannaz.com

طراحی
طراحی مینور همانند خودرو معروف اسمارت Fortwo با استفاده از طرح آبششی و خط نقره ای روی بدنه هویت پیدا کرده است . این خودرو در 7 رنگ به بازار عرضه خواهد شد که در همه این رنگ آمیزی ها بخش نقره ای ثابت است . مینور خودرویی کوچک با ظرفیت دو سرنشین است که در دو کلاس هاچ بک کبریولت و هاچ بک کوپه به بازار عرضه خواهد شد .
 
بدنه این خودرو کوچک از ورقه فلزی با ضخامت 0?75 میلیمتر و سپرها نیز از جنس پلاستیک طراحی می شوند . مینور اتاق خیلی کوچکی دارد اما فضای کافی برای قرار دادن امکانات و همچنین سفری درون شهری برای دو نفر وجود دارد . کنسول میانی علاوه بر پتانسیل قرار گیری سیستم صوتی ، دریچه کولر و همچنین تنظیمات سیستم کولر و بخاری به یک محفظه نگهدارنده اجزا مجهز شده است .
 
علاوه بر این موضوع ، مینور از آپشن و قابلیت نصب کیسه هوا برای راننده و شاگرد بهره می برد . مشتریان پس از انتخاب اتاق مورد نظرشان می توانند به سراغ انتخاب پیشرانه و سیستم فنی بروند که در بخش بعدی به معرفی آن خواهیم پرداخت .
 
کوچک ترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد! / www.irannaz.com

مینور با پیشرانه الکتریکی، یک انتخاب پاک
مینور محصول مشترک سه کشور ایران ، چین و آمریکاست . باتری های مورد استفاده برای ایجاد قدرت در مینور بر اساس انتخاب مشتری در دو نوع اسیدی و لیتیومی در دسترس خواهند بود که با همکاری کمپانی US Battery تهیه می شوند. موتور الکتریکی مینور از 6 باتری 12 ولتی تشکیل می شود که بسته به انتخاب مشتری در نوع اسیدی حدود 600 دلار و در نوع لیتیومی 900 دلار قیمت دارند .
 
عمر این باتری ها حدود 3 سال برآورد شده و پس از اتمام این مدت ، مشتری می بایست باتری های سیستم موتور الکتریکی خودرو را تعویض کند . انتقال قدرت(گیربکس) در نوع الکتریکی مینور با استفاده از کلید دو جهته که روی کنسول نصب شده است به چرخ های عقب صورت می گیرد . این کلید در دو حالت FWd و REV امکان حرکت به جلو و عقب را فراهم می کند .
 
مشتریان برای شارژ مینور در مقایسه با رقبای دیگر نیازی به پایگاه های شارژ مخصوص ندارند و مینور همانند یک جاروبرقی سیم شارژ و دوشاخه ای دارد که با اتصال به هر نوع پریزی در عرض 6 ساعت باتری های خالی این خودرو را شارژ می کند . بر اساس محاسبات صورت گرفته ، هزینه هر بار شارژ مینور 1000 تومان برآورد شده است.

مینور با بهره گیری از موتور الکتریکی به قدرت 7?5 کیلو وات و وزن 910 کیلوگرمی ( 640 کیلوگرم در نوع کبریولت ) توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 40 کیلومتر در ساعت را داراست و در حالت شارژ کامل باتری مسافتی حدود 80 کیلومتر را می پیماید .
 
کوچک ترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد! / www.irannaz.com

پیشرانه بنزینی با مصرف کمتر از 3 لیتر
خودروسازان جنوب علاوه بر موتور الکتریکی امکان انتخاب موتور بنزینی کم مصرف با حجم 250 سی سی را نیز در اختیار مشتریان گذاشته است .پیشرانه تک سیلندر این خودرو توانایی تولید حداکثر قدرت 18 اسب بخار را داراست و این مدل از مینور با ظرفیت باک 18 لیتری مصرفی زیر 3 لیتر در سیکل ترکیبی را به ارمغان می آورد . همانند نسخه الکتریکی ، موتوربنزینی نیز توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 40 کیلومتر در ساعت را داراست.
 
گیربکس در نظر گرفته شده برای تیپ بنزینی در سه حالت D برای حرکت به سمت جلو ، N برای حالت خلاص و Rبرای حرکت به عقب طراحی شده و نیرو را همانند مدل الکتریکی به چرخ های عقب منتقل می کند . ترمزها در همه تیپ های مینور به صورت استاندارد در هر 4 چرخ از نوع دیسکی خواهند بود .
 
کوچک ترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد! / www.irannaz.com

آپشن های ایمنی
مینور شاید به خودی خود نتواندبا حداکثر سرعت 40 کیلومتر در ساعت خطرساز باشد اما در صورت برخورد با خودرو دیگر نیازمند برخورداری از امکانات و تجهیزات ایمنی خاصی است که خودروسازان جنوب به عنوان آپشن برای مینور در نظر گرفته اند .
 
مشتریان مینور کوپه ویا مینور C کبریولت می توانند با انتخاب امکاناتی نظیر سیتسم ترمز ABS ، سیستم ترمز EBD ، ایربگ راننده و سرنشین جلو و سنسور دنده عقب بر روی سپر تجهیزات ایمنی کاملی را روی خودرو مورد نظرشان داشته باشند . لازم به ذکر است مینور در تیپ پایه به هیچکدام از امکانات گفته شده مجهز نیست و برای انتخاب این آپشن ها مشتریان باید مبلغی اضــــافه بر قیمت خودرو پرداخت کنند .
 
کوچک ترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد! / www.irannaz.com

امکانت و تجهیزات
تیپ پایه مینور علاوه بر ترمز های دیسکی در 4چرخ به سیستم بخاری و سیستم صوتی پایه تجهیز خواهد شد. مشتریانی علاوه بر این موارد میتواننــــد سقف پانورامیک ، سیستم صوتی پیشرفتهتر و همچنین کولر را به عنوان آپشن های دیگر روی مینور نصب کنند . مدل کبریولت مینور در حالت پایه به Soft Top تجهیز شده و مشتریانی که علاقه مند نصب Hard Topبر روی این خودرو هستند می توانند با پرداخت مبلغ 700 هزار تومان ، این آپشن را بر روی خودرویشان نصب کنند .
 
کوچک ترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد! / www.irannaz.com

قیمت و زمان عرضه
مدل کبریولت مینور حدود 2 میلیون تومان از نوع کوپه ارزان تر است . این خودرو در صورت ارائه به صورت برقی با قیمت پایه 11?5 میلیون تومان و در صورت انتخاب نوع بنزینی با قیمت پایه 6?800 تا 7 میلیون تومان در دسترس مشتریان خواهد بود .
 
خودروسازان جنوب زمان پیش فروش این خودرو را در بازار مهر ماه سال جاری اعلام کرده و احتمالا این پیش فروش با پرداخت مبلغ 5 میلیون تومانی آغاز خواهد شد . مینور هم اکنون در مرحله کسب استاندارد های لازم برای شماره گذاری در ایران به سر می برد و بر اساس وعده مسئولان خودروسازان جنوب تا اواخر سال جاری به خیابان ها می آید .
 
بر اساس برنامهریزی های صورت گرفته مینور در منطقه اقتصادی شیراز به صورت انبود به تولید خواهد رسید و خودروسازان جنوب قصد دارد برای تامین نیاز مشتریان مینور تا اواسط سال جاری در هر یک از استان ها یک نمایندگی فعال دایر نماید و حتی در صورت قطع تولید تا 10 سال به صورت تضمینی قطعات مورد نیاز مشتریان مینور را با قیمتی ارزان تامین کند . خودروسازان جنوب مینور را با گارانتی بدون محدودیت دو ساله به بازار عرضه می کند .
 
کوچک ترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد! / www.irannaz.com

تولید مشترک مینور در ایران ، چین و آمریکا
بر اساس قرارداد منعقد شده بین شرکت خوردوسازان جنوب و شرکای طراحی مینور در دو کشور چین و آمریکا ، سالانه 30 هزار دستگاه از این خودرو به تولید خواهد رسید که 40 درصد آن یعنی حدود 12 هزار دستگاه سهم ایران است . چین و آمریکا نیز هر کدام 30 درصد از تیراژ مذکور را در کشورشان عرضه می کنند .

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ، 70 درصد مراحل تولید مینور در چین صورت خواهد گرفت و 30 درصد باقی مانده که شامل نصب قطعات اتاق و برخی تجهیزات می شود در محل کارخانه خودروسازان جنوب صورت خواهد گرفت.
کوچک ترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد! / www.irannaz.com
 
کوچک ترین و ارزانترین خودرویی که به ایران خواهد آمد! / www.irannaz.com


آموزش سودوکو...

شنبه 90/11/29
12:55 عصر
amirsaeedi

جدول سودوکو یه جدول ژاپنیه که بهش جدول اعداد متقاطع هم گفته میشه. این جدول یه جدول مربعی شکله که از 9 سطر و 9 ستون تشکیل شده. از طرفی به 9 تا مربع مساوی هم تقسیم شده بطوریکه اون مربع های 3 در 3 داخلی تو دل مربع اصلی قرار دارن که بهشون بلوک گفته میشه (شکل زیر)

Sudoku Puzzle Help

قانون های این بازی شامل 4 شرط اصلی و ساده س :

  1. همه سطر و ستون ها شامل اعداد بین 1 تا 9 باشه.
  2. تو هیچ سطری عدد تکراری نباشه.
  3. تو هیچ ستونی عدد تکراری نباشه.
  4. تو هیچ بلوکی عدد تکراری نباشه ...

البته بعضی ها اعتقاد دارن برای جلوگیری از جواب های متعدد بهتره قانون پنجم رو هم به این قانون ها اضافه کنیم که اونم تکراری نبودن تو قطرهای مربعه که من بهش اعتقادی ندارم و اینجا هم اون قانون پیاده سازی نشده ...

و اما روش حل ...

برای حل این جدول روش های مختلفی گفته شده ولی من معتقدم هر کسی باید خودش به یه روش و اصولی دست پیدا کنه. من خودم به عنوان کسی که مدتها جدول سودوکوهای مختلف رو حل کردم و برنامه جدول سودوکوی این سایت رو نوشتم یه روش ساده دارم که شاید به درد بقیه دوستان هم بخوره ...

اولا تو حل این جدول به هیچ وجه عجله نکنین. جدول حروف متقاطع هم نیست که بشه دو یا چند نفره حلش کرد و یا از کسی کمک گرفت. اگر روی کاغذ بازی میکنین یا مداد و پاک کن بردارین اگرم تو اینترنت یا گوشی موبایلتون بازی میکنین نباید عصبی بشین. باید با خونسری کامل هی اشتباهات خودتون رو قبول کنین و با خونسردی اعداد اشتباه رو جابجا کنین تا به جدول نهائی دست پیدا کنین.

برای حلش باید فکر کنین دارین یه معما رو حل میکنین. باید با خودتون حرف بزنین. دلیل و منطق بیارین. چند تا عدد رو با هم مقایسه کنین. اگر فکر میکنین عددی رو باید تو سلولی بشونین واسش دلیل داشته باشین که چرا میتونه اون عدد اونجا باشه و یا چرا نمیتونه فلان جا باشه ....

من به سطر یا ستون شانس اعتقاد دارم. اول باید بگردین پیداش کنین. سطر یا ستون شانس سطر یا ستونیه که کمترین جای خالی رو داره و از همون اول انگار چشمک میزنه که بیا سمت من. من بهت کمک میکنم که این جدول رو حل کنی. ربطی هم به سطح سختی جدول نداره. میشه راحت پیداش کرد. مثلا تو جدولی که این پائین میبینین سطر هفتم جون میده واسه شروع یا ستون شیشم از چپ ...

Sudoku Puzzle Help

همونجور که میبینین این سطر و ستون نسبت به بقیه تعداد سلول های خالی کمتری دارن و راحت تر میشه اعداد اولیه رو براش پیدا کرد ...  البته ممکنه چند تا سطر یا ستون وجود داشته باشه که شما میتونین یکی از اونا رو برای شروع انتخاب کنین ...

مثلا ما اینجا سطر هفتم رو انتخاب میکنیم. دیگه و اینجا فقط از اون سطر صحبت میکنیم. شما اگر ستون رو انتخاب کردین به جای سطر باید به اون ستون فکر کنین.

بعد از اینکه سطر یا ستون شانس رو انتخاب میکنیم کافیه اعداد 1 تا 9 رو خیلی راحت و بدون دقدقه تو سلول های خالی بذارین. فقط وقتی یهسلول رو انتخاب میکنین برای پر کردن باید به 2 تا نکته دقت کنین.

  1. تو همون سطر و ستون خودش عدد تکراری نذارین.
  2. مراقب باشین تو مربع 3 در 3 ای که اون سلول رو تو خودش جا داده عدد تکراری نذارین

ما اینجا سطر هفتم رو به عنوان سطر شروع انتخاب کردیم و سعی میکنیم یکی یکی از سمت چپ خونه هاش رو پر کنیم. که تو شکل زیر سلول های خالی رو با دایره های قرمز شماره گذاری کردیم و الان میخوایم برای جایگاه شماره 1 اولین عدد رو انتخاب کنیم ...

Sudoku Puzzle Help

خوب به نظر خودتون تو این سلول چه عددی رو میشه گذاشت ؟ خوب مسلما عددهای 8 ، 5 ، 7 ، 9 و 4 رو نمیتونین بذارین چون تو همون سطر اومدن و یکی از عدد های 1 ، 2 ، 3 ، 6 باید اونجا بشینه.

عدد 1 هم نمیتونه باشه چون دو سطر پائین ترش تو همون ستون اومده ... باید یکی از عددهای 2 ، 3 یا 6 رو بذاریم ...

عدد 3 هم نمیتونه باشه چون تو همون بلوک سطر بعدی تکرار شده ...

Sudoku Puzzle Help

پس میمونه 2 و 6 که دیگه باید بدون هیچ دلیلی یکیش رو انتخاب کنیم ...

من اینجا عدد 2 رو انتخاب میکنم ...

Sudoku Puzzle Help

میایم سراغ جایگاه 2 ...

انتخاب های ما اعداد 6 3 و 1 میتونه باشه ...

اگه یه خورده دقت کنین متوجه میشین 6 بهترین انتخابه چون تو جایگاه 3 و 4 نمیتونه باشه چون تو اون بلوک یه 6 دیگه وجود داره ...

Sudoku Puzzle Help

پس بازم با همین توضیحات 6 رو تو جایگاه 2 میذاریم. و برای جایگاه 3 و 4 تصمیم میگیریم ...

برای جایگاه 3 و 4 انتخاب راحت تر شده چون اعداد باقیمونده فقط 1 و 3 شده. عدد 1 تو جایگاه 3 نمیتونه باشه و عدد 3 هم تو جایگاه 4 نمیتونه بشینه ...

Sudoku Puzzle Help

خوب تا اینجا سطر اولی که انتخاب کرده بودیم تکمیل شد. البته نمیشه مطمئن بود که همه اعداد رو دقیقا سر جای خودشون گذاشتیم. چون یه سری جاها همونطور که دیدین دلیل منطقی ای براش نداشتم و گفتم بدون دلیل میذارم.

همینجوری جلو میریم تا اینکه یه جا متوجه بشیم اشتباه کردیم و مجبور بشیم جای بعضی هاشو عوض کنیم.

خوب میریم سراغ سطر یا ستون شانس بعدی ...

البته مهم سطر ستون یا بلوک بودن نیست. ما باید چیزی رو انتخاب کنیم که احتمال خطای کارمون بیاد پائین. یعنی با اطلاعاتی که داریم ریسک اشتباه کمتری داشته باشیم.

بعد از اینکه اون سطر رو پر کردیم باید بگردیم سطر ، ستون یا بلوک شانسمون رو پیدا کنیم. اونم دیگه باید متوجه باشین چطور انتخاب میکنیم. اونی که سلول های خالیش از بقیه کمتر باشه.

من الان اینجا دو تا بلوک میبینم که هر دو فقط یه تا سلول خالی دارن و ظاهرا راحت تر از بقیه میشه تکمیلشون کرد ....

Sudoku Puzzle Help

همونطور که میبینین اینجا 3 تا سلول خالی مونده که مثل دفعه قبل با دایره های قرمز علامت گذاری کردم.

Sudoku Puzzle Help

اعدادی هم که داریم 4 ، 6 و 7 هستن. حالا به جای اینکه از جایگاه ها شروع کنیم و دنبال عدد مناسب بگردیم میتونیم عدد یک عدد رو انتخاب کنیم و دنبال جایگاه خوبی براش باشیم ...

مسلما عددی خوبه که فقط یکجا بتونه بشینه ....

عدد 7 هیچ محدودیتی نداره و تو هر سه جایگاه میتونه بشینه ...

عدد 4 فقط تو جایگاه 1 نمیتونه باشه (چون تو همون سطر سمت راست تکرار شده)

اما عدد 6 ....

عدد 6 فقط میتونه تو جایگاه 3 میتونه بشینه ...

چرا ؟ ... به دو دلیل مهم ...

  • عدد 6 تو جایگاه 1 نمیتونه بشینه چون تو همون سطر سمت راستش تکرار شده ...
  • عدد 6 تو جایگاه 2 هم نمیتونه بشینه چون تو همون سطون سمت بالاش تکرار شده ...

پس عدد 6 یک عدد خوبه که فقط و فقط میتونه تو جایگاه 3 بشینه و با اطمینان بیشتری تو همون سلول میشونیمش ...

Sudoku Puzzle Help

 خوب با این حساب تو این بلوک فقط دو تا سلول خالی مونده ... و همینطور دو تا عدد هم بیشتر نداریم ...

سلول های 1 و 2 ....

عدد های 4 و 7 ...

عدد 7 هیچ محدودیتی نداره پس بهتره باهاش کاری نداشته باشیم و بریم سراغ اون یکی عدد

عدد 4 اما هر جائی نمیتونه باشه ...

بله عدد 4 نمیتونه تو جایگاه 1 بشینه چون هم از بالا و هم از راست مورد حمله قرار میگیره ...

Sudoku Puzzle Help

پس با خیال راحت 4 رو تو جایگاه 2 میشونیم ...

عدد 7 هم که فقط یه جا براش مونده اونم جایگاه شماره 1 میشه ...

Sudoku Puzzle Help

خوب اینم از این ستون ...

حالا باید دنبال سطر ، ستون یا بلوک شانس بعدی باشین ...

به نظر من دو تا انتخاب میتونین داشته باشین. یکی همون بلوکی که دفعه قبل هم نشونتون دادم ...

یکی هم سطر هشتمه ...

Sudoku Puzzle Help

هر دو تا شانس یکسانی دارن و هر دو فقط 3 تا سلول خالی دارن ...

دیگه با این توضیحاتی که من دادم باید خودتون بشینین بقیه ش رو فکر کنین و حل کنین.

فقط نا امید نشین ... ممکنه این حرفای منو برای هر سطر و ستونی نشه بکار برد. من برای این سطر و ستون ها این استدلال ها رو داشتم.



پروکسی ایرانی....

شنبه 90/11/22
1:39 عصر
amirsaeedi

                       

برای خرید و دانلود تستی آن به ادامه مطلب بروید

 ساکس در واقع یک پروتکل امنیتی است که برای اعمال مدیریت بر فایروال و دیگر محصولات امنیتی استفاده می شود. تکنولوژی بکار رفته در پراکسی Socks از برتری قابل ملاحظه ای نسبت به پراکسی HTTP برخوردار است از جمله اینکه پراکسی ساکس از تمامی پروتکل های اینترنت پشتیبانی می کند (TCP/IP) و به کامپیوترهای سرور و کلاینت اجازه ارتباطی دوطرفه از طریق تمامی پورت ها را فراهم می کند ولی پراکسی های HTTP معمولا از یک پروتکل حمایت می کنند (پروتکل HTTP) و اغلب اجازه برقراری ارتباط از طریق یک پورت را فراهم می کنند (البته این به این معنی نیست که اگر پراکسی از نوع ساکس باشد می توان توسط پورت دلخواه با سرور ارتباط برقرار کرد بلکه این امکان معمولا توسط مدیران سرور محدود شده و در نهایت از طریق پورتهای محدودی می توان با سرور ارتباط برقرار کرد)

دوستان عزیز . پروکسی ساکس برای شما کاملا رایگان بوده و کسانی که بعد از تست آن می خواهند حساب شخصی داشته باشند می توانند تقاضا کنند برای پروکسی ساکس شخصی ..

سرعت فوق العاده بالا و بدون قطعی و بدون دردسر یکی از مزیت های پروکسی ساکس هست

بعد از دانلود نرم افزار ( قبل از نصب  ، آنتی ویروس خود را خاموش کرده و بعد نصب کنید )

لازم به ذکر است که پسورد این پروکسی رایگان هر 2 روز یکبار تغییر می کند .

                                   کسانی که بعد از تست پروکسی کاملا راضی بوده اند و قصد خرید داشتند

                                                      با این شماره 09370330171  تماس بگیرند 

                                ——————————————————————————————-

                                نوع پروکسی                            مدت اعتبار                          قیمت

پروکسی لرن بی بی               نا محدود                  رایگان برای همه

پروکسی ساکس                    1 ماه                        2 هزار تومان

پروکسی ساکس                    3 ماه                        6 هزار تومان

پروکسی ساکس                    6 ماه                        12 هزار تومان

پروکسی ساکس                  یک سال                     24 هزار تومان

( دانلود نرم افزار )
                                (دانلود آموزش کامل ، برای افراد تازه کار )

username : www.learnbb.com

Password : 654321

 

Ip Address : 184.107.112.183

Port : 4000

Protocol : Https

پسورد  فایل : learnbb.com

پروکسی ساکس از سرور پر فدرت کانادا

———————————————————————–

آموزش نصب و چگونگی کار با آن در فایل پروکسی توضیح داده شده است

در صورت هرگونه مشکل با این شماره 09370330171 تماس گرفته یانظر دهید

در صورت عدم تماس  . با این آیدی ارتباط برقرار کنید



طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir