فناوری و علم روز - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

فناوری جدید که به زودی وارد گوشیهای موبایلتان خواهد شد: NFC!

سه شنبه 90/12/16
9:17 عصر
amirsaeedi

گوشی‌های موبایل هر سال، مجهز به فناوری‌های تازه‌تری می‌شوند، زمانی افزودن دوربین به آنها، هیجان‌انگیز می‌نمود، هیجانی که این یکی دو ساله جای خود را به صفحات نمایش لمسی با وضوح بالا و پشتیبانی از پروتکل‌های ارتباطی پهن‌باند، ژیروسکوپ و به تازگی پروژکتورهای کوچک داده است.

آیا هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد؟ پاسخ مطمئنا مثبت است.

در نوشته ای که می‌خوانید در مورد فناوری NFC برایتان خواهم نوشت. NFC‌ مخفف near field communication است و منظور از ان فناوری‌‌ای است که ارتبط بی‌سیم با فرکانس بالا دو وسیله را که در فاصله کمی در حدود 10 سانتیمتر هستند، ممکن می‌کند.

خوب! حتما از خودتان می‌پرسید که چه بشود؟! همین الان هم با بلوتوث را داریم که به نیازهایمان جواب می‌دهد. اما باید توجه داشته باشید که کارکردی که برای NFC‌ در نظر گرفته می‌شود، بسیار فراتر از فناوری بلوتوث است.

قضیه از سال 2004، شروع شد، در این زمان در همایشی شرکت‌های نوکیا، سونی و فیلیپس گرد هم آمدند تا فناوری ارتباطی بیسیم کوتاه‌برد را تبلیغ کنند، به زودی شرکت‌های بزرگ دیگر مثل سامسونگ، موتورولا و مایکروسافت هم به این جمع پیوستند تا تعداد اعضای این باشگاه به 140 شرکت برسد.

با استفاده از NFC یک وسیله -غالبا یک گوشی موبایل- می‌تواند اطلاعات را از وسایل دیگر یا از برچسب‌های مخصوص NFC در فاصله کوتاه دریافت کند.

در سال 2007، نوکیا نخستین گوشی مجهز به این فناوری را وارد بازار کرد، یک سال بعد، انجمن NFC تصمیم گرفت که هر سال جایزه‌ای به بهترین ایده استفاده از این فناوری بدهد، بعد از این تصمیم بود که از گوشه گوشه جهان از مالزی گرفته تا آلمان، ایده‌های خلاقانه‌ای در مورد استفاده از NFC پیشنهاد شدند. در حال حاضر حدود 100 پروژه مبتنی بر NFC در سراسر جهان در حال انجام هستند.

راستش وقتی خبر گوشی جدید گوگل، یعنی نکسوس اس را که به این فناوری مجهز خواهد بود، خواندم، با خودم گفتم، دیگر باید NFC را جدی گرفت و در موردش کمی خواند و نوشت!

پس در ادامه پست،  شش مورد از شیوه‌هایی را که این فناوری نوین می‌تواند بر زندگی ما در آینده نزدیک تأثیر بگذارد، با هم مرور می‌کنیم!

1- پرداخت بدون تماس: از آنجا که NFC‌ماهیتا، تماس‌ها را فقط در فاصله‌های نزدیک چند سانتیمتری ممکن می‌کند، بنابراین شیوه خوبی برای داد و ستد ایمن محسوب می‌شود و با استفاده از آن می‌تواند کارت‌های اعتباری ساخت که بدون تماس کار می‌کنند. مستر کارت و ویزا کارت، هر دو عضو، انجمن NFC‌هستند و هر دوی این شرکت‌های در حال کار روی پروژه‌ای هستند که با با استفاده از آن گوشی‌های موبایل مجهز به NFC را بتوان به عنوان ابزار پرداخت آنی مورد استفاده قرار داد.

2- حمل و نقل: در سال 2008، شرکتی در آلمان، موبایل 200 نفر را در یک برنامه آزمایشی محهز به برچسب‌های NFC‌ کرد، وقتی این افراد سوار وسایل حمل و نقل عمومی می‌شدند، به صور خودکار ورود و خروج آنها ثبت می‌شد و آخر هر ماه، صورت‌حساب برای آنها می‌آمد. در سال 2010، این طرح در مورد 3000 نفر دیگر انجام شد و به زودی اتوبوس‌های شهر مادرید هم در یک طرح پایلوت، مجهز به این فناوری خواهند شد.

3- پزشکی: NFC‌ در پزشکی هم کاربردهای زیادی می‌تواند داشته باشد، برای مثال با استفاده از آن می‌توان اطلاعاتی در مورد درمان‌های دریافت‌شده توسط یک بیمار دریافت کرد یا متوجه شد که در یک بازه زمانی چه پزشکان و پرستارانی، بیمار را ویزیت کرده‌اند.

برنده جایزه پنج هزار یورویی سال پیش انجمن NFC، برنامه‌ای جالبی بود که با استفاده از آن می‌شد بیمارانی ساکن در مناطق محروم را پایش کرد، این برنامه هم‌اکنون در پاکستان برای یک پژوهش در پنومونی (ذات الریه)، در حال انجام است. در این برنامه به هر کودک بیماردست‌بندی با برچسب RFID داده می‌شود. هر زمان که کودک وارد یک مرکز پزشکی شود، اطلاعات بالینی و آزمایشگاهی او دریافت و جمع‌آوری می‌شود و یه یک سرور ایمن، در همان لحظه ارسال می‌شود.

4- سادگی استفاده در زندگی روزمره: تصور کنید که یک بازی موبایل طراحی شود که برای انجام آن، گوشی‌های دو دوست باید به هم نزدیک شوند و بچسبند! تصور کنید که برای چاپ عکس گوشی‌تان یا استفاده از یک هدست بی‌سیم، نیازی به کشیدن دردسر نباشد و با NFC ‌ارتباط گوشی با پرینتر و هدست، به سادگی ممکن شود.

به مثال جالب دیگری توجه کنید: تماس با گوشی‌های همراه، برای بعضی از ناتوان‌های ذهنی یا افراد سالخورده، چندان آسان نیست. حالا تصور  کنید که آلبوم عکسی از دوستان و آشنایان داشته باشید و وقتی روی هر عکس انگشت می‌گذارید، موبایلتان اطلاعات را از برچسب NFC هر عکس بگیرد و تماس را برقرار کند. چنین کار عجیب و غریبی در طی یک پروژه در سال 2009، انجام شد و برنده جایزه دوم انجمن NFC شد!

5- اشیای هوشمند: آخر چرا باید فکر کنیم که در برچسب‌های NFC، فقط می‌توان اطلاعاتی مثل شماره تلفن یا آدرس اینترنتی قرار داد؟!

در یکی از شهرهای فنلاند، کار جالبی با NFC ‌انجام دادند، آنها 1500 برچسب ویژه را در هر جایی که تصورش کنید، از اتوبوس‌ها گرفته تا سالن‌های تئاتر قرار دادند. این طوری برای مثال، کسانی که بلیط برای حضور در تئاتر رزرو کرده بودند، می‌توانستند از موبایلشان به عنوان بلیط استفاده کنند و وقتی در سال انتظار بودند و حوصله‌شان سر می‌رفت، می‌توانستند با گوشی‌شان اطلاعات ذخیره شده در پوسترهای تبلیغ تئاتر را بخوانند و متوجه جزئیاتی در مورد تئاتری که خواهند دید، بشوند!

جالب است بدانید که شرکتی پیدا شده که سنگ قبرها را مجهز به NFC‌ می‌کند تا حاضران در آرامگاه ابدی شخص بتوانند با گوشی‌هاشان اطلاعاتی در مورد متوفی کسب کنند!

6- شبکه‌های اجتماعی: به احتمال زیاد در مورد شبکه های اجتماعی مبتنی بر موقعیت، چیزهایی می‌دانید، در این شبکه‌ها هر شخص مرتبا موقعیت خود را اعلام می‌کند یا اصطلاحا checked in انجام می‌دهد. دوستان او در شبکه اجتماعی می‌توانند ببینند که او کجاست و اگر تمایل داشته باشند، او را ببیننند.

از NFC، می‌توان به این منظور هم استفاده کرد. کافی است، مناطق مختلف یک شهر را مجهز به برچسب‌های NFC‌ کرد.

البته با برآمدن Foursquare این ایده به صورت دیگری مطرح شد و رونق یافت، اما هنوز هم از NFC می‌توان برای این کار استفاده کرد. برای مثال سال پیش یک شرکت آلمانی، نمونه اولیه‌ای طرحی را ارائه کرد که در آن هر حاضران در یک محل می‌توانند اطلاعات پروفایل خود را با هم رد و بدل کنند و بر حسب میزان تشابه علایق و عادات با هم طرح دوستی بریزند.



چند فناوری جدید

سه شنبه 90/12/16
9:15 عصر
amirsaeedi

در کنگره جهانی موبایل سال 2012 در حدود 60 هزار بازدیدکننده و هزار و 400 غرفه دار شرکت خواهند داشت، اما رویدادهای اصلی در پشت صحنه اتفاق می‌افتند. مدیران اجرایی در این کنگره با یکدیگر ملاقات و مذاکره می‌کنند و قراردادهای چند میلیارد دلاری بسته می‌شود. گرایش اصلی در این کنگره تلاش برای یافتن راههای درآمدزایی از ترافیک سیل آسای اینترنت خواهد بود که به واسطه آغاز انفجاری فروش تلفنهای هوشمند در کشورهای مختلفی از قبیل بریتانیا ایجاد شده است.

در میان بسیاری از نوآوری‌هایی که قرار است در این کنگره به نمایش گذاشته شوند، پنج فناوری به نظر بیشتر مورد توجه قرار خواهند داشت:

ویندوز هشت: مایکروسافت در روز 29 فوریه نسخه آزمایشی ویندوز هشت خود را عرضه خواهد کرد. این نرم افزاری است که مایکروسافت به عنوان برگ برنده در رقابت با اپل و گوگل در مبارزه‌ای برای کنترل رایانه‌های آینده رو خواهد کرد. این نسخه که بازطراحی بنیادین نسخه سه ساله ویندوز هفت به شمار می‌رود، به عنوان یکی از مهم‌ترین رونمایی‌های نرم افزاری مایکروسافت از سال 1985 شناخته می‌شود. ویندوز هشت با سیستمهای لمسی سازگار بوده و شکل ظاهری آن با الهام از سیستم عامل «ویندوز فن» مایکروسافت طراحی شده است.

خودروهای متصل: اپراتورهای شبکه‌های موبایل اکنون فرا‌تر از تلفنهای همراه و به دیگر محصولات می‌اندیشند. رایانه‌های درون خودرو که در گذشته به برندهای گران قیمتی از قبیل «آئودی» و BMW اختصاص داشت، مسیر خود را به درون خودروهای دیگری نیز باز کرده‌اند. فورد، تویوتا، جنرال موتورز و ولوو از جمله تولید کنندگانی هستند که در حال تجهیز خودروهای خود به نرم افزارهایی هستند که می‌توانند اختلالات موتور را گزارش کنند، نسبت به اختلال در عملکرد خودرو واکنش نشان داده و با استفاده از ایستگاه‌های اینترنتی خودرو را به مسیرهای کم ترافیک هدایت کند.


در این کنگره دو شرکت ولوو و اریکسون خودروی الکتریکی را به نمایش خواهند گذاشت که مجهز به اتصال اینترنتی موبایل خواهد بود. راننده این خودرو می‌تواند خودروی خود را در هر نقطه‌ای شارژی کند، اما فناوری انرژی سنج خودرو با سنجش میزان برق گرفته شده از نقاط مختلف، قبض مربوط به برق را برای مالک خودرو ارسال خواهد کرد.

ارسال پیامکهای اینترنتی: ارسال پیامک از طریق برنامه‌های جانبی گوشی‌های هوشمند طرفداران بیشتری دارد زیرا هزینه آن‌ها کمتر خواهد بود. این خدمات به عنوان «خدمات فوق بر‌تر» شناخته می‌شوند زیرا از اینترنت برای میان بر زدن در شبکه موبایل استفاده می‌شود. اپراتورهای موبایل به همین دلیل از ارائه دادن چنین خدماتی خودداری می‌کرده‌اند تا سودی که از ارسال پیامکهای متنی و صوتی در شبکه به دست می‌آوردند را از بین نبرند.

امسال پنج اپراتور بزرگ اروپایی این روند را تغییر خواهند داد و «خدمات فوق بر‌تر» که از پیش در گوشی‌های موبایل قرار داده شده‌اند را رونمایی خواهند کرد. اما این خدمات در حال حاضر از تماسهای صوتی پشتیبانی نکرده و تنها پیامک‌ها را پوشش خواهد داد و این نشان می‌دهد اپراتور‌ها هنوز تا استقبال کامل از شبکه اینترنت راه زیادی در پیش دارند.

گوشی‌های ضد آب: شرکت ژاپنی فوجیتسو قصد دارد در کنگره امسال با طرحی عملی حضور پر رنگ خود را در بازار متراکم تلفنهای هوشمند در اروپا به نمایش بگذارد: گوشی‌های هوشمند ضد آب. استفاده از این ابزار در حال حاضر در ژاپن رواج پیدا کرده است اما در اروپا آسیبهای ناشی از ورود آب به گوشی‌های تلفن هوشمند یکی از رایج‌ترین دلایل دریافت بیمه به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش گاردین، موتورولا در حال حاضر برای گوشی‌های خود از پوششی به نام «آریدیون» استفاده می‌کند، پوششی نانویی که با سطح داخلی و خارجی تجهیزات پیوند خورده، ضد خض و غیر قابل نفوذ است. فوجیتسو به جای استفاده از چنین پوششی از مهر و مومی ویژه بر روی باتری‌های خود استفاده می‌کند که می‌تواند از نفوذ آب تا عمق 1. 5 متری جلوگیری کند.

لباسهای هوشمند برای نوزادان: پدر و مادر‌ها معمولا از طریق حس بویایی و با تاخیر متوجه می‌شوند که باید لباس نوزاد خود را تعویض کنند اما اکنون فناوری جدیدی پیامی مبنی بر نیاز به تعویض لباس نوزادان را برای پدر‌ها و مادر‌ها در قالب پیامک یا ایمیل ارسال می‌کند.

این فناوری در واقع نوعی لباس نوزاد با برند Exmobaby است که می‌تواند نشانه‌های حیاتی نوزاد را خوانده و آن‌ها را بر روی موبایل، رایانه‌ها یا تبلت‌ها ارسال کند. حسگرهای این لباس در زیر پارچه مخفی شده‌اند تا امکان دسترسی به آن‌ها وجود نداشته باشد. این حسگر پوشیدنی قابل شستشو بوده و می‌تواند رطوبت، حرکت، حرارت پوست و ضربان قلب را ردیابی کند. این لباسهای حسگر از طریق رادیوی دیجیتال کم مصرفی به اینترنت وصل می‌شود و قابل شارژ است.

بر اساس گزارش engadget، این لباس می‌تواند اطلاعاتی که با استفاده از ارتباطات بی‌سیم و ارزیابی وضعیت نوزاد به صورت روزانه و یا در هنگام شب که کنترل بر روی نوزادان دشوار‌تر خواهد شد، به دست آورده است را به رایانه‌ها، موبایل‌ها یا تبلتهای خانواده‌ها ارسال کند. پیامهای دریافت شده اطلاعاتی هستند که در زمان حقیقی و به واسطه ایجاد تغییر در وضعیت یا نشانه‌های حیاتی نوزاد به ثبت رسیده‌اند.



پدیده سال 2012

سه شنبه 90/11/11
12:7 صبح
amirsaeedi

 

پدیده سال 2012 را به انگشتان خود ببندید و دیگران را حیرت زده نمایید! نوشته ها و اشکال مورد علاقه خود را در فضا رسم کنید، فقط کافیست دست خود را حرکت دهید تا امواجی از رنگ ها با حرکت دست شما در فضا رسم شود...
این محصول دارای 4 انگشتر می باشد که به دست شما بسته می شوند و هر کدام از آنها دارای LED با رنگ های مختلف هستند. پس از بستن انگشتر های لیزری بیمز بر دست خود فقط کافیست در تاریکی شب و یا محیط های تاریک یا نیمه تاریک دست خود را حرکت دهید تا امواجی از رنگ ها با حرکت دست شما در فضا رسم شود، همچنین می توانید نوشته ها و اشکال مورد علاقه خود را در فضا ترسیم نمایید و حیرت مشاهده کنندگان را برانگیزید.
همچنین با این محصول می توانید در مهمانی ها و مجالس هم لحظات خوشی را رقم بزنید، زیرا از انگشتر لیزری بیمز می توانید به عنوان رقص نور بر روی دیوار هم استفاده نمایید، فقط کافیست محیط شما نیمه تاریک یا تاریک باشد تا با حرکت انگشتان خود بر روی دیوار رقص نور فوق العاده زیبایی را ایجاد نمایید. این محصول برای اولین بار در ایران توسط فروشگاه اینترنتی میهن استور با یک سال گارانتی تعویض با قیمت استثنایی 11800 تومان عرضه می شود.

روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.


قیمت : 11800 تومان
شماره پشتیبانی و مشاوره: 77 440 880 021 فروشگاه میهن دانلود(پاسخگویی در ساعات اداری)
خرید



تغییر صدا

سه شنبه 90/11/11
12:7 صبح
amirsaeedi
AV_Voice_Changer_v7.0.29_www.mihandownload.com.jpg
با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از امور آسان تر شده است و بسیاری از کارها را که درگذشته امکان آن وجود نداشت را امروزه به راحتی و با استفاده از یک نرم افزار انجام داد. اگر شما از آن دسته از کاربران هستید که دوست دارید به هر دلیلی صدای خود را تغییر دهید می توانید از نرم افزاری که امروز قصد معرفی آن را داریم نهایت بهره را ببرید. AV Voice Changer نام نرم افزاری است که بوسیله آن قادر خواهید بود تا صدای خود را در لحظه تعییر دهید ، روی صدای خود افکت های مختلف ایجاد کنید و یا صدای خود را بصدای شخص خاصی تبدیل نمایید. از امکانات جالب این نرم افزار می توان به امکان تغییر صدا در مکالمات اینترنتی در نرم افزارهای مختلف و سازگاری این نرم افزار با اکثریت نرم افزارهای پیام رسان از جمله Yahoo Messenger ،  GoogleTalk و MSN Live Messenger اشاره کرد. می توانید با استفاده از این نرم افزار یک پیام صوتی بسازید ، آن را ذخیره کنید و برای شخصی دلخواه از هر طریقی ارسال نمایید و یا در بازی های آنلاین مختلف برای مکالمه با دیگر بازیکنان صدای خود را تغییر دهید. آخرین نسخه نرم افزار فوق الذکر را هم اکنون می توانید از سایت میهن دانلود دریافت نمایید.
برای دانلود نرم افزار و مشاهده توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه نمایید...
- امکان تغییر صدا در لحظه.
- امکان قرار دادن افکت های مختلف بر روی صدا.
- امکان تقلید صدا.
- قابلیت تغییر صدا در مکالمه های آنلاین.
- امکان ذخیره صدا به صورت فایل صوتی.
- قابلیت تغییر صدا در بازی آنلاین
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز.
- کاربرد آسان.
- و...


دانلود نسخه جدید ویندوز 8 نسخه ازمایشی Microsoft Windows 8 Devel

چهارشنبه 90/11/5
1:23 صبح
amirsaeedi

دانلود نسخه جدید ویندوز 8 نسخه ازمایشی Microsoft Windows 8 Developer Preview Build 8102 M3

Microsoft Windows 8 Developer Preview Build 8102 M3

Windows 8 Build 8102 M3 در Windows 8 کسانی که با ویندوز 7 کار می کنند با این ویندوز هم به راحتی می توانند ارتباط برقرار کنند . در واقع ویندوز 8 , ویندوز 7 بهینه ساز شده و کم ایرادتر برای کار آسان تر همراه با نمایی جدید و دلپذیر است . ویندوز 8 بر روی 200 سیستم مختلف تست شده و نتایج این تست ها همه موفقیت آمیز بوده . تعداد زیادی نرم افزار به صورت پیش فرض بر روی ویندوز 8 نصب شده است . در یک جمله می توان ویندوز 8 را همان ویندوز 7با سرعت و کیفیت بالاتر و البته با نمایی دلپذیر تر در نظر گرفت.

بالاخره اولین نسخه آزمایشی از ویندوز 8 منتشر شد. نسخه 32 بیتی قبلا منتشر شده بود  که الان نسخه 64 بیتی ارائه شد این ویندوز به دلیل اینکه خیلی آزمایشی بوده و در اولین مراحل ساخت خود می باشد اثرات زیادی از ویندوز 7 را در خود دارد.

از تغییرات قابل توجه این ویندوز می توان به system-on-a-chip که به اختصار SOC نامیده می شود و همچنین mobile ARM processors اشاره کرد

این نسخه M3‌ نام دارد که اولین نسخه این ویندوز می باشد و قرار است نسخه نهایی در سال 2012 عرضه شود.

 

اطلاعات دقیق این نسخه:

The released Windows 8 Developer Preview has the build version of Windows 8.8102.0.WINMAIN_WIN8M3.110824-1030, or full build string for x86 edition of version 6.2 (Build 8102.101.x86fre.winmain_win8m3.110830-1739), or indicating it’s compiled and signed off on August 30th, 2011, and is still a build within M3 development brand. Meaning it’s pre-beta.

 

نکات:

1- هنوز کرکی برای این نسخه نیامده است و در صورت ارائه شدن به صورت جداگانه قرار داده می شود.

2- احتمال آمدن Build های با تغییرات کوچک مانند ویندوز 7 وجود دارد که راحت دانلود سعی در ارائه بیشتر آنها دارد.

3- فایلهای دانلودی دارای امکان Repair ‌با WinRAR‌در صورت دانلود ناقص را دارا می باشند.

 

 

دانلود نسخه جدید ویندوز 8 نسخه ازمایشی Microsoft Windows 8 Developer Preview Build 8102 M3 دانلود  Microsoft Windows 8 Developer Preview Build 8102 M3 نسخه 32 بیتی – 2800 مگابایت

دانلود نسخه جدید ویندوز 8 نسخه ازمایشی Microsoft Windows 8 Developer Preview Build 8102 M3 دانلود  Microsoft Windows 8 Developer Preview Build 8102 M3 نسخه 64 بیتی – 3600 مگابایت

دانلود نسخه جدید ویندوز 8 نسخه ازمایشی Microsoft Windows 8 Developer Preview Build 8102 M3 دانلود  Microsoft Windows 8 Developer Preview Build 8102 M3 نسخه 64 بیتی همراه با ابزار های توسعه – 4800 مگابایت

دانلود نسخه جدید ویندوز 8 نسخه ازمایشی Microsoft Windows 8 Developer Preview Build 8102 M3 پسورد : www.rahatdownload.com

دانلود نسخه جدید ویندوز 8 نسخه ازمایشی Microsoft Windows 8 Developer Preview Build 8102 M3 منبع : راحت دانلود



طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir