اواخر اردیبهشت 91 - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

7 کوتوله واقعی

یکشنبه 91/2/24
8:17 عصر
amirsaeedi

آمبر استرمر و ترند جانسون زن و شوهری گرجستانی تبار هستند که به طور مادر زادی کوتوله به دنیا آمده اند.

 

Untitled2 هفت کوتوله واقعی در دنیای واقعی! + تصاویر

 

آنها پس از 13 سال زندگی در کنار هم،حال دارای 5 فرزند کوتوله هستند که به “خانواده 7 کوتوله” مشهورند.
ترند و همسرش آمبر اولین بار در انجمن معلولین همدیگر را دیده اند.بعد از 3 سال و نیم با هم ازدواج کردند و درست 5 ماه بعد از ازدواجشان در کمال ناباوری آمبر باردارشد.او تنها 53 سانتی متر قد دارد!!

به تازگی آنها در یکی از برنامه های تلویزیونی با عنوان “خانواده های موفق،زوجهای خوشبخت” دعوت کرده بودند.آمبر مادر 5 کوتوله است.او درباره زایمان هایش می گوید: تمامی دکترانی که من در هنگام اولین بارداری ام به آنها مراجعه کردند به من قاطعانه هشدار دادند که باید بچه را سقط کنم چرا که معلوم نبود که او نیز مانند من و همسرم کوتاه قد هست یا نه!از طرفی 90 درصد احتمال داشت که هر دوی ما سر زایمان از بین برویم.اما خواست خدا چیز دیگری بود.و من بعد از پسر بزرگم 4 فرزند دیگر نیز به دنیا آوردم.دومین فرزندمان،دخترم الیزابت به فاصله 2 سال بعد به دنیا آمد.بعد از الیزابت خدا 2 دختر دوقلو به ما داد که آنها نیز هر دو کوتاه قد هستند . و   سال پیش نیز آخرین فرزندم را به دنیا آوردم.

 

 

در زمان کودکی پسرم مشکلات زیادی وجود داشت.او به خاطر قد کوتاه و جثه کوچکش نمی توانست در میان همسالان خود حضور یابد. دیگران او را با تعجب نگاه می کردند و همین باعث ناراحتی من و همسرم می شد.اما به تدریج این مشکلات عادی تر شده و اکنون که پسر کوچکمان 5 ساله است به راحتی با دوستانش بازی می کند. ترند در ادامه صحبتهای آمبر می گوید: من و همسرم ،بهترین دوستان فرزندانمان هستیم.آنها کودکان با استعدادی هستند.ما به آنها افتخار می کنیم.
این خانواده گرجستانی تحت حمایت دولت هستند و هزینه تحصیل و درمانشان را دولت تأمین می کند.

 



رازهای زندگی: چرا دوران نوزادیمان را به خاطر نمیآوریم؟

یکشنبه 91/2/24
8:12 عصر
amirsaeedi

رازهای زندگی: چرا دوران نوزادی‌مان را به خاطر نمی‌آوریم؟ د
تقریبا هیچ کس از دوران بسیار ابتدایی کودکی‌اش خاطره‌ای ندارد- اما این وضع ناشی از آن نیست که کودکان کمسن اطلاعات را در مغزشان ثبت نمی‌کنند؛

بر عکس این به یاد نیاوردن ممکن است به این علت باشد که در آن سن بسیار کم‌، مغزهای ما هنوز به طریقی عمل نمی‌کند اطلاعات را به صورت الگوهای عصبی پیچیده - که ما آنها را خاطرات می‌نامیم- در آورد.

روشن است که کودکان کم‌سن می‌توانند واقعیت‌ها را در لحظه به یاد آورند- مانند اینکه پدر و مادرشان کیست، یا اینکه پیش از اینکه مادرشان به آنها شیرینی بدهد باید بگویند "لطفا". این حافظه را "حافظه معناشناختی" (semantic memory) می‌نامند.

کودکان تا زمانی میان 2 تا 4 سالگی، فاقد "حافظه رویدادی" (episodic memory) هستند- حافظه‌ای که در رابطه با جزئیات یک رویداد خاص است. خاطراتی از این نوع در چندین بخش در قشر سطحی مغز یا "کورتکس" ذخیره می‌شوند. برای مثال خاطره صدا در کورتکس‌های شنوایی،‌ در طرفین مغز پردازش می‌شود، در حالیکه خاطرات دیداری بوسیله کورتکس بینایی در عقب مغز مدیریت می‌شوند. ناحیه‌ای از مغز به نام هیپوکامپ همه این بخش‌های پراکنده را به هم ارتباط می‌دهد.

پاتریشیا باوئر از دانشگاه اموری در آتلانتا می‌گوید: "اگر کورتکس را یک تخت گل فرض کنید، گل‌هایی در سراسر سطح مغز شما وجود دارند. هیپوکامپ که به نحوی بسیار دقیق در میان مغز شما قرار گرفته است، مسئول قرار دادن این گل‌ها در کنار هم و به هم پیچیدن آنها برای ایجاد یک دسته گل است." خاطره همین دسته‌گل است- الگویی عصبی از پیوندها میان بخش‌هایی از مغز که هر بخش خاطره در آنها ذخیره شده است.

اما چرا کودکان تا دامنه سنی 2 تا 4 سالگی نمی‌توانند رویدادهای خاص را به ذهن بسپارند؟ به گفته روان‌شناس، نور نیوکامب از دانشگاه تمپل در فیلادلفیا این وضع ممکن است به این علت باشد که در این دوره زمانی است که هیپوکامپ کار پیوند دادن قطعات اطلاعات به یکدیگر را آغاز می‌کند.

و به گفته نیوکامب ممکن است دلیلی هم برای این وضع وجود داشته باشد. در زمانی که کودک تازه دارد یاد می‌گیرد که جهان چطور عمل می‌کند،‌ حافظه رویدادی ممکن است به نحوی غیرضروری پیچیده شود.

نیوکامب می‌گوید:‌"به نظر من هدف اصلی در دو سال اول زندگی کسب آگاهی معناشناختی است و از این دیدگاه در آن زمان حافظه دیداری ممکن است واقعا باعث حواسپرتی شود."



چپدستی

یکشنبه 91/2/24
8:11 عصر
amirsaeedi

چپ‌دستی به معنای ترجیح استفاده از دست چپ نسبت به دست راست در انجام فعالیت‌های روزمره مانند نوشتن است. بررسی‌های گوناگون نشان داده است که 11 درصد جمعیت جهان چپ دست هستند.

اما علت چپ‌دستی چیست؟ شواهد فزاینده حاکی از آن است که ژنتیک نقشی در این زمینه دارد. اما مانند بسیاری از صفات دیگر ترجیح استفاده از یک دست نیز احتمالا در نتیجه تقابل پیچیده‌ای میان ژن‌ها و محیط است.

افراد چپ‌دست با احتمال بیشتر دارای بستگانی هستند که چپ‌دست هستند. و پژوهشگران در حال جستجو برای یافتن ژن یا مجموعه‌ای از ژن‌ها هستند که باعث ترجیح استفاده از یک دست نسبت به دست دیگر می‌شوند.

اغلب دانشمندان موافق هستند که ترجیح استفاده از یک دست به صورت یک طیف وجود دارد، از راست‌‌دستی مطلق تا چپ‌دستی مطلق.

برای همین است که برخی افراد برای مثال توپ بولینگ را با دست چپ پرتاب می‌کنند ولی قاشق را با دست راست می‌گیرند. اما افرادی که واقعا "دودستی" باشند، یعنی هیچ ترجیحی به استفاده از یک دست نشان دهند، بسیار نادر هستند.

چپ‌دست‌ها برای مدت طولانی تحت فشار بوده‌اند و رنج کشیده‌اند. در هند و اندونزی خوردن غذا با دست چپ غیرمودبانه محسوب می‌شود. نوشتن حروف تصویری الفبای چینی ب دست چپ بسیار سخت است.

مدت دارازی از زمانی نمی‌گذرد که معلمان مدرسه ابتدایی با چوب روی دست دانش‌آموزانی می‌زدند که با دست چپ می‌نوشتند.

انسان‌ها این توانایی را نشان‌ داده‌اند که در صورت آسیب‌دیدن دست، در صورتی که برای انجام یک کار دستی لازم باشد، یا در مواجهه با فشار فرهنگی استفاده از دست غیرترجیحی‌شان را یاد بگیرند.

نکته جالب این است چپ‌دستی یک صفت منحصر به فرد انسان است. در شمپانزه‌ها و گوریل‌ها ترجیح به استفاده از یک دست به دست دیگر مشاهده نمی‌شود.

به نظر می‌رسد که چپ‌دستی به همراه سایر خصوصیات منحصر به انسان‌ها- از جمله زبان تکامل یافته باشد.

در اغلب افراد پردازش زبان در طرف چپ مغز آنها انجام می‌شود، یعنی نیمکره‌ای که طرف راست بدن را هم کنترل می‌کند، و احتمالا انسان‌ها از چند صد هزار سال قبل که سخن گفتن را آغاز کرده‌اند،‌ اینگونه بوده‌اند. هر چه که باعث شده است طرف چپ مغز مسئول کنترل زبان شود، احتمالا نقشی در غالب شدن نیمکره راست مغز هم داشته است.

گرچه هنوز ژن خاصی در زمینه کشف نشده است، اما دانشمندان توافق دارند که احتمالا ترجیح استفاده از یک دست به دست دیگر به ارث می‌رسد. والدین چپ‌دست با احتمال بسیار بیشتری ممکن است کودکان چپ‌دست داشته باشند،‌ و این کودکان ترجیح استفاده از دست چپ را از درون رحم و دوران جنینی آغاز می‌کنند.

تحقیقات اخیر بیانگر آن است که ضمن رشد و نمو، دو طرف مغز در واقع برای کنترل اختصاصی برخی از کارکردها برای مثال دست ترجیحی فرد، "به مبارزه می‌پردازند" و در اغلب موارد طرف چپ مغز ( که نیمه راست بدن را کنترل می‌کند)‌ پیروز می‌شود.

اما جالب اینکه حتی هنگامی که طرف راست مغز برنده می‌شود و فرد چپ‌دست می‌شود، باز هم طرف چپ مغز در انجام برخی از وظایف سهیم است. به این ترتیب در حالی که افراد راست دست معمولا به طور انحصاری طرف چپ مغز مسئول پردازش زبان است،‌ در افراد چپ‌دست گرچه پردازش زبان عمدتا در طرف راست مغز انجام می‌شود، طرف چپ مغز هم تا حدی در زبان دخیل باقی می‌ماند.

برخی از پژوهشگران می گویند این شکل ارتباطات عصبی در افراد چپ‌دست ممکن است این افراد در برخی از مهارت‌ها که برای رهبری مورد نیاز است،‌ تواناتر کند.



رازهای زندگی: راه رفتن روی آب

یکشنبه 91/2/24
8:10 عصر
amirsaeedi
شنیدن برخی کرامات و یا داستان‌های مرتاض‌های هندی گاهی اوقات انسان را قلقلک می‌دهد که: «چه می‌شد من هم می‌توانستم روی آب راه بروم؟» کار چندان سختی نیست. ما به شما می‌آموزیم.

پیش از هر کاری بهتر است کمی دانش فیزیک شما را تقویت کنیم و آن چیزیهایی که یادتان رفته را به یادتان بیاوریم. فیزیک دبیرستان که یادتان هست؟ نیروی چسبندگی؟

نیروی بین مولکولی چسبندگی نیرویی است که سبب می‌شود یک ماده جامد، مایع یا گاز باشد. گازها کمترین نیروی چسبندگی بین مولکولی را دارند و جامدات بیشترین نیرو را. به همین دلیل شما نمی‌توانید پایتان را در چوب فرو کنید اما در آب می‌توانید.

اسحاق نیوتن، دانشمند انگلیسی، که در قرن 17 میلادی زندگی می‌کرد متوجه نیروی بین مولکولی شد و برای آن فرمولی به دست آورد که می‌شد بسته به جنس ماده، نیروی بین مولکولی آن را محاسبه کرد.

بخش زیادی از مایعات موجود در جهان رفتار بین مولکولی همانند آنچه نیوتن توصیف کرده و در فرمول آورده است از خود نشان می‌دهند. با این حال تعدادی از مواد هم از این قاعده مستثنی هستند. به این مواد، سیالات غیرنیوتنی می‌گویند.

در سیالات غیرنیوتنی نیروی بین مولکولی بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که نیوتن توصیف کرده است. با نیروی بین مولکولی می‌توان رفتار مواد را پیش‌بینی کرد اما در مورد سیالات غیرنیوتنی هیچ پیش‌بینی معنا ندارد.

در حقیقت سیال غیرنیوتنی سیالی است که نیروی چسبندگی آن تغییر می‌کند و تقریبا می‌توان گفت چسبندگی در این سیالات را نمی‌توان تعریف کرد.

 

یکی از راه‌های کم‌هزینه تولید یک ماده غیرنیوتنی، استفاده از آرد ذرت است. آرد ذرت را بک یک فنجان آب اضافه کنید و آن را به آرامی هم بزنید. بعد از مدتی یک مایع کرم مانندی با رنگ روشن به دست می‌آید.

حال برای اینکه این ماده را آزمایش کنید می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

اگر روی سطح سیال با انگشتتان ضربه بزنید یا به طور ناگهانی ظرف را وارونه کنید، عکس‌العمل سیال درون ظرف بیشتر مانند جامدات است تا مایعات.

رفتارهای مهربانانه‌تر مانند این که به آرامی قاشقی را در سیال فرو کنید، باعث می‌شود رفتار سیال شبیه مایعات باشد.

اگر بخواهید قاشق را به تندی از مایع خارج کنید، باز هم مایع حالت جامد به خود می‌گیرد.

بازی جالب‌تری که می‌توانید با این سیال انجام دهید، راه رفتن روی آن است. چون بخشی از این سیال را آب تشکیل می‌دهد، پس پر بیراه نیست که بگوییم شما با این روش دارید روی آب راه می‌روید.

با درست کردن حجم بیشتری از این سیال و ریختن آن درون یک تشت می‌توانید راه رفتن روی یک مایع را تجربه کنید. کافی است از روی آن رد شوید. فقط یادتان باشد که با سرعت از روی آن رد شوید تا سیال حالت جامد به خود بگیرد.

به جز راه رفتن روی آن، سیال غیرنیوتنی کاربردهای دیگری هم دارد. یکی از این کاربردها در تهیه لباس‌های ضد گلوله است. دانشمندان در تلاشند با کمک این مواد لباس ضد گلوله بسازند، زیرا سیالات غیرنیوتنی انرژی گلوله را به راحتی جذب می‌کنند و از طرف دیگر قابل انعطاف هستند و مانع از حرکت بدن نمی‌شوند.



بکن نکن

شنبه 91/2/23
1:39 صبح
amirsaeedi

- شش سال اوّل زندگی
• گریه نکن
• شیطونی نکن
• دست تو دماغت نکن
• تو شلوارت پی‌ پی نکن
• مامانت رو اذیّت نکن
• روی دیوار نقاشی نکن
• انگشتت رو تو پریز برق نکن
• دمپایی بابا رو پات نکن
• به خورشید نگاه نکن
• شب ها تو جات جیش نکن
• تو کمد مامان فضولی نکن
• با اون پسر بی ‌تربیته بازی نکن
• اسباب‌ بازی‌ ها رو تو دهنت نکن
• زیر دامن شمسی خانوم رو نگاه نکن

 

2- دوره دبستان
• موقع رفتن به مدرسه دیر نکن
• پات رو تو جامیزی نکن
• ورق های دفترت رو پاره نکن
• مدادت رو تو دهنت نکن
• به دختر های مدرسه بغلی نگاه نکن
• تخته پاک ‌کن رو خیس نکن
• حیاط مدرسه رو کثیف نکن
• با دختر های شمسی خانوم آمپول بازی نکن
• دست تو کیف بغل دستیت نکن
• تخته ‌سیاه رو خط‌ خطی نکن
• گچ رو پرت نکن
• تو راهرو سرو صدا نکن
• تو کلاس پچ ‌پچ نکن
• ATARI بازی نکن
3- دوره راهنمایی
• ترقّه بازی نکن
• SEGA بازی نکن
• جا های بد بد فیلم ها رو نگاه نکن
• موقع برگشتن از مدرسه دیر نکن
• تو کوچه فوتبال بازی نکن
• دست تو جیبت نکن
• با مامانت کل ‌کل نکن
• تو کلاس صحبت نکن
• بعد از ظهر سروصدا نکن
• با دختر شمسی خانوم منچ بازی نکن
• اتاقت رو شلوغ نکن
• روی میز بابات کتاب هات رو ولو نکن
• عکس لختی تماشا نکن
• با بچّه ‌های بی ‌ادب رفت و آمد نکن
• جرّ و بحث نکن
4- دوره دبیرستان
• با کامپیوتر بازی نکن
• تو حموم معطّل نکن
• تقلّب نکن
• با دوستات موتورسواری نکن
• عصر ها دیر نکن
• با دختر شمسی خانوم صحبت نکن
• با بابات دعوا نکن
• تو کلاس معلّم تون رو مسخره نکن
• تو خیابون دنبال دختر ها نکن
• مردم‌ آزاری نکن
• نصف شب سرو صدا نکن
• فیلم سوپر نگاه نکن
• وقتت رو با مجله تلف نکن
• چشم ‌چرونی نکن
5- دوره دانشگاه
• رشته ‌ای رو که دوست داری انتخاب نکن
• ?? ساعته چت نکن
• سر کلاس درس غیبت نکن
• با دختر شمسی‌ خانوم دل و قلوه ردّ و بدل نکن
• خیابون‌ ها رو متر نکن
• تو سیاست دخالت نکن
• با دختر های مردم هر کاری دلت خواست نکن
• شب برای شام دیر نکن
• با مأمور پلیس کل ‌کل نکن
• چراغ قرمز رو عشقی رد نکن
• موبایلت رو Reject نکن
• حذف پزشکی نکن
• آستین کوتاه تنت نکن
• همه رو دو دره نکن
6- دوره سربازی
• مو هات رو بلند نکن
• روت رو زیاد نکن
• از اوامر سرپیچی نکن
• فرار نکن
• با اسلحه شوخی نکن
• غیبت نکن
• به آینده فکر نکن
• درگیری ایجاد نکن
• به فرمانده بی ‌احترامی نکن
• غیر از خدمت به هیچ چیز دیگری فکر نکن
• با رئیس عقیدتی جرّ و بحث نکن
• اعتراض نکن
• با دختر شمسی خانوم نامه ‌نگاری نکن
• از تلف شدن وقتت ناله نکن
• از آشپزخونه دزدی نکن
7- دوره شوهر بودن
• با زنت شوخی نکن
• زنت رو با دختر شمسی خانوم مقایسه نکن
• به زنت خیانت نکن
• با دوستانت الواتی نکن
• تو Orkut خودت رو Single معرفی نکن
• به زن های دیگه نگاه نکن
• موبایلت رو قایم نکن
• از عکس های قبل از ازدواجت نگهداری نکن
• پولت رو خرج دوستات نکن
• رفتار دوران مجرّدی رو تکرار نکن
• غیر از زندگی مشترک به هیچ چیز فکر نکن
• ریسک نکن
• بدون اجازه زنت هیچ کاری نکن
8- دوره پدر بودن
• بچّه رو تنبیه نکن
• به بچّه بی ‌توجّهی نکن
• بچّه‌ ت رو با بچّه‌ های دیگه مقایسه نکن
• به بچّه توهین نکن
• بچّه رو از بازی منع نکن
• بچّه‌ ت رو به کتک زدن بچّه دختر شمسی خانوم تشویق نکن
• با بچّه کل‌ کل نکن
• بچّه رو محدود نکن
• بچّه رو از جنس مخالف دور نکن
• به مادر بچّه بی ‌توجّهی نکن
• بچّه رو به هیچ چیز مجبور نکن
• آزادی بچّه رو محدود نکن
• به حلال‌ زاده بودن بچّه شک نکن
• از خواست های بچّه چشم‌ پوشی نکن
9- دوره پیری
• برای بچّه‌ هات مزاحمت ایجاد نکن
• نوه‌ هات رو لوس نکن
• با پیرزن ‌های دیگه معاشرت نکن
• به خاطراتت فکر نکن
• پولت رو خرج نکن
• هوس جوونی نکن
• غیر از آخرتت به هیچ چیز فکر نکن
• با زنت بی ‌وفایی نکن
• از رفتن به خانه سالمندان احساس نارضایتی نکن
• لباس شاد تنت نکن
• به بیوه شدن دختر شمسی خانوم توجّه نکن
• تو وصیتنامه ، هیچکس رو فراموش نکن
• از گذشته ناله نکن
• به هر کی رسیدی ، نصیحت نکن
• به آینده فکر نکن
10- دوره پس از مرگ !
• حالا دیگه دوره نکن تموم شد ! حالا هر غلطی دلت می ‌خواد بکن ….
• …… بکن
• ……. بکن
• ….. بکن
• ….. بکن
• ….. بکن
• ….. بکن
• ….. بکن
• …… بکن
• …… بکن
• ….. بکن
• ….. بکن
• ….. بکن
• ….. بکن



ترفند رایگان کردن اینترنت در ایرانسل

شنبه 91/2/23
1:19 صبح
amirsaeedi

L12960103935 ترفند رایگان کردن اینترنت در ایرانسل

اول یک کانکشن بسازید. اسم آن مهم نیست اما باید access point name را mtnirancell و hompage را
http://vitrin.irancell.ir بگزارید و در option گزینه advanced setting را انتخاب و در قسمت پروکسی 208?85?242?221 و پورت 80 را قرار دهید.


حالا از داخل مرورگر خود سایت http://vitrin.irancell.ir را باز نمایید و در داخل سایت باز شده گذینه cgiproxy را انتخاب و آدرس مورد نظر را وارد نمایید.

با این روش شما میتوانید در داخل مرور گر خود به صورت مجانی دانلود و وبگردی نمایید.
برای چت کردن نیز میتوانید به سایت Web and Mobile Messenger for MSN, Yahoo, ICQ, AIM, Google Talk, Facebook | eBuddy مراجعه کنید.



شعر طنز روز مادر

شنبه 91/2/23
1:15 صبح
amirsaeedi

93 شعر طنز روز مادر

گویند مرا چو زاد مادر به دهان گرفتن آموخت

شب ها بر ِ گاهواری من بیدار نشست و خفتن آموخت

دستم بگرفت و پا به پا برد تا شیوه ی راه رفتن آموخت

یک حرف و دو حرف بر زبانم الـفـاظ نهاد و گفتن آموخت

 

لبخند نهاد بر لـب مـن بـر غـنچه ی گل شکفتن آموخت

پس هستی من ز هستی اوست تا هستم وهست دارمش دوست

ایرج میرزای قرن 21

گوینــــــــد مرا چـــو زاد مـادر روی کاناپه، لمــــیدن آموخت

شب ها بر ِ تـلـویـزیـون تا صبــح بنشست و فـیـلـم دیدن آموخت

برچهـــره، سبوس و ماست مالید تا شیوه ی خوشگلیـدن آموخت

بنــــمود «تتو» دو ابروی خویش تا رســم کمان کشـیدن آموخت

هر مــــاه برفـــت نزد جـــــراح آیین ِ چروک چیـــــدن آموخت

دستـــــــــم بگـــرفت و ُبرد بازار همـــــواره طلا خریدن آموخت

با دایــــــی و عمّه های جعــــلی پز دادن و قُمپُــــــزیدن آموخت

با قوم خودش ، همیــــــشه پیوند از قوم شــــوهر، بریدن آموخت

آســــــوده نشست و با اس ام اس جک های جدید، چتیدن آموخت

چون سوخت غذای ما شب و روز از پیک، مدد رسیــــدن آموخت

پای تلفــــن دو ساعت و نیــــــم گل گفتن و گل شنیـــدن آموخت

بابــــــام چــــو آمد از سر کـــار بیماری و قد خمیـــــدن آموخت



ای بهترینم روزت مبارک

جمعه 91/2/22
1:9 عصر
amirsaeedi

 ای بهترینم روزت مبارک

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز



موجودی عجیب از ساحل ولز سر درآورد!

یکشنبه 91/2/17
11:15 عصر
amirsaeedi

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

کودکان افسانه‌ها می‌آورند
درج در افسانه‌شان بس سر و پند(فردوسی)
به نظر می‌رسد این بار نه افسانه‌ای در کار است نه چیزی شبیه به آن بلکه واقعیت ملموس‌تر از آن است که بشود انکارش کرد. دیگر نمی‌توان وجود موجودی مانند گودزیلا را از بیخ و بن منکر شد چرا که حتی اگر دانشمندان هم به دنبال کشف این حقیقت نباشند خودش سر از آب بیرون می‌آورد. این‌بار حتی کودکی از راه نرسیده و قصه‌ای سرهم نکرده است.
این حقیقت سر از آب بیرون آورده باعث بهت و حیرت زیست‌شناسان و دانشمندان شده و هنوز هیچ کسی نمی‌داند این غول بی‌شاخ و دم نامش چیست، در کدام رده‌بندی موجودات قرار دارد و اینکه چند سالش است. فقط می‌توان گفت شبیه یک نهنگ است که با هشت‌پا پیوند خورده است!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

توریست‌های وحشت‌زده ساحل "گوین پنینسول" در ولز با دیدن موجودی که مانند یک هزارپای بزرگ است یا گودزیلایی تغییر چهره داده، قیل و قالی راه انداختند و به این ترتیب ماموران ساحلی برای رسیدگی به این مساله وارد کارزار شدند اما چیزی که دستگیرشان شد نه دعوا بود نه جنازه یا حتی به ساحل افتادن نهنگ‌ها. این‌بار موجودی را یافته‌اند که هزاران بازو از بدنش آویزان است. احتمالا او از این بازوها برای حرکت یا صید استفاده می‌کند. این شاخک‌ها یا بازوها تمام بدن موجود وهم‌انگیز ما را پوشانده و طول هر یک از آنها به دو متر می‌رسد.
هزاران نفر در منطقه "سوئِنزی" در ولز بودند و کنار دریا لحظات خوبی داشتند که این موجود از آب بیرون آمد و بدون حرکت روی ساحل افتاد.

دانشمندان همان‌قدر که از دیدن یک یوفو- سفینه فضایی- به وجود می‌آیند از دیدن این موجود هم شوکه شده‌اند. آنها بر این باورند که شرایط بد آب و هوایی آن را به سطح آب کشانده است. نوک تمام بازوهای این موجود را نوعی صدف شاخی‌شکل پوشانده که یا برای راه رفتن زیر آب از آن استفاده می‌کرده یا برای شکار.
پروفسور "پل برین" از دانشگاه سوئنزی ماجرا را اینگونه شرح می‌دهد:"صدای کودکی را شنیدیم که جیغ می‌زد. همه به دنبالش دویدیم و در نهایت به آن موجودی عجیب رسیدیم که تکان‌های وحشتناکی می‌خورد."
کسانی که این موجود را از نزدیک دیده‌اند می‌گویند به آنچه در برنامه Dr.who گفته می‌شود خیلی شباهت دارد؛ برنامه‌ای که علمی- تخیلی است و از شبکه بی‌بی‌سی پخش می‌شود. پروفسور برین در ادامه می‌گوید:"در واقع این بزرگترین موجود فضایی است که تا حالا دیده‌ام! طول هر یک از بازوهای این موجود را نمی‌توانم تخمین بزنم اما به نظرم اندازه یک تیر چراغ برق است."

"ربه‌کا پورتر" که یک توریست است درباره این موجود می‌گوید:"به نظرم آنقدر بزرگ است که می‌شود آن را هیولای دریا نام داد." این توریست تصریح می‌کند که موجود مورد نظر بدنی پوشیده از بازوان حلزونی دارد و مانند مار روی ساحل می‌خزد. او در ادامه می‌گوید:"به بدن این موجود چند تکه چوب هم چسبیده بود اما تمام بدنش را صدف‌ها پوشانده بودند. چنان این بافت متراکم بود که انگار سرخس روی آن است."

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اظهارنظرهای اولیه درباره این نوع پوشش حاکی از آن است که موجود مورد نظر از این بازوها برای تغذیه از پلانکتون‌ها استفاده می‌کند. البته دانشمندان نقشی هم برای برقراری تعادل متصور هستند اما به دلیل نبود اطلاعات کافی قادر به ارائه تحلیل نیستند. آنها می‌گویند به طور معمول این موجود باید در اعماق دریاها زندگی کند اما به دلیل شرایط بد جوی در آن مناطق به ناچار روی شن‌ها آمده است.

پروفسور برین چنین تحلیل می‌کند: "من فکر می‌کنم وجود یک توفان دریایی موجب شده این موجود نتواند برای خود غذایی تهیه کند. از این رو برای استراحت یا تهیه غذا خود را به این منطقه کشانده است."
او البته شوخی را هم چاشنی تحلیل خود می‌کند:"مردم اسپانیا علاقه زیادی به خوردن این موجودات دارند اما فکر می‌کنم از این یکی دیگر صرفنظر می‌کنند."

برگی از تاریخ ولز نشان می‌دهد یک راهب تارک دنیا به نام "جیرالدوس گامبرنیسیز" اولین بار در قرن دوازدهم تصاویری مبهم از غازهای دریایی کشید که در پس‌زمینه آن موجودی هولناک دیده می‌شود. شاید همان موجود هولناک یا نوادگانش، امروز دوباره سر از آب بیرون آورده‌اند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تاریخ‌نگاری یک رویداد مشابه
سال گذشته، در یکی از دریاچه‌های منطقه سی‌چوان چین که اتفاقا حال و هوایی توریستی هم دارد، موجودی خوفناک سر از آب بیرون آورد. توریست‌ها هنگام دیدن این موجود پا به فرار گذاشتند اما یک نفر با موبایل عکسی از آن گرفت. خبرگزاری شینهوا آن خبر را منتشر کرد اما به دلیل واضح نبودن عکس، دانشمندان نتوانستند صحت آن را تایید کنند. به رغم ادعای تمام توریست‌ها مبنی بر دیدن چنین موجودی، آن خبر هرگز از سوی دیگر خبرگزاری‌های معتبر تایید و مخابره نشد.



طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir