خرداد 90 - جالب - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

قصری شگفت انگیز با طاووس زنده در شمال تهران

یکشنبه 90/3/29
12:46 عصر
amirsaeedi
قصری شگفت انگیز با طاووس زنده در شمال تهران
شاید هر مخاطبی با دیدن عکس‌های این قصر زیبا ابتدا گمان کند که لابد قصری قدیمی در رم، مادرید، پاریس یا لندن است؟ قصری متعلق به «سر»ها، «کنت‌»ها، «سزار»ها … و یا سرمایه‌داران کلان دهه‌های گذشته.
اما این گمان کاملاً خطاست. این قصر نه قدیمی است و نه در خارج از کشور قرار دارد. بلکه قصری نوساز در یکی از خیابان‌ها تهران است!!

محل سکونت من نیز در شمال شهر تهران است. البته نه در محله‌های گران نیاوران، دزاشیب یا فرمانیه، بلکه در بلندی‌های اطراف «امامزاده قاسم – ع». کوچه‌های باریک، آپارتمان‌های بلند با زیربنایی اندک و برخوردار از ده‌ها واحد غیر مسکونی و پر مخاطره برای سکونت ما.
از موضوع دور نشوم، بنا نیست که راجع به محله‌ی خودمان بنویسم. مأموریتم، تهیه گزارش از محرومیت تهرانی‌ها از یک امکان ساده‌ی شهری به نام «پیاده‌رو» بود. قرار بود با توجه به ضرورت و نقش پیاده‌رو در زیبایی،
سلامت، امنیت و اقتصاد زندگی شهری از یک سو و کمبود «پیاده‌رو» در تهران گزارشی تهیه کنم. در حین تحقیق متوجه شدم که نه تنها این نقیصه مختص جنوب شهر نیست، بلکه در شمال تهران بیشتر به چشم می‌خورد و شاید علت آن گرانی زمین و ملک
و بالتبع ممانعت از عقب‌نشینی و پیاده‌رو سازی می‌باشد که هم به نفع مالک است و هم به نفع شهرداری که برای صدور هر مترش … تومان عوارض می‌گیرد.
به همین دلیل گفتم بهتر است با دوربین خود سری به خیابان‌های بسیار مشهور و گران شمال شهر تهران بزنم تا ثابت کنم در معروف‌ترین و گران‌ترین خیابان‌ها و کوچه‌های شمال پایتخت نیز گاه عرض پیاده‌رو به نیم متر می‌رسد
و وسط آن نیم متر نیز یک درخت کاشته‌اند تا مبادا کسی بتواند رد شود و گاه اصلاً پیاده‌رویی وجود ندارد و در خانه‌ها، آپارتمان‌ها و ویلاها مستقیم به خیابان باز می‌شود.
http://s1.picofile.com/file/6706105630/a.jpg
همین‌طور عرق‌ریزان به پیاده‌روها نگاه می‌کردم که ناگهان زیبایی یک پیاده‌روی اختصاصی نظرم را به خود جلب کرد. اما سرم را که بالا کردم، بهت‌زده شدم. البته نه فقط به خاطر دیدن یک قصر زیبا،
بلکه به خاطر دیدن دو طاووس زنده که مانند دو مجسمه‌ یا بهتر بگویم دو سرباز زنده در دو طرف سر در این قصر ایستاده بودند. فوری از خودرو پیاده شدم. چرخش چشم کفاف نمی‌داد، لذا با حرکت سر به راست و چپ و بالا
و پایین نمای بیرونی این قصر نظری انداختم. بهتم تشدید شد. با همین بهت فوری به طرف کیف دوربین رفتم تا چند عکس زیبا تهیه کنم، اما به ناگاه سایه‌ای بر سرم افتاد و همین‌طور که نشسته بودم،
متوجه شدم که به جز چهار ستون قوی که در واقع پاهای دو محافظ قصر بودند، چیز دیگری نمی‌بینم.
http://s1.picofile.com/file/6706106636/b.jpg
از جسارت روحیه‌ی خبرنگاری استفاده کردم و خونسرد سری بالا کردم. قبل از این که چیزی بگویم، یکی از آنان با صدایی کاملاً محکم گفت: اجازه نداری عکس بگیری. پرسیدم چرا؟
گفت: چون اجازه داریم دوربینت را خرد کنیم. هر کس اقدام به عکس گرفتن از این قصر کند، دوربینش را خرد می‌کنیم!
حق بدهید که دیگر فرصت یا بهتر بگویم جرأت این نبود که بگویم: «بی‌خود می‌کنید، چنین قانونی نداریم». لذا تشکر کردم و بساط را پهن نکرده جمع کردم و به راه افتادم.
اما عذاب وجدان ناراحتم می‌کرد. شاید هم گردن‌کلفتی نگهبانان مرا بر سر لج آورده بود. در هر حال علت هر چه بود نمی‌دانم، ولی تصمیم گرفتم حتماً از این قصر و طاووس‌هایش عکس‌برداری کنم
و این کار را کردم. نمی‌دانم که این قصر متعلق به کیست؟ و خوشحال می‌شوم اگر بدانم.
http://s1.picofile.com/file/6706108648/c.jpg
البته مالک خودش هم می‌داند که قصر عجیب و غریبی ساخته است و طاووس‌ها نیز بر حس کنجکاوی بیننده می‌افزاید، لذا آیه‌ی «و ان یکاد» را باخطی خوش به صورت کچ کاری در زیر طاق حکاکی کرده است که یک موقع چشم نخورد!
اما، با دیدن این آیه، آن هم بر سر در قصری که به رغم زیبایی هیچ انطباقی با فرهنگ اسلام نداشت، مرا به یاد حکایتی قدیمی انداخت که به صورت خلاصه به شما عرض می‌کنم:
http://s1.picofile.com/file/6706109654/d.jpg
می‌گویند: روزی یکی از انبیای الهی در گذر خود به مردی پیر و فرتوت برخورد که برای خود جایگاهی در بالای درختی کهن‌سال ساخته بود و در آن به عبادت خدا مشغول بود.
سر سخن را با او باز کرد و در نهایت پرسید: حالا چرا اینجا زندگی می‌کنی؟ گفت: جوان که بودم در عالم رؤیا به من خبر دادند که بیش از ??? سال زندگی نخواهم کرد،
لذا حیفم آمد که این عمر کوتاه را به جای عبادت، در راه ساختن خانه و کاشانه تلف کنم. آن نبی گفت: اما به من خبر رسیده که زمانی خواهد رسید که در آن مردمان بیش از ?? یا ?? سال عمر نمی‌کنند،
اما برای خود قصرها و برج‌ها می‌سازند. او گفت: ای بابا، اگر عمر من ?? سال بود که آن را با یک سجده سپری می‌کردم.
در هر حال اگر چشمتان به این قصر افتاد، فقط محو تماشای معماری، ستون‌ها یا طاووس‌ها نشوید، بلکه حتماً به آیه‌ی مبارکه‌ی «و ان یکاد» نیز نظری بیاندازید تا مالک زحمت‌کش که لابد پول آن را با زور بازو و عرق جبین درآورده است چشم نخورد.


طالع بینی جالب چینی

دوشنبه 90/3/16
6:35 عصر
amirsaeedi
طالع بینی جالب چینی
 
هیچ کلکی در کارنیست!

این بازی بطرز شگفت آوری دقیق خواهد بود! البته به شرطی که تقلب نکنید!
طالع بینی چینی!

سال جدید چینی امسال سال اژدهای آهنین است

که امیدواریم سالی خوش و پر از خوش شانسی برای شما باشد!

فقط به دستور العمل عمل نماید و تقلب نکنید،

در غیر این صورت نتیجه درست از آب در نخواهد آمد

و بعد آرزو خواهید کرد که ای کاش تقلب نمی کردید!

این حدوداً ? دقیقه زمان خواهد برد تا شما را دیوانه کند!!

این بازی نتیجه خنده دار و در عین حال شگفت انگیزی خواهد داشت!

پیام را یکجا تا پایا ن نخوانید بلکه مرحله به مرحله پیش بروید و عین دستورالعمل انجام دهید!

نکته: زمانی که می خواهید اسامی را بنویسید اطمینان حاصل کنید که اشخاصی هستند که شما آنها را می شناسید (تبصره : یعنی اسم بیخودی ننویسید!!!)

مهم: همچنین بیاد داشته باشید که به هنگام نوشتن اسامی و عمل کردن به دستورالعمل از احساس و غریزه خود استفاده کنید و بی خودی و بیش از حد فکر نکنید بلکه آنچه که در آن لحظه به ذهنتان می آید را بنویسید!

با زهم باید گفته شود که به آرامی و مرحله به مرحله به انتهای متن بروید در غیر این صورت نتیجه درست نخواهد بود و آن را ضایع خواهید کرد!

(تبصره: این رو به خاطر این چندین بار تکرار کرده که آدمهای کنجکاو خودشونو کنترل کنن!!!)

خوب حالا یک قلم و یک برگ کاغذ آماده کنید.

1- اول از هر چیز اعداد ? تا ?? را به صورت ستونی یا ردیفی (زیر هم) بر روی کاغذ بنویسید.

?- سپس در جلوی ردیف (ستون) ? و ? هر عددی را که مایلید بنویسید.

?- حال در جلوی ردیف ? و ردیف ? نام شخصی را از جنس مخالف بنویسید.

?- نام اشخاصی را که می شناسید (چه دوست یا اعضای خانواده یا فامیل) در جلوی ردیفهای ?، ? و ? بنویسید.

?- در ردیفهای ?، ?، ?? و ??نام چهار ترانه (آهنگ) را بنویسید (در جلوی هر ردیف نام یک ترانه)

?- اکنون نهایتا میتوانید یک آرزو کنید!!

و حالا کلید رمز گشایی این بازی:

?- عددی را که در ردیف ? نوشته اید مشخص کننده تعداد اشخاصی است که شما باید در باره این بازی به آنها بگویید!

?- شخصی که نامش در ردیف ? قید شده کسی است که شما عاشقش هستید!!!

?- شخصی که نامش در ردیف ? قید شده کسی است که شما دوستش دارید ولی با هم نمی سازید (یا به تعبیر دیگر عاقبت خوشی نخواهد داشت!)!!!

?-شخص شماره ? کسی است که شما بیش از همه به او اهمیت میدهید!

?-شخص شماره ? کسی است که شما را بسیار خوب می شناسد.

?-شخصی که نامش در ردیف ? قید شده، ستاره بخت (ستاره خوش شانسی) شماست!

?-آهنگ قید شده در ردیف ? با شخص شماره ? تطبیق می کند (مرتبط است)!!!

?- آهنگ شماره ? آهنگی برای شخص شماره ? است!

?-گ آهنگ شماره ?? آهنگی است که بیش از همه افکار شما را بازگو می کند!

??- و بالاخره شماره ?? آهنگی است که می گوید شما در باره زندگی چه احساسی دارید



تبدیل مبنای اعداد

جمعه 90/3/13
3:41 صبح
amirsaeedi

تبدیل مبنای اعداد : این برنامه ابتدا مبنای عددی که قرار است به عنوان ورودی بگیرد را از شما دریافت می کند و سپس مبنایی که قرار است عدد شما به آن برده شود؛ سپس با وارد کردن عدد و زدن enter تغییر مبنا انجام می شود.

 

  • این برنامه توسط زبان برنامه نویسی  C نوشته شده است.
  •  این برنامه بسیار بهینه نوشته شده و  برای تبدیل مبنا تابع نوشته شده است.
  • توجه کنید که مبناها باید بین 2 تا 36 باشند.
  • برای مبنای بالای 10:

    a یا A =>10در مبنای 10
    b یا B =>11در مبنای 10
    c یا C =>12در مبنای 10   
    و...

  • برای کم حجم تر شدن کدها در برنامه خطایابی وجود ندارد : پس توجه کنید که اشتباه وارد نکنید, مثلا برای مبنای 2 از عدد 2 به کار نبرید.       1012(خطا در مبنای 2)
  • قابل اجرا در کامپایلرهای turbo c و  borland c و...

    دریافت سورس کد ++c- فایل cpp + فایل اجرایی exe  به صورت فشرده شده

  • دانلود فایل برنامه



    چند سایت جالب برای شما

    جمعه 90/3/13
    3:16 صبح
    amirsaeedi

    دانلود کد برنامه ها به زبان مطلب 2

    جمعه 90/3/13
    3:11 صبح
    amirsaeedi

    دانلود سورس آسیاب فازی به زبان مطلب

    اسیاب فازی
    more

    7کد آماده به زبان برنامه نویسی مطلب

    ?- اندازه گیری مساحت زمین ناهموار

    ?- ایجاد فرکانس به صورت اره ای

    ?- ایجاد فرکانس به صورت مثلثی

    ?- ایجاد فرکانس مربعی و رسم ? سری فوریه آن

    ?- ایجاد فرکانس منچستر

    ?- تبدیل فایل صوتی به فرکانس

    ?- فراخوانی زبان سی در مطلب

    more



    دانلود کد برنامه ها به زبان مطلب 1

    جمعه 90/3/13
    3:6 صبح
    amirsaeedi

    ارسال iPhone 4S به توسعهدهندگان نرمافزاری شرکت اپل!

    یکشنبه 90/2/4
    3:44 عصر
    amirsaeedi


    به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی ?to5mac، در حالی که شایعات پیرامون تلفن همراه نسل بعدی شرکت اپل موسوم به آیفون ? به عنوان مطرح‌ترین شایعه در بازار فناوری در سال جدید مطرح است یک گزارش غیررسمی از ارسال تلفن همراه آیفون جدید شرکت اپل موسوم به « iPhone 4S» به توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری این شرکت خبر دارد.

    بر اساس این گزارش در iPhone 4S شرکت اپل بدون تغییر در اندازه و طراحی ظاهری نسبت به آیفون ?، تنها از تغییراتی نظیر استفاده از پردازنده A5  ، دوربین ? مگاپیکسلی با کیفیت فیلمبرداری????P  بهره برده است.

    با توجه به این گزارش به نظر می‌رسد اپل از یک سنت ساختگی خود تبعیت کرده و همانطور که در انتقال از آیفون?G به آیفون?GS تنها تغییراتی در سرعت و قابلیت‌های دوربین و گرافیک برای بازی ایجاد کرده بود این بار هم برای آیفون ? دست به این اقدام بزند.

    apple_A5

    البته از ابتدا نیز بسیار بعید بود که شرکت اپل در اندازه صفحه نمایش آیفون تغییراتی ایجاد کند زیرا با این کار عملا فروشگاه نرم‌افزاری خود را دچار دودستگی کرده و در ضمن باعث دلگیری و رنجش خیل عظیم طرفداران آیفون می‌شد که قادر به خریداری نسل جدید نبودند.

    شرکت اپل سال گذشته تبلتiPad2  خود را با پردازندهA5  روانه بازار کرد که این تبلت دوهسته‌ای و به پردازنده A5 مجهز بود که در انجام بازی ? برابر سریع‌تر از پردازندهA4  نشان داد. پردازندهA5  کاملا برای انجام بازی بهینه‌سازی شده است. گفتنی است شرکت اپل در حال حاضر بالاترین درآمد را از راه فروش بازی تلفن همراه دارد.

    شرکت اپل برای توسعه‌دهندگان بازی و نرم‌افزار برای تلفن همراه آیفون امکان استفاده از نسل بعدی SDK را فراهم آورده تا این شرکت‌ها خود را برای ارائه بازی و نرم‌افزار آماده سازند.

    به نظر می‌رسد تمام هم و غم اپل در نسل جدید آیفون که با  IOS 5 همراه خواهد بود فقط و فقط بازی در کنسول تلفن همراه خود خواهد بود.



    طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
    تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir