2012!!!!!!!!! - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

رز رنگین کمان

یکشنبه 91/4/18
1:48 صبح
amirsaeedi

شاهکار کشورهلند: رز رنگین کمان





رنگ گل رز رنگین کمان دقیقا به رنگ های رنگین کمان است. آنها توسط Peter Van de Werken ، که صاحب یک شرکت گل در جنوب هلند است  طراحی شده اند. این گل های رز رنگین کمان واقعی هستند. ساقه این گل های ویژه را در حالی که رشد می کنند در رنگ مخصوصی قرار می دهند ، که در نتیجه آن رنگ توسط گلبرگ جذب می شود. تولید آنها آسان نیست و نیاز به کمی مهندسی دارد. گل های رنگین کمان هدیه خوبی برای جشن عروسی است. قیمت خورده فروشی 5 شاخه گل رنگین کمان 55 دلار  و 2 دوجین رز رنگین کمان بالغ بره 325 دلار است. روزانه این شرکت بیش از 2 میلیون شاخه گل به ارزش 2 میلیون یورو از هلند به سراسر جهان ارسال می نماید و در روزهای خاص نظیر والنتاین این تعداد به بیش از 2 برابر می رسد.








تشخیص شخصیت از روی گروه خونی شما

یکشنبه 91/4/18
1:44 صبح
amirsaeedi

 

گروه خونی O :
صادق، خوشبین و پر انرژی هستند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. برای رسیدن به هدف قدرت و تحمل خوبی دارند. اگر در میانه راه به بیهوده بودن کاری که در حال انجامش هستند پی ببرند، خیلی راحت آنرا رها می کنند. درباره ی گذشته مثبت اندیشند، لذا چندان افسوس گذشته را نمی خورند.به مسائل مادی اهمیت می دهند. آرام و باثباتند و در برابر صداقت بسیار حساسند. رک و صریح نظراتشان را بیان می کنند. می توانند از جزئیات براحتی صرفه نظر کنند. غالباً از رهبری کردن خوششان می آید و معمولاً از قدرت تمرکز خوبی برخوردارند.
گروه خونی A :
محتاط در تصمیم گیری، بدبین و بسیار حساس هستند و مایلند مسائل را به دو گروه سیاه و سفید تقسیم کنند. به قوانین و استانداردهای اجتماعی بسیار اهمیت میدهند. از تحمل و صبر بالایی برای انجام کارهای فیزیکی و رقابتی برخوردارند. به آینده بسیار بدبینند و براحتی می توانند ظاهر آرامی از خودشان نشان دهند، حتی اگر عصبانی باشند. به نظرات دیگران بسیار اهمیت می دهند. اگر قلبشان بشکند، به سختی التیام می یابد. آنها بسیار مسئولند و همواره خطی بین کار و تفریح میکشند. آنها معتقدند که در مسائل دینی و اخلاقی می توان به کمال رسید. ترجیح می دهند از سرگرمی هایی بهره ببرند که از فشار عصبیشان بکاهد.
گروه خونی B :
براحتی از دیگران دستور نمی گیرند. سریع تصمیم گیری می کنند، قابل انعطافند و چندان به قوانین اهمیت نمی دهند. به مسائل علمی و اکتشافات علاقه فراوانی دارند. چندان صبور به نظر نمی رسند و از کارهای رقابتی خوشان نمی آید. معقول و خونسردند و درعین بامزگی، بسیار خجول هستند. از بیان ایده های جدید نمیهراسند. از مورد انتقاد قرار گرفتن ترسی ندارند. از انجام کاری به مدت طولانی خسته و دلزده نمی شوند. براحتی می توانند خاطرات گذشته را فراموش کنند. خلاق و مبتکر بوده و بین کار و تفریح نمی توانند مرزی قائل شوند.
گروه خونی Ab :
رومانتیک و احساساتی هستند و به شدت فعالند. در تجزیه و تحلیل مسائل بسیار ماهرند. در نقد موضوعات مختلف بسیار منصف اند. درموقع لزوم نمی توانند سریع تصمیم بگیرند. برای سخت کار کردن و صبور بودن باید سعی کنند. درباره ی گذشته بسیار حساسند و از قدرت فهم بلایی برخوردارند. چندان مسئولیت پذیر نیستند. خونسردند اما در برخورد با مسائل غیرمنتظره خیلی زود نگران می شوند. حالات روحی آنها خیلی سریع تغیر می کند. می توانند در آنِ واحد چند کار را با هم انجام دهند و از کارهای هنری بسیار خوششان می آید.



10اختراع که به غلط به نام دیگران رقم خورده

یکشنبه 91/4/18
1:26 صبح
amirsaeedi

1 - سیستم عامل های امروزی و GUI

ابداع کنند? واقعی : کمپانی Xerox PARC
آنچه در باورهاست : مایکروسافت برای اولین بار این سیستم را ابداع نموده است

GUI مخفف Graphical user interface به معنی صفحه کار در کامپیوتر است که شکلها و آیکونها به جای نوشته‏ها در خدمت کاربر هستند. بسیاری از مردم این اختراع را ساخت? مایکروسافت می‏دانند در حالیکه چنین نیست. این خود داستانی بلند دارد اما چکید? آن بدیت ترتیب است : شرکت Xerox برای اولین بار کامپیوترهای Alto Personal را با عطف به ساخت? Doug Engelbart ابداع نمود سپس Apple این ابداع را پیچیده تر نموده و در انواع پیشرفته تر ارائه نمود به طوری که اولین مدل آن در سال 1984 با نام Macintosh به بازار عرضه نمود. در این اثنا، مایکروسافت اولین نشخه از ویندوز را در سال 1985 ارائه نمود که به پیچیدگی مکینتاش نبود و همچنین به عنوان یک سیستم عامل منحصر عمل نکرده و نیاز به سیستم عامل MS-DOS داشت.

2 – اتومبیل

ابداع کنند? واقعی : کارل بنز
آنچه در باورهاست : برای اولین بار هانری فورد دست به اختراع اتومبیل زده است

اگرچه سرشناسترین مهندسین آلمانی از جمله دایملر، میباخ و مارکوس همزمان بر روی پروژ? اتومبیل مشغول به کار بودند، نهایتا کارل بنز این اختراع را نمایان نمود. وی برای اولین بار اتومبیل چهارچرخ که توسط بنزین قدرت می‏گرفت را در سال 1885 در آلمان، تحت لیسانس کمپانی بنز که دو سال قبل تر ثبت شده بود، رونمایی کرد. این اتومبیل که از لحاظ طراحی کاملا بی عیب و نقص بود و از روی مدلهای دیگر مهندسین الگو برداری نشده بود توانست نظر اکثریت را جلب نماید. اولین نمونه از محصول طراحی شد? کارل بنز در سال 1888 به فروش رفت.

3 – تصویربرداری با اشع? ایکس

ابداع کنند? واقعی : ویلهلم کنراد رونتگن
آنچه در باورهاست : ادیسون مخترع اشع? ایکس است

در حالیکه این حقیقت دارد که ادیسون اولین دستگاه عکسبرداری استاندارد مخصوص پزشکی را به جهان عرضه نموده، اما این اولین نمونه از دستگاه تصویربرداری با اشع? ایکس نبوده است. در 22 دسامبر 1895 استاد آلمانی فیزیک، ویلهلم رونتگن، تصویری از دست همسر خود را بر روی برگه مخصوص چاپ اشعه ایکس مشاهده نمود. دست همسر وی، اولین تصویری است که از بدن انسان توسط دستگاه اشعه ایکس گرفته شده است. این اختراع چنان مهم بود که آنرا اشع? رونتگن نیز می‏نامند.

4 – تصاویر متحرک

مخترع واقعی : لوئیس لا پرینس
باور غلط : توماس ادیسون مبدع آن بوده است

اولین قطعه از تصاویر متحرک (فیلم بالا) توسط مخترع فرانسوی لوئیس لا پرینس در حالت 12 فریم در ثانیه، در منزل جوزف و سارا وایتلی در وست یورکشیر انگلیس در 14 اکتبر 1888 گرفته شده است. در این فیلم پسر لوئیس و چند نفر از نزدیکان وی وجود دارند که هر کدام پس از چندی به طور مشکوکی به قتل رسیدند. اولین مجموعه تصاویر متحرک ادیسون در سال 1889 ظاهر گردید (با نام Monkeyshines)

5 – تلسکوپ

مخترع واقعی : هانس لیپرشی (Hans Lippershey)
آنچه در باورهاست : گالیله کسی است که تلسکوپ را اختراع نموده است

قدیمی ترین تلسکوپ در سال 1608 به نام هانس لیپرشی اختراع شده است. در این بین بسیاری دیگر از جمله زاخاریس جانسن و جاکوب متیوس مدعی بودند که آنها اولین کسانی هستند که تلسکوپ را اختراع نموده اند. تلسکوپ اختراع این سه نفر شامل یک عدسی محدب و یک عدسی مقعر چشمی بوده است. گالیله نیز در همان سال از روی این طراحیها، تلسکوپ خود را ساخت.

6 – صدای ضبط شده

مخترع واقعی : ادوارد لئون اسکات
باور غلط : توماس ادیسون مبدع آن بوده است

توماس ادیسون در سال 1877 پنداشت که اختراع وی مبنی بر تلگراف صوتی ضبط شده (بوسیله فونوگراف) اولین مورد از صدای ضبط شده می‏باشد که به همت وی ساخته شده است، لذا آنرا در همان سال با نام فونوگراف (وسیله ای برای ضبط و پخش صداها) رونمایی نمود. اما دقیقا 17 سال قبل از آن در سال 1860 ادوارد لئون اسکات، دستگاه فون اتوگراف را اختراع کرده بود. این دستگاه می‏توانست صداها را ضبط کرده اما هنگام پخش با مشکلاتی مواجه بود و دقیقا آنچه را که پخش شده بود، ارائه نمی‏داد.

7 – لامپ روشنایی

مخترع واقعی : هامفری دیوی
آنچه در باورهاست : توماس ادیسون مخترع لامپ است

در سال 1802 آقای هامفری دیوی، اولین باتری قوی جهان را در رویال انستیتوی بریتانیا عرضه نمود. همچنین در آن سال وی اولین لامپ روشنایی را که توسط نواری از پلاتینیوم ساخته شده بود رونمایی کرد. اختراع وی چنان روشنایی نداشت که به کار اید و در حد همان اختراع باقی ماند. اما 75 سال پس از آن توماس ادیسون تلاشهایی را در این زمینه انجام داد که نهایتا در سال 1879 اولین لامپ روشنایی به بازار عرضه شد.

8 – رادیو

مخترع واقعی : نیکلا تسلا
آنچه در باورهاست : گوگلیلمو مارکنی مخترع رادیو است

مارکنی در سال 1895وسیله ای (رادیو) را در لندن معرفی نمود که آنرا اختراع خود می‏دانست در حالیکه این اختراع که همان رادیوی 4 موج بود، قبلا توسط نیکلا تسلا و همکارانش ساخته شده بود. در آن سال تسلا ادعا نمود که توانسته است دستگاهی را که امواج را از مسافتهای دور دریافت می‏کند بسازد؛ اما هیچ گواهی مبنی بر ادعایش وجود نداشت. تسلا ادعا داشت “کار بر روی دستگاه دریافت امواج بیسیم در سال 1893 شروع شد اما من 2 سال به تحقیق بر روی مدلهای مشابه و وسایل مانند این گذراندم…”

9– هواپیما

مخترع واقعی : ریچارد پیرس
باور همگانی : برادران رایت هواپیما را ساخته‏اند

همه برادران رایت را به عنوان اولین سازندگان هواپیما می‏شناسند اما نه ماه پیش از اولین پرواز برادران رایت، در سال 1903 در کیتی هاوک، مخترع نیوزلندی، ریچارد پیرس قدمی مشابه را در این زمینه برداشته بود اما اختراع او نواقصی داشت از جمله عدم توانایی بال (به دلیل داشتن یک بال) و مواردی دیگر که این موارد منجر به این شد تا اولین هواپیمای قادر به پرواز واقعی توسط برادران رایت رونمایی شود.

10 – اینترنت

مخترع واقعی : پدران واقعی اینترنت، کسانیکه شبکه ARPANET را ساختند (وینتون سرف، لورنس رابرتس، لئونارد کلین راک، رابرت کان)
باور غلط : مخترع اینترنت ال گور بوده است

البته ال گور خود می‏گوید : من اینترنت را اختراع نکردم اما حین خدمت در کنگره امریکا، اید? آن به ذهنم خطور کرد.
وینتون سرف متولد 1943، دانشمند علوم کامپیوتری است که وی را پدر اینترنت نیز لقب داده‏اند. وی به همراه دوستان خود که اسامی آنها در بالا آمد، اولین زنجیره‏های ARPANET را رقم زدند و بدین ترتیب اینترنت ابداع شد.( اینترنت شبکه ای غیرمتمرکزبه نام ARPANET بود که در واقع برای ایمن شدن و سهولت ارتباط بین گروهها در صورت حمل? هسته ای توسط وزارت دفاع امریکا بوجود آمد.)

منبع : listverse.com



نتیجه پیوند زناشوئی با ...........

یکشنبه 91/4/18
1:25 صبح
amirsaeedi

نتیجه پیوند زناشوئی با متولدین ما های مختلف سال
فروردین با فروردین : ( خوب ) سازگاری مثبت واقع بینی و آگاهی به صفات مثبت یکدیگر.
فروردین با اردیبهشت : ( متوسط ) خودپسندی و میل به حاکمیت از ویژگی های مشترکشان می باشد.
فروردین با خرداد : ( بد ) پر جنب و جوش بی قرار تنوع طلب و سرکش.
فروردین با تیر : ( متوسط ) برون گرا ایده آلیست امکان مشکل وجود دارد.
فروردین با مرداد : ( خوب ) پیوند موفقی خواهد بود چون هماهنگی وجود دارد.
فروردین با شهریور : ( بد ) یکی پاک سرشت و انسان دوست دیگری جسور و جاه طلب.
فروردین با مهر : ( بسیار خوب ) افرادی منصف و معتقد به تساوی حقوق زن و مرد.
فروردین با آبان : ( بد ) آزادیخواه سلطه گر خواهان تنهایی و درون گرا.
فروردین با آذر : ( عالی ) کم ترین اختلاف و هیاهو از مشخصات بارزشان است.
فروردین با دی : ( بد ) تفاهم چندانی با هم ندارند مرموز و محافظه کار می باشند.
فروردین با بهمن : ( بد ) سلطه گر آرمان گرا موقعیت درک یکدیگر را ندارند.
فروردین با اسفند : ( متوسط ) با مشکل مواجه است ممکن است پیوند خوبی باشد.

پیوند زناشویی اردیبهشت با سایر ماه ها:

اردیبهشت با فروردین : ( متوسط ) ممکن است مشکل داشته باشند قابل حل شدن است.
اردیبهشت با اردیبهشت : ( متوسط ) نسبتا خودرای و لجباز هستند ممکن است مشکل پیش بیاید.
اردیبهشت با خرداد : ( متوسط ) تیزهوش کنجکاو و چندان با هم سازگار نیستند.
اردیبهشت با تیر : ( بسیار خوب ) خانواده دوست خونگرم پیوندی محکم و استوار..
اردیبهشت با مرداد : ( بسیار خوب ) عاشق پیشه با صداقت وفادار پیوندی مملو از آرامش.
اردیبهشت با شهریور : ( خوب ) جوانمرد باسخاوت مددکار و بدون مشکل..
اردیبهشت با مهر : ( متوسط ) اهل اعتدال معاشرتی خونسرد و کمی حسادت.
اردیبهشت با آبان : ( خوب ) آرمانگرا بلندپرواز همراه با جاذبه و اقتدار و ناسازگار.
اردیبهشت با آذر : ( متوسط ) جسور بی پروا نیازمند با آزادی و بدون تفاهم.
اردیبهشت با دی : ( بسیار خوب ) با ثبات راز نگه دار پیوندی مستحکم و پابرجا.
اردیبهشت با بهمن : ( بد ) کنجکاو آزادیخواه و آرمانگرا و ایده متفاوت از یکدیگر.
اردیبهشت با اسفند : ( خوب ) اشخاصی تودار و بسیار محتاط و توانایی سازگاری را دارند.

پیوند زناشویی خرداد با سایر ماه ها:

خرداد با فروردین : ( بد ) افرادی پر جنب و جوش و بی قرار ناسازگار و بدون تفاهم.
خرداد با اردیبهشت : ( متوسط ) تیزهوش کنجکاو تنوع طلب چندان با هم سازگار نیستند.
خرداد با خرداد : ( خوب ) مشورت پذیر با استدلال توانا در برطرف کردن مشکلات.
خرداد با تیر : ( متوسط ) با روحیه تنوع طلب و بی قرار خودشان می توانند باعث ایجاد مشکلات شوند.
خرداد با مرداد : ( بسیار خوب ) زوجی جذاب و اجتماعی با صفات مشترک فراوان.
خرداد با شهریور : ( متوسط ) چندان ذوق و شوقی در روابطشان وجود ندارد.
خرداد با مهر : ( بسیار خوب ) خونسرد با سلیقه هنر دوست و بسیار با نشاط می باشند.
خرداد با آبان : ( متوسط ) برای رسیدن به خوشبختی باید یکدیگر را تحمل کنند.
خرداد با آذر : ( بسیار خوب ) سرشار از ذوق و شوق برای زندگی مشترک.
خرداد با دی : ( خوب ) خویشتندار سیاستمدار و از سازگاری مناسب برخوردارند.
خرداد با بهمن : ( بسیار خوب ) با روحیه انسان دوستی و همیشه آماده کمک به همدیگر.
خرداد با اسفند : ( بد ) خیالباف رویا پرداز مرموز عدم تفاهم با همدیگر.

پیوند زناشویی تیر با سایر ماه ها:

تیر با فروردین : (متوسط ) برون گرا ایده آلیست امکان مشکل وجود دارد.
تیر با اردیبهشت : ( بسیار خوب ) نقطه اشتراک فراوانی با یکدیگر دارند.
تیر با خرداد : ( متوسط ) یکی آرام و مهربان دیگری پرشور و با انرژی.
تیر با تیر : ( خوب ) علی رغم اختلاف سلیقه پیوند خوبی می باشد.
تیر با مرداد : ( خوب ) خصوصیات مشترک زیاد و ازدواجی موفق.
تیر با شهریور : ( بسیار خوب ) یکی مهارت فراوان در امور مالی و دیگری حسابگر و صرفه جو و هماهنگ.
تیر با مهر : ( بسیار خوب ) هر دو مهربان انسان دوست و توانمند.
تیر با آبان : ( متوسط ) در مسائل مالی اختلاف نظر دارند ولی در سایر مسائل هماهنگ می باشند.
تیر با آذر : ( بد ) یکی اجتماعی و اهل گردش و سفر دیگری متمایل به رکن خانواده.
تیر با دی : ( خوب ) از نظر مالی اخلاقی و روابط هماهنگ هستند بنابراین پیوندی موفق می شود.
تیر با بهمن : ( متوسط ) ازدواج می تواند شکل بگیرد اما به سعی و کوشش نیاز دارد.
تیر با اسفند : ( بسیار خوب ) پیوندی بسیار خوب همراه عشق و علاقه با تفاهم کامل.

پیوند زناشویی مرداد با سایر ماه ها:

مرداد با فروردین : ( خوب ) پیوند موفقی خواهد بود چون هماهنگی وجود دارد.
مرداد با اردیبهشت : ( بسیار خوب ) مهربان و خانواده دوست ازدواجی موفق و پایدار.
مرداد با خرداد : ( بسیار خوب ) اجتماعی خونگرم همراه با سازگاری مثبت.
مرداد با تیر : ( خوب ) اختلاف سلیقه زیادی با هم ندارند موقعیت همدیگر را درک می کنند.
مرداد با مرداد : ( خوب ) صفات مشترک خوب باعث تقویت پیوندشان خواهد بود.
مرداد با شهریور : ( متوسط ) یکی منضبط و قانونمند دیگری پرشور و زیباپسند.
مرداد با مهر : ( خوب ) در پی برقراری آرامش و ملایمت همراه با منطق در زندگی هستند.
مرداد با آبان : ( متوسط ) یکی وفادار و قابل اعتماد دیگری عاشق ستایش دیگران.
مرداد با آذر : ( متوسط ) یکی پر شور و هیجان دیگری دنبال آزادی و استقلال.
مرداد با دی : ( متوسط ) به دلیل داشتن حق مشترک برتری جویی شاید دچار اختلاف شوند.
مرداد با بهمن : ( خوب ) هر دو آرمانگرا و ایده آلیست پیوندی موفق خواهد بود.
مرداد با اسفند : ( خوب ) با هماهنگی بسیار مناسب در برآوردن نیازهای عاطفی یکدیگر.

پیوند زناشویی شهریور با سایر ماه ها:

شهریور با فروردین : ( بد ) یکی پاک سرشت انسان دوست دیگری جسور و جاه طلب.
شهریور با اردیبهشت : ( خوب ) صفات مشترک خوب نظیر جوانمردی و نجابت.
شهریور با خرداد : ( متوسط ) یکی عاطفی و عاشق پیشه دیگری با نظم و برنامه مشخص.
شهریور با تیر : ( بسیار خوب ) در امور مالی هماهنگ و با صفات مشترک فراوان.
شهریور با مرداد : ( متوسط ) نسبتا لجباز و خودرای شاید با مشکل مواجه شوند.
شهریور با شهریور : ( بسیار خوب ) هر دو صمیمی و صادق و با محبت می باشند.
شهریور با مهر : ( خوب ) مشورت پذیر با منطق و در برطرف کردن مشکلات توانا.
شهریور با آبان : ( متوسط ) جسور و بی پروا سرشار از انرژی و بلند پرواز.
شهریور با آذر : ( بد ) تنوع طلب خواهان استدلال در ایجاد نظم و انضباط دچار مشکل هستند.
شهریور با دی : ( خوب ) یک ازدواج خوب همراه با زندگی سرشار از محبت.
شهریور با بهمن : ( متوسط ) چنین پیوندی با سعی و کوشش می تواند خوب باشد.
شهریور با اسفند : ( خوب ) بسیار با صبر و حوصله هستند که باعث تفاهم در زندگی می شود...


پیوند زناشویی مهر با سایر ماه ها:

مهر با فروردین : ( بسیار خوب ) خونگرم و مهربان معتقد به تساوی حقوق زن و مرد.
مهر با اردیبهشت : ( خوب ) انسان هایی هستند که تمایل زیادی به حفظ آرامش و اعتدال دارند.
مهر با خرداد : ( بسیار خوب ) آدم هایی حسابگر خونگرم تفاهم مناسبی با هم دارند.
مهر با تیر : ( بسیار خوب ) اهل رفت و آمد و معاشرت با دیگران و بسیار شکیبا.
مهر با مرداد : ( خوب ) در پی برقراری آرامش و ملایمت همراه با منطق در زندگی هستند.
مهر با شهریور : ( خوب ) پیوندی موفق چون منصف عادل و با سلیقه می باشند.
مهر با مهر : ( خوب ) به دلیل اشتراکات زیادی که دارند می توانند موفق باشند.
مهر با آبان : ( متوسط ) اگرچه خالی از دردسر نیستند اما می توانند موفق باشند.
مهر با آذر : ( بسیار خوب ) دارای خصیصه هایی مثل محبت درستکاری و مسئولیت پذیری می باشند.
مهر با دی : ( متوسط ) نسبتا خودرای بلندپرواز ممکن است با مشکل روبرو شوند.
مهر با بهمن : ( بد ) پر جنب و جوش بی قرار تنوع طلب و سرکش.
مهر با اسفند : ( بسیار خوب ) پیوندی موفق چون از نظر عاطفی با هم سازگار و هماهنگ هستند.

پیوند زناشویی آبان با سایر ماه ها:

آبان با فروردین : ( بد ) آزادی خواه سلطه گر خواهان تنهایی و درون گرا.
آبان با اردیبهشت : ( خوب ) آرمانگرا بلند پرواز همراه با جاذبه و اقتدار و ناسازگاری.
آبان با خرداد : ( متوسط ) برای رسیدن به خوشبختی باید یکدیگر را تحمل کنند.
آبان با تیر : ( متوسط ) در مسائل مالی اختلاف نظر دارند ولی در سایر موارد هماهنگ می باشند.
آبان با مرداد : ( متوسط ) یکی وفادار و قابل اعتماد و دیگری عاشق ستایش دیگران.
آبان با شهریور : ( متوسط ) جسور بی پروا سرشار از انرژی و بلند پرواز.
آبان با مهر : ( متوسط ) اگرچه خالی از دردسر نیستند اما می توانند موفق باشند.
آبان با آبان : ( بد ) مستعد به خشمگین شدن و از کوره در رفتن در نتیجه پیوندی همراه با مشکلات.
آبان با آذر : ( متوسط ) یکی سختگیر در مسائل دیگری سرشت پویا و جدی دارد.
آبان با دی : ( بد ) هر دو دارای خصلت سلطه طلبی و سختگیرانه می باشند.
آبان با بهمن : ( بد ) یکی با احساس و عاطفه دیگری سلطه جو و خواهان کسب برتری.
آبان با اسفند : ( بد ) یکی آرمان گرا و عاشق پیشه و دیگری با اعتماد به نفس کافی.

پیوند زناشویی آذر با سایر ماه ها:

آذر با فروردین : ( عالی ) کم ترین اختلاف و هیاهو از مشخصات بارزشان است.
آذر با اردیبهشت : ( متوسط ) جسور بی پروا نیازمند به آزادی و بدون تفاهم.
آذر با خرداد : ( بسیار خوب ) سرشار از ذوق و شوق برای زندگی مشترک.
آذر با تیر : ( بد ) یکی اجتماعی و اهل گردش و سفر دیگری متمایل به رکن خانواده.
آذر با مرداد : ( متوسط ) یکی پر شور و هیجان دیگری دنبال آزادی و استقلال.
آذر با شهریور : ( بد ) تنوع طلب خواهان استقلال در ایجاد نظم و انضباط دچار مشکل هستند.
آذر با مهر : ( بسیار خوب ) دارای خصیصه هایی مثل محبت درستکاری و مسئولیت پذیر می باشد.
آذر با آبان : ( متوسط ) یکی سختگیر در مسائل دیگری سرشت پویا و جدی دارد.
آذر با آذر : ( بسیار خوب ) پیوندی بسیار مطلوب توام با سعادت و خوشبختی.
آذر با دی : ( متوسط ) خصوصیاتی نسبتا متفاوت دارند باید خویشتن دار باشند.
آذر با بهمن : ( بسیار خوب ) از موفق ترین پیوند های زناشویی خواهد بود چون مثبت گرا هستند.
آذر با اسفند : ( متوسط ) یکی با صراحت لهجه و سخنان کنایه آمیز و دیگری بسیار عاطفی می باشد.

پیوند زناشویی دی با سایر ماه ها:

دی با فروردین : ( بد ) تفاهم چندانی با هم ندارند. مرموز و محافظه کار می باشند..
دی با اردیبهشت : ( بسیار خوب ) با ثبات راز نگه دار پیوندی مستحکم و پابرجا.
دی با خرداد : ( خوب ) خویشتندار سیاستمدار و از سازگاری مناسب برخوردارند.
دی با تیر : ( خوب ) از نظر مالی و اخلاقی و روابط هماهنگ هستند.
دی با مرداد : ( متوسط ) به دلیل داشتن حس مشترک برتری جویی شاید دچار اختلاف شوند.
دی با شهریور : ( خوب ) یک ازدواج خوب همراه با زندگی سرشار از محبت.
دی با مهر : ( متوسط ) نسبتا خودرای و بلند پرواز ممکن است با مشکل روبرو باشند.
دی با آبان : ( بد ) هر دو دارای خصلت سلطه طلبی و سختگیرانه می باشند.
دی با آذر : ( متوسط ) خصوصیاتی نسبتا متفاوت دارند باید خویشتندار باشند.
دی با دی : ( متوسط ) خصوصیات مشترک باعث شادابی یا یکنواختی زندگی مشترک آن ها می شود.
دی با بهمن : ( متوسط ) یکی محتاط و محافظه کار دیگری سختگیر و جدی.
دی با اسفند : ( متوسط ) یکی اهل حساب و کتاب دیگری احساساتی و عاشق پیشه.

پیوند زناشویی بهمن با سایر ماه ها:

بهمن با فروردین : ( بد ) سلطه گر آرمان گرا موقعیت درک یکدیگر را ندارند.
بهمن با اردیبهشت : ( بد ) کنجکاو آزادی خواه و آرمان گرا و ایده متفاوت از یکدیگر.
بهمن با خرداد : ( بسیار خوب ) با روحیه انسان دوستی و همیشه آماده کمک به همدیگر.
بهمن با تیر : ( متوسط ) ازدواج می تواند شکل بگیرد اما به سعی و کوشش نیاز دارد.
بهمن با مرداد : ( خوب ) هر دو آرمان گرا و ایده آلیست پیوندی موفق خواهد بود.
بهمن با شهریور : ( متوسط ) چنین پیوندی با سعی و کوشش می تواند خوب باشد



حقایقی تکان دهنده و باور نکردنی از سنگ شدن انسانها

یکشنبه 91/4/18
1:25 صبح
amirsaeedi

عجیب و باورنکردنی از شهر پمپی ایتالیا

حادثه آنقدر ناگهانی روی داد که همه چیز در شهر به همان حالت که در اثنای زندگی روزمره بود دست نخورده ماند و امروز دقیقا به همان گونه که دو هزار سال پیش بودند باقی است. گویی زمان منجمد شده است.

همان طور که خدا می گوید در سنت الهی تغییر وجود ندارد "مشرکان با نهایت تأکید به خدا سوگند خوردند که اگر پیامبرى انذارکننده به سراغشان آید، هدایت یافته‏ترین امّتها خواهند بود امّا چون پیامبرى براى آنان آمد، جز فرار و فاصله‏گرفتن از (حق) چیزى بر آنها نیفزود اینها همه بخاطر استکبار در زمین و نیرنگهاى بدشان بود امّا این نیرنگها تنها دامان صاحبانش را مى‏گیرد آیا آنها چیزى جز سنّت پیشینیان و (عذابهاى دردناک آنان) را انتظار دارند؟! هرگز براى سنّت خدا تبدیل نخواهى یافت، و هرگز براى سنّت الهى تغییرى نمى‏یابى"(سوره فاطر 42-43) البته هیچ تغییری در سنت و قانون الهی پیدا نخواهد شد. هر کس در مقابل این سنت بایستد و عصیان کند مشمول همین قانون خواهد شد. شهر پمپی که نمایشی از انحطاط و سقوط اخلاقی امپراطوری روم بود به سرانجامی همانند قوم لوط دچار گردید.

این شهر نیز به وسیله انفجارهای آتشفشانی کوه "وزوو" نابود شد آتشفشان وزوو سمبل کشور ایتالیا و قبل از آن نشانه شهر ناپل است. کوه آتشفشانی وزوو اگرچه طی دو هزار سال گذشته آرام بوده است اما نام آن را کوه اخطار گذارده اند. چنین نامی به دلیل فجایع و حوادثی بوده است که در تاریخ از این کوه به ثبت رسیده است. فاجعه ای که برای "سدوم و عمورا" روی داد شباهت زیادی به حوادث تخریب گر شهر پمپی داشته است. در سمت راست وزوو شهر ناپل و سمت شرق آن شهر پمپی قرار دارد. مذاب و خاکستر ناشی از فوران آتشفشانی که دو هزار سال پیش روی داد حیات را از این شهر برچید.

اینکه شهر پمپی از صفحه زمین با چنین بلایی محو شد، بی هدف و اتفاقی نبوده است. اسناد تاریخی نشان می دهد که این مرکز هرزگی و فساد به آنچنان فحشایی محشور بود که حتی فاحشه خانه ها هم چنین شهرتی نداشته اند. مردان به شکل کاملا عریان بر در فاحشه خانه ها می ایستادند. بر اساس سنتی که ریشه اش اعتقادات میتراپرستی بوده است اندام انسان و مقاربتهای جنسی نبایستی پوشیده باشند بلکه باید کاملا آشکارا به نمایش درآیند.

شهر پمپی در روز ?? اوت سال ?? میلادی در پی فعالیت آتشفشانی کوه وزوو که ?? ساعت ادامه داشت به زیر ? متر کوهی از مواد مذاب و خاکستر آتشفشانی رفت. از ??هزار نفر جمعیت پمپی دو هزار نفر ناپدید شدند و مابقی آرام آرام مذاب و به تلی از مجسمه های سنگی تبدیل شدند.

مذاب کوه وزوو به آنی تمامی شهر را از نقشه منطقه جاروب کرد. جالب ترین جنبه این حادثه آن است که هیچ کس نتوانسته است در مقابل فوران آتشفشان وحشتناک وزوو بگریزد. یک خانواده در حال صرف غذا در یک لحظه تبدیل به سنگ شده اند. زوجهای بسیاری پیدا شدند که در حین انجام عمل مقاربت تبدیل به سنگ شده بودند. از همه جالبتر آن است که این زوجها هر دو از یک جنس و یا زوجهایی از دختران و پسران کم سن و سال بوده اند. صورت برخی از اجساد انسانهای سنگ شده که از داخل زمین کشف شده اند همچنان سالم و صحیح باقی مانده است صورت آنها حالت گیج و منگ دارد.

مجهول ترین جنبه این حادثه در اینجاست که چگونه هزاران انسان بی آنکه چیزی بشنوند و یا ببینند منتظر می مانند تا مرگ آنها را دریابد. این بعد حادثه نشان می دهد که نابودی و محو شهر پمپی دقیقا مشابه همان حوادث ویرانگری است که در قرآن به آنها اشاره شده، زیرا قرآن زمانی که این حوادث را بازگو می کند به "نابودی ناگهانی" اشاره دارد. به عنوان مثال در سوره (یس) چنین توصیفی است : همه سکنه شهر به یک لحظه هلاک شدند. این وضعیت در آیه 29 این سوره چنین می آید : " (بلکه) فقط یک صیحه آسمانى بود، ناگهان همگى خاموش شدند!" ؛ آیه 31 سوره قمر وقتی تخریب و نابودی قوم ثمود را بازگو می کند مجدادا به نابودی آنی اشاره می کند "ما فقط یک صیحه [صاعقه عظیم‏] بر آنها فرستادیم و بدنبال آن همگى بصورت گیاه خشکى درآمدند"

مرگ مردم پمپی در یک لحظه رخ داد، همان گونه که در آیات بالا نقل شد. فاجعه هرچه بود، همه چیز به همان حالت اولیه و بدون تغییر باقیمانده است. در سال ???? نیمی از این شهر از زیر خاکستر بیرون کشیده شد ولی هنوز هم دو پنجم این شهر سوخته در زیر زمین است. هر ساله جمعیت زیادی از موزه طبیعی پمپی دیدن می کنند و این شهر به یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا تبدیل شده است اما متاسفانه جایی از دیده عبرت در این نگاه ها یافت نمی شود. نواحی ناپل که فساد و هرزگی در آن شیوع دارد از مراکز و نواحی بی بند وباری شهر پمپی دست کمی ندارد. جزیره کاپری پایگاهی برای همجنس بازی و برهنگی گرایی است و در صنعت توریسم به بهشت همجنس بازی شهرت دارد. نه تنها در کاپری و ایتالیا بلکه تقریبا در تمامی دنیا چنین انحطاط اخلاقی وجود دارد و مردم هم هیچ توجه و اصراری به پند گیری از تجربیات تلخ مردم گذشته ندارند. در سوره سجده درباره همین مردم می فرماید : "و اگر اینان روی بگردانند به آنها بگو شما را از صاعقه عاد و ثمود بیم می دهم."

 



صدور کارت مجازی بانک صادرات

سه شنبه 91/4/13
12:3 صبح
amirsaeedi

صدور کارت مجازی بانک صادرات

بانک صادرات ایران محصول جدیدی تحت عنوان "کارت مجازی "(Virtual card ) به منظور واریز وجوه به حساب اشخاص حقوقی را از طریق ابزارهای مختلف پرداخت (خودپرداز، پایانه‌های فروش، اینترنت بانک و...) عرضه کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در راستای توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی و کاهش هزینه و وقت مشتریان ، امکان صدور کارت مجازی را برای اشخاص حقوقی فراهم ساخت.
این کارت بنا به درخواست شرکت‌ها، سازمان های دولتی و غیردولتی دارای حساب حقوقی یا دولتی نزد بانک و به منظور تسهیل در واریز وجه به این حسابها صادر می شود.
براین اساس بانک برای این گونه اشخاص کارت 16 رقمی مجازی تعریف می‌ کند که از طریق آن اشخاص طرف تعامل با شرکت‌ها و سازمان ها قادر خواهند بود، تراکنش انتقال کارت به کارت را با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز، پایانه‌های فروش، اینترنت بانک و همراه بانک انجام دهند.
این کارت تکمیل کننده فروش اینترنتی محصولات و خدمات مختلف محسوب می‌ شود و اشخاص حقوقی می‌توانند با دریافت شماره کارت مجازی علاوه بر آسایش مشتریان خود، در کوتاه ترین زمان در بستری امن، مبادلات مالی خود را انجام دهند.



طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir