تکنولوژی و مطالب جدید - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

الکسای ملی هم آمد

دوشنبه 91/4/12
11:59 عصر
amirsaeedi

الکسای ملی هم آمد

حجت الاسلام سعید سالاریان قائم مقام شورایعالی اطلاع رسانی، در نشست خبری برگزاری سومین جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی که در بیستم تیرماه جاری در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می شود، از راه اندازی الکسای ایرانی خبر داد.
به گزارش آی تی آنالیز، سالاریان در ابتدای این نشست با اشاره به تاثیر برگزاری همایش‌های مذکور گفت: هدف ما ارتقای کیفیت خدمات پورتال‌های حاکمیتی است که این مهم تا حدود زیادی محقق شده است.
وی گفت: اگرچه به همه تقاضاها برای بررسی رسیدگی نمی‌شود اما در این دوره میزان تقاضاها برای ارزیابی 500 مورد بود که 235 مورد ارزیابی شدند که از این میزان بیست درصد بالاترین نمره را داشتند.
به گفته وی در این ارزیابی‌ها مواردی همچون نقایص ساختاری، استانداردسازی و امنیت مورد بررسی قرار میگیرد که در دوره جدید با استفاده از طراحی یک نرم‌افزار 60 درصد ارزیابی برای نخستین بار به شکل نرم‌افزاری انجام شد.
در بخش دیگری از این نشست سالاریان خبر از راه اندازی الکسای ایرانی داد و گفت: هم اکنون الکسا برای رتبه بندی سایتها حدود 90 شاخص را ارزیابی می کند و ما در الکسای ایرانی در تلاش هستیم حدود 60 شاخص را در رتبه بندی وبگاهها لحاظ کنیم.
در بخش دیگری از این نشست بزرگیان معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور نیز با ارایه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص حضور موازی و همزمان خود در جشنواره ارزیابی وبگاههای حاکمیتی، جشنواره فاوا و جشنواره شهید رجایی و علت تفاوت نتایج آنها، علت را تحولات سریع سایت ها اعلام کرد.
وی با رد موازی کاری در این جشنواره‌ها حتی از برگزاری هر ماه یکبار این جشنواره‌ها نیز استقبال کرد.



ژاپنیها نازکترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند

دوشنبه 91/4/12
11:58 عصر
amirsaeedi

ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند

همکاران سیستم- پژوهشگران دانشگاه توکیو توانستند با استفاده از حباب صابون نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را بسازند. این پژوهشگران با ابتکاراتی موفق شدند از حباب صابون به عنوان یک صفحه نمایش انعطاف پذیر و مستحکم استفاده کنند.
به گزارش وب سایت digitaltrends ، پژوهشگران دانشگاه توکیو در ژاپن موفق شده‌اند تصاویری را بر روی یک حباب صابون پخش کنند. به گفته این دانشمندان در حالت معمولی سطح بیرونی حباب صابونی قادر به انعکاس نور‌ها و تصاویر نیست. آن‌ها برای حل این مشکل سطح بیرونی حباب‌های صابون را در معرض امواج مافوق صوتی قرار دادند که از چند بلندگو پخش می‌شد. امواج مافوق صوت، تنیدگی متراکم غشای بیرونی حباب را کاهش می‌دهد و بافت ماتی به آن می‌بخشد که قابلیت انعکاس نور و تصاویر را داراست.
مشکل دیگر استفاده از حباب صابون به عنوان صفحه نمایش، شکنندگی و نازک بودن آن است و ممکن است با تاثیر کوچک‌ترین محرکی بترکد. دانشمندان ژاپنی برای جلوگیری از ترکیدن حباب صابون ترکیب شیمیایی جدیدی ساختند که استحکام و انعطاف پذیری حباب را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. این ترکیب از شکر، گلیسیرین، صابون، آب، شیر و روکنشگرهای شیمیایی به دست آمده است. استفاده از این ترکیب استحکام و انعطاف پذیری حباب را تا حدی افزایش می‌دهد که حتی با فرو بردن انگشت نمی‌توان آن را ترکاند.
دانشمندان متوجه شدند که با تغییر بسامد امواج صوتی می‌توانند قابلیت بازتابی حباب صابون و در نتیجه شفافیت تصویر پخش شده بر روی آن را به نحو دلخواه تغییر دهند. دستیابی به این قابلیت از این جهت مهم است که صفحه نمایش‌های مدرن امروزی هیچکدام چنین قابلیتی ندارند.



ویندوز فون 8 به ایران عرضه نمیشود

دوشنبه 91/4/12
11:58 عصر
amirsaeedi

ویندوز فون 8 به ایران عرضه نمی‌شود

12 تیر 1391 - ایسنا- شرکت مایکروسافت لیست 180 کشوری که مردم آن‌ها به اپلیکیشن‌های ویندوز فون 8 دسترسی دارند را اعلام کرده و این در حالی است که نامی از ایران در این لیست دیده نمی‌شود.

انتظار می‌رود ویندوز فون 8 مایکروسافت در پائیز سال جاری روانه بازارهای جهانی شود و 180 کشوری که مایکروسافت نام آنها را اعلام کرده است قادر خواهند بود به اپلیکیشن‌های آن دسترسی داشته باشند.

افغانستان، مراکش، باهاماس، جمهوری دومنیکن، لیبی، سری لانکا و اوگاندا و 173 کشور دیگر از جمله کشورهایی هستند که ویندوز فون 8 در آن‌ها عرضه خواهد شد و متاسفانه در حالی که نام تمامی کشورهای همسایه ایران از جمله عراق و پاکستان نیز در این لیست به چشم می‌خورد، نام ایران در لیست مایکروسافت غایب است.



اعضای جدید هیئت مدیره یاهو معرفی شدند

دوشنبه 91/4/12
11:57 عصر
amirsaeedi

اعضای جدید هیئت مدیره یاهو معرفی شدند

یاهو انتصاب Frank Biondi و John Chapple را در هیئت مدیره این شرکت تأیید کرد.

انتصاب این دو نفر پس از توافقاتی که دیگر اعضاء هیئت مدیره با Carl Icahn سرمایه‌گذار این شرکت صورت دادند صورت گرفت. مطابق این توافق Icahn با واگذار نمودن جایگاه خود در هیئت مدیره این حق را بدست آورد تا نفرات جدید از لیستی که توسط وی تهیه شده بود انتخاب گردند.

شایعات در مورد انتصاب این دو نفر از اواخر هفته قوت گرفتند تا اینکه در نهایت یاهو در روز پنجشنبه انتخاب این دو فرد را تأیید کرد.

رئیس هیئت مدیره یاهو Roy Bostock در اینباره گفت: "ما بسیار خوشحال هستیم که افرادی با توانایی و استعداد Frank و John در کنار ما قرار بگیرند. ترکیبی از تجربه Frank در صنعت سرگرمی و رسانه، و پیشینه مدیریتی John در صنایع ارتباطات چشم‌انداز ارزشمندی را به جمع فعلی ما خواهد بخشید."

Biondi در حال حاضر بعنوان یکی از مدیران ارشد در شرکت مشاور WaterView مشغول بکار می‌باشد. وی همچنین عضو هیئت مدیره Seagate ، Cablevision Systems و Hasbro می‌باشد.

Chapple نیز در شرکت سرمایه‌گذاری Hawkeye حضور داشته و در هیئت مدیره چندین شرکت مخابراتی عضویت دارد.

این دو نفر از ابتدا با هدف کمک به Icahn جهت پیشبرد قرارهای آتی با مایکروسافت و همچنین خنثی نمودن فعالیت‌های دیگر سهامداران مخالف به یاهو پیوستند.



معرفی اپلیکیشنهای ضروری اندروید و آیفون - خردادماه

دوشنبه 91/4/12
11:56 عصر
amirsaeedi
بهترین اپلیکیشن‌های اندروید آیفون
بهترین اپلیکیشن‌های اندروید آیفون

آنچه که در فراگیر شدن و محبوبیت فوق‌العاده وسایل ارتباطی همراه نقش بزرگی را ایفا کرده است، برنامه و نرم‌افزارهای نوشته شده برای سیستم‌عامل این وسایل است. بی‌شک این برنامه‌ها نقش تعیین کننده در تجربه یک کاربر نسبت به وسیله و سیستم عامل مورد انتخاب‌شان دارد. برنامه‌های کاربردی می‌توانند جذابیت استفاده از سیستم‌عامل‌ها را دوچندان کنند و مانع از ایجاد احساس یکنواختی در استفاده از آن‌ها شوند. در این مقاله قرار است به سراغ جدید‌ترین نرم‌افزارهای آیفون، اندروید و آیپد در ماه خرداد برویم و آن‌ها را به صورت مختصر خدمتتان معرفی کنیم.

آیفون، اندروید و آیپد، در این مقاله تصمیم داریم نرم‌افزارهای جدید و همچنین نرم‌افزارهای مفید دیگری که ممکن است تا به حال از قلم افتاده باشند را معرفی کنیم. پس تا آخر مقاله با ما همراه شوید.

بهترین برنامه‌های آیفون در خردادماه 91

در نیمه اول ماه خرداد قرار داریم، پس بهتر است تجدید نظری در لیست نرم‌افزارهای خود کرده و با اضافه کردن چند نرم‌افزار جدید، لیست خود را به روز و غنی کنید.

Chrome

Chromeسرانجام گوگل بعد از کش و قوس‌های فراوان مرورگر محبوب خود را برای پلت‌فرم iOS نیز معرفی کرد. این مرورگر از اکثر ویژگی‌های نسخه PC پشتیبانی می‌کند، به طور مثال ویژگی‌های همگام سازی رمز عبورها، به اشتراک گذاری تب و حالت ناشناس را برخوردار است.

لینک دانلود نرم‌افزار Chrome برای آیفون از iTunes


Cloth

Clothشاید شما از لباسی خوشتان بیاید ولی آیا آن لباس برای روزهای بارانی هم مناسب است؟ Cloth به شما کمک می‌کند تا مواردی از این دست را به خوبی تشخیص دهید. این برنامه برای ذخیره‌سازی و دسته‌بندی لباس‌های شما و پیشنهاد آن‌ها در شرایط متفاوت آب‌وهوایی بسیار مناسب است.

لینک دانلود نرم‌افزار Cloth برای آیفون از iTunes


Yahoo Time Traveler

Yahoo Time Travelerاگر قصد برنامه‌ریزی برای سفر به یک شهر ناآشنا را دارید ممکن است به مشکل برخورده باشید، می‌توانید بوسیله این نرم‌افزار برنامه گردش‌هایتان را تنظیم کنید. می‌توانید از بین 29 شهر موجود یکی را انتخاب کنید، نقطه شروع و پایان را مشخص کرده، زمانی که می‌توانید اختصاص دهید را معین کنید و در نهایت خروجی نرم‌افزار یک برنامه زمان‌بندی شده و شسته رفته خواهد بود که تمامی اطلاعاتی که به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

لینک دانلود نرم‌افزار Yahoo Time Traveler برای آیفون از iTunes


App in the Air

App in the Airشاید از نگاه شما فرودگاه محل دلگیر و کسل‌کننده‌ای باشد که مجبوراید ساعت‌ها به خاطر تأخیر در یک پرواز آنجا را تحمل کنید، اما اگر اطلاعات خوبی مثل یک مکان مناسب برای غذا خوردن یا نحوه اتصال به Wi-fi در اختیار شما قرار گیرد وضع کمی بهتر می‌شود. به غیر از این‌ها می‌توانید پرواز خود را تحت نظر داشته باشید یا مسافت‌ها را چک کنید و در کل هرآنچه می‌خواهید درباره سفر هوایی خود بدانید را از این برنامه دریافت کنید.

لینک دانلود نرم‌افزار App in the Air برای آیفون از iTunes


Loopcam

Loopcamتصاویر با فرمت GIF بسیار جالب و سرگرم کننده هستند به‌خصوص زمانی که آن‌ها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. این برنامه در تمام مراحل، از ساخت گرفته تا به اشتراک‌گذاری آن‌ها در انواع و اقسام شبکه‌های اجتماعی با شما همراه می‌شود.

لینک دانلود نرم‌افزار Loopcam برای آیفون از iTunes


بهترین برنامه‌های اندروید در خردادماه 91

Flipboard

Flipboardبعد از یک مدت طولانی انتظار بالاخره Flipboard به اندروید راه پیدا کرد. شما در این اپلیکیشن علاوه بر مطالعه اخبار، می‌توانید محتوای شبکه های اجتماعی خود را نیز دنبال کنید و اخبار مورد علاقه‌تان را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. نسخه جدید این برنامه، شبکه اجتماعی گوگل پلاس و یوتیوب را نیز پشتیبانی می‌کند.

لینک دانلود نرم‌افزار Flipboard برای اندروید از Google Play، 1mobile و بازار


CloudOn

CloudOnبه ویرایش کردن اسناد در تبلت خود نیاز دارید؟ این برنامه امکان ویرایش و مشاهده فایل‌های PowerPoint، Word و Excel را به شما می‌دهد. به کمک این برنامه می‌توانید بسیاری دیگر از فایل‌ها نظیر JPG یا PDF را نیز مشاهده کنید و آن‌‌ها را با حافظه‌های ابری خود از قبیل Box، Dropbox، Google Drive و ... همگام‌سازی کنید.

لینک دانلود نرم‌افزار CloudOn برای اندروید از Google Play


Nike+ Running

Nike+ Runningبه تناسب اندام خود اهمیت می‌دهید؟ Nike+ Running برای دویدن شما برنامه دارد. این برنامه پیشرفت شما را در نظر گرفته و انگیزه لازم را در شما برای تناسب اندام بهتر و سریع‌تر ایجاد می‌کند.

لینک دانلود نرم‌افزار Nike+ Running برای اندروید از Google Play و 1mobile


Kicksend

Kicksend برای شما بسیار راحت است که یک عکس یا فیلم را با دوستانتان به اشتراک گذارید ولی اگر قرار باشد تعداد زیادی را با هم به اشتراک بگذارید چطور؟ Kicksend این قابلیت را دارا است که تعداد زیادی عکس و فیلم را در آن واحد به اشتراک بگذارد.

لینک دانلود نرم‌افزار Kicksend برای اندروید از Google Play، 1mobile و بازار


بهترین برنامه‌های آیپد در خردادماه 91

Condition One

Condition Oneآیا تا به حال به هنگام تماشای ویدیوهایتان کنجکاو شده‌اید که خارج از شات ویدیو چه اتفاقاتی افتاده بوده است؟ این یکی از برنامه‌های فوق العاده مبتنی بر ژیروسکوپ آیپد است که به شما اجازه می‌دهد تا ‌به تماشای کلیپ‌ها در زوایای مختلف بنشینید. به کمک عملیات swipes and taps و به سادگی می‌توانید یک ویدیوی 180 درجه‌ای داشته باشید و بر روی هر قسمتی که تصمیم داشتید زوم کنید.

لینک دانلود نرم‌افزار Condition One برای آی‌پد از iTunes


Vjay

Vjayبا این برنامه می‌توانید موزیک ویدیوهای مورد نظر خود را به سادگی بسازید. برای اینکار می‌توانید از ساختارهای از پیش آماده این برنامه استفاده کنید و یا ساختارهای دیگری را خریداری کنید و سپس کلیپ‌های ساخته شده را در Apple TV یا سینمای خانگی خود پخش کنید.

لینک دانلود نرم‌افزار 9.99 دلاری Vjay برای آی‌پد از آیتونز | نسخه کرک شده را در Installous بیابید.


Packing Pro

Packing Proبرای سفر آماده‌اید، چمدان خود را بسته‌اید و برای خروج از خانه حاضر می‌شوید که یک لحظه به یاد می‌آورید عطر خود را فراموش کرده‌اید. این برنامه به شما کمک می‌کند تا اسیر این فراموشی‌ها نشوید. با این برنامه می‌توانید لیستی از اقلام مورد نیاز هنگام سفر تهیه کنید و از به همراه داشتن آنها لذت ببرید.

لینک دانلود نرم‌افزار 2.99 دلاری Packing Pro از آیتونز | نسخه کرک شده را در Installous بیابید.


Google Drive

Google Driveاگر از سرویس ذخیره‌سازی ابری گوگل درایو برای ذخیره فایل‌های خود استفاده می‌کنید، حالا می‌توانید از طریق آی‌پد خود به فایل‌هایتان دسترسی داشته باشید. با گوگل درایو می‌توانید فایل‌های خود را با فرمت‌های متنوع برروی فضای ابری گوگل ذخیره نموده و از طریق ابزارهای مختلف به آنها دسترسی داشته باشید.

لینک دانلود نرم‌افزار Google Drive برای آی‌پد از iTunes


برنامه‌های کاربردی دیگری وجود دارند که ممکن است از قلم افتاده باشند، می‌توانید در بخش نظرات آنها را با ما به اشتراک بگذارید.



هفت شاخص پر اهمیت Windows 7 که باید بدانیم

دوشنبه 91/4/12
11:56 عصر
amirsaeedi

هفت شاخص پر اهمیت Windows 7 که باید بدانیم

سیستم عامل آینده کمپانی مایکروسافت که با عنوان Windows 7 شناخته می شود از آنچه که فکر می کنید بیشتر به ما نزدیک شده است، تا آنجا که نسخه های ابتدایی آن در دست شرکای مایکروسافت و شرکت های سخت افزاری قرار گرفته است.

در ماه مه میلادی آقای بیل گیتس و استیو بالمر نمایشی از کارکرد ساختار رابط کاربری Windows 7 در کنفرانس All Things Digital ارائه کردند. اما همچنان اطلاعات پیرامون Windows 7 به آن اندازه کم در دسترس است که شایعات درباره امکانات این نسخه براحتی فراگیر می شود. در این مطلب به طور مختصر 7 شاخصی را که می توان از ویندوز 7 انتظار داشت بررسی می کنیم.

1- ویندوز 7 سیستم عاملی از نو کد نویسی شده نخواهد بود. کرنل این سیستم عامل هسته ارتقا داده شده ویندوز Vista و ویندوز سرور 2008 خواهد بود. بر طبق اطلاعات ارائه شده توسط آقای Chris Flores، نرم افزارها برای اجرا بر روی Windows 7 مشکل خاصی نمی بایست پیش رو داشته باشند زیرا Windows 7 مسیر ارتقا داده شده ویندوز ویستا را طی می کند. همچنین شایعه وجود کرنل MinWin نیز غیر ممکن به نظر می رسد اما به نظر می رسد که نسخه ای اختصاصی با استفاده از تکنیک معماری پیمانه ای (Modular Architecture) ساخته شود که امکان نصب آن بر روی لپ تاپ های ارزان قیمت وجود داشته باشد.

2- سیستم عامل Windows 7 رابط کاربری جدیدتری برای فناوری لمس (Touch) به ارمغان خواهد آورد. فناوری مشابه تکنیک بکارگرفته شده در دستگاه iPhone اپل و رایانه رومیزی Surface. همچنین مشابهات بسیاری میان رابط کاربری لمس ویندوز 7 و Windows Mobile 7 وجود خواهد داشت.

3- تاخیر ویندوز ویستا را فراموش کنید. Windows 7 مطمئناً زود وارد بازار می شود. مایکروسافت از دیر آماده سازی ویندوز ویستا بسیار ناراحت به نظر می آید. همچنین با وجود اینکه در کنفرانس های اخیر اطلاعات مختصری از Windows 7 منتشر شده است، ارائه نسخه ای از آن در نیمه دوم سال 2009 قابل پیش بینی است. مایکروسافت ارائه ویندوز 7 را در سال 2010 پیش بینی کرده است.

4- تجهیزات آنلاین Windows Live بطور گسترده تری در Windows 7 بکار خواهند رفت. این پیشبینی از آنجا انتظار می رود که مایکروسافت در سال های اخیر علاقهمندی بیشتری برای ارتباط ویندوز آفلاین خود به دنیای آنلاین نشان داده است. همچنین گفته می شود که Web جزء لاینفک ویندوز 7 می باشد بطوریکه هویت های Windows Live ID نقشی اساسی در نصب و راه اندازی ویندوز 7 خواهند داشت.

5- نسخه 64 بیتی ویندوز 7 مهمتر است. همچنان که نسخه ای 32 بیتی از این ویندوز وجود خواهد داشت اما رایانه سازها بسوی نصب ویندوز 64 بیتی سوق پیدا کرده اند. درحالیکه در استفاده از پردازنده های Quad-Core و رایانه های مجهز به 4 گیگابایت رم رشد محسوسی دیده می شود. همچنین انتظار می رود که ویندوز 7 از تمامی پتانسیل های سخت افزاری سال 2010 میلادی بهره ببرد و مایکروسافت بتواند راه اندازهای بهینه تر و بیشتری تا آن زمان تهیه نماید.

6- Hyper-V بخش مهمی در سیستم عامل Windows Server 2008 دارد؛ انتظار داشته باشیم که Windows 7 نسخه شبیه سازی شده از این فناوری را در فرم Desktop داشته باشد. البته شاید این انتظار ما فقط در نسخه های تجاری یا enterprise ویندوز 7 برآورده شود.

این فناوری پشتیبان گیری و ترمیم سیستم عامل را به مقدار قابل توجهی برای شرکت ها و رایانه های تجاری آسان می سازد. همچنین یکپارچه سازی این فناوری با تکنیک های امنیتی سخت افزاری نظیر TPM می تواند امنیت را دو چندان ارتقاء دهد. Windows 7 به یقین از ابزار مدیریتی PowerShell بهره خواهد برد.

7- مایکروسافت از اپل درس هایی آموخته است. مایکروسافت تا لحظه انتشار نسخه نهایی Windows 7 نمی خواهد اطلاعات کاملی درباره تجهیزات ویندوز 7 ارائه دهد این درس را مایکروسافت از اپل و موفقیت اپل در اجرای این سیاست آموخته است. همانطور که اینبار مشاهده کرده ایم اطلاعات داده شده به شرکای مایکروسافت هیچگونه رخنه ای به خبرگزاری ها و عموم نداشته است.



سونی با پرداخت 380 میلیون دلار، Gaikai، سرویس بازی مبتنی بر فضای

دوشنبه 91/4/12
11:42 عصر
amirsaeedi
Gaikai
Gaikai Engadget

سونی رسما اعلام نمود که شرکت Gaikai که در زمینه سرویس‌های بازی مبتنی بر فضای ابری فعالیت می‌کند را با پرداخت 380 میلیون دلار از آن خود کرده تا سطح کیفی بازی‌های آنلاین خود را برروی ابزارهای مختلف افزایش دهد. مدیرعامل سونی اعلام کرد که با ترکیب منابع Gaikai شامل قدرت فنی و توانایی مهندسی، سونی می‌تواند دانش و تجربه خود را در زمینه پلتفرم بازی گسترش داده و به کاربران خود تجربه‌ای متفاوت از بازی‌های آنلاین را ارائه کند.

مدیرعامل سونی‌کامپیوتر گفت: «سونی در آینده سرویس ابری سطح‌بالایی را به کاربران خود ارائه خواهد کرد تا لذت طیف وسیعی از بازی‌ها از عنوان‌های حرفه‌ای با گرافیک فوق‌العاده بالا تا بازی‌های معمولی را برروی ابزارهای مختلف متصل به اینترنت تجربه کنند.»

مدیرعامل Gaikai نیز در رابطه با پیوستن شرکتش به سونی گفت: «سونی، برند باورنکردنی را با پلی‌استیشن ساخته و از طریق آن توانسته نظر میلیون‌ها علاقمند بازی را در سرتاسر جهان به سمت خود جلب کند. ما متعهد می‌شویم تا به سونی کمک کنیم تا قدرت خود در فضای آنلاین را به سرعت افزایش داده و اکوسیستم خود را بهبود بخشد تا تجربه هیجان‌انگیز جدیدی را برای گیمرهای سرتاسر جهان ارائه کند.»

هنوز دقیقا مشخص نیست که سونی چطور از فناوری‌های Gaikai برای سرویس‌های بازی مبتنی بر کلاد خود استفاده خواهد کرد و چه قابلیت‌های تازه‌ای به بازی‌های مبتنی بر فضای کلاد که برروی کامپیوتر‌، تلفن‌های هوشمند، کنسول‌های بازی و تلویزیون‌های هوشمند سونی ارائه می‌شوند اضافه خواهد شد.

فناوری Gaikia می‌تواند سونی را قادر سازد تا بازی‌های تحت کنسول‌های پلی‌استیشن 1 و 2 را برای پلی‌استیشن 3 و یا ویتا نیز ارائه کند.



با آبنبات پاستیلی گوگل بیشتر آشنا شوید: نکات و ترفندهای اندروید

دوشنبه 91/4/12
11:40 عصر
amirsaeedi
Android Jelly Bean
Android Jelly Bean

همانطور که می‌دانید گوگل نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید را با نام Jelly Bean یا آبنبات پاستیلی در کنفرانس هفته گذشته خود معرفی کرد، حال بد نیست که با نکات و ترفندهای مربوط به این سیستم‌عامل به همراه امکانات تازه آن آشنا شویم. در نسخه 4.1 اندروید، نوار اطلاع‌رسانی (Notification bar) با اطلاعاتی از شبکه اجتماعی گوگل پلاس و FourSquare غنی‌تر شده و جستجوی صوتی و همچنین سرویس Google Now نیز در حال آموزش اخلاق و رفتار کاربران هستند. حالا اندروید، موزیکی که در حال شنیدن آن هستیم را نیز تشخیص می‌دهد. در ادامه با برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های تازه اندروید 4.1 و نکات و ترفندهای مربوط به این سیستم‌عامل آشنا خواهید شد.

چه آهنگی در حال پخش است؟

whatچه آهنگی در حال پخش است؟ خواننده آن کیست؟ گوگل سرویسی را با نام What"s this song معرفی کرد که شباهت زیادی به SoundHound و Shazam دارد. برای استفاده از این سرویس تنها کافی است تا تلفن خود را در مقابل منبع صدا قرار دهید تا آهنگ در حال پخش را شنیده و آن را تشخیص دهد، سپس مشخصات مربوط به آهنگ، آلبوم و خواننده آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. این سرویس در قالب یک ویجت در اندروید 4.1 ارایه می‌شود.

Google Now 

Google-Now-Settingsسرویس Google Now اطلاعاتی در رابطه با زمان و مکانی که در آن حضور دارید، ارائه می‌کند. این سرویس گزارش آب و هوا، ترافیک جاده‌ها و زودترین قطاری که به سمت مقصد شما حرکت می‌کند را قبل از اینکه از خانه به سمت محل کار خارج شوید، ارائه می‌کند. همه این گزارش‌ها نیز بصورت خودکار ارائه می‌شوند. در اندروید آبنبات پاستیلی می‌توانید به کلیه تنظیمات مورد نظر برای استفاده از Google Now دسترسی داشته باشید. متاسفانه این سرویس با توجه به محدودیت‌های فعلی و عدم پشتیبانی صحیح گوگل از سیستم حمل و نقل کشور، برای کاربران ایرانی کاربرد زیادی ندارد.

دوربین و گالری

گوگل تصمیم گرفته در آبنبات پاستیلی، نرم‌افزارهای دوربین و گالری را کمی فانتری کند. در اندروید 4.1 چیدمان عکس‌ها تغییر کرده و تصاویر به شکلی شبیه به کارت‌های روی هم قرار گرفته نمایش داده می‌شوند. در نرم‌افزار دوربین امکان مشاهده عکس‌های قبلی گرفته شده در کنار منظره‌ای که الان قصد گرفتن عکس از آن را دارید، وجود دارد.

استفاده از صدا بدون نیاز به لمس صفحه

Google-Now-Hands-Freeدر Google Now می‌توانید بدون نیاز به لمس کردن صفحه و با به زبان آوردن عبارت Google نرم‌افزار Voice Search را اجرا کنید و به جستجوی آنچه نیاز دارید بپردازید.

این قابلیت بخشی از تلاش گوگل برای ارتقاء سطح کیفی سرویس Voice این شرکت و رقابت جدی‌تر با سرویس‌های مشابه مانند Siri است. با این سرویس می‌توانید هر آنچه را که نیاز دارید از طریق موتور جستجوی گوگل بیابید.

لمس دو انگشتی نوار اطلاع رسانی

بسته به نوع اطلاع‌رسانی، در اندروید 4.1 می‌توانید برخی از Notificationها را با لمس دو انگشتی و کشیدن به سمت راست باز نموده تا اطلاعات بیشتری در مورد آن نمایش داده شود. به عنوان مثال پس از گرفتن اسکرین شات از صفحه شما می‌توانید یک تصویر بندانگشتی کوچک از آن را مشاهده کنید و یا با لمس دو انگشتی و کشیدن به سمت پایین تصویر بزرگتر را ببینید. این قابلیت برای ایمیل و یا پیامک‌ها نیز کار می‌کند و حقیقتا کار را راحتر کرده است.

Jelly-Bean-Notification-650x572

علاوه بر این، نوار اطلاع‌رسانی‌ها (Notification bar) دستخوش تغییرات دیگری نیز شده و این نوار با گوگل پلاس و Foursquare یکپارچه گردیده است. تصور کنید که یک تماس از دسته رفته (Missed Call) داشته باشید شما از همان نوار اطلاع‌رسانی‌ها می‌توانید به سرعت به آن شماره پیامک ارسال نموده و یا با آن شخص تماس بگیرید. اگر کسی شما را در عکسی تگ کرده باشد شما به راحتی و از طریق همان نوار اطلاع‌رسانی می‌تواند به آن عکس +1 بدهید.

بروز رسانی هوشمند

jb-android-4قابلیت جدید دیگری که در اندروید 4.1 اضافه شده، بروزرسانی هوشمند است. از این پس برای بروز رسانی نرم‌افزار نیازی نیست کل پکیچ آن را دانلود کنید و در زومان آپدیت تنها بخش‌هایی که تغییر کرده‌اند، بروز خواهند شد. این کار باعث می‌شود تا در هر بار بروزرسانی حجم کمتری از اطلاعات را دانلود کنید.

تغییر سایز خودکار ویجت‌ها

در اندروید 4.1 ویجت‌ها بهبود یافته‌اند و براساس مکانی از صفحه اصلی که آنها را قرار می‌دهید، تغییر سایز پیدا می‌کنند. کاربر همچنین می‌تواند صفحه را بصورت افقی یا عمودی چیدمان کند.

منبع AndroidAuthority DroidLife



فناوری جایگزین GPS

دوشنبه 91/4/12
11:37 عصر
amirsaeedi

فناوری جایگزین GPS

یک شرکت فناوری موفق به طراحی سیستم موقعیت یاب جهانی تازه ای شده که ممکن است در آینده جایگزین سیستم فعلی جی پی اس شود.
به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، این فناوری که توسط BAE Systems ابداع شده، از فرکانس های شبکه های رادیویی متداول مانند وای – فای ، دکل های پخش تلویزیونی و رادیویی، سیگنال های تلفن همراه و ... برای محاسبه موقعیت مکانی کاربر با ضریب خطای چند متر استفاده می کند.
با توجه به اینکه فناوری جی پی اس برای موقعیت یابی متکی به سیگنال های ضعیف ماهواره ای است و در برابر اختلال و خرابکاری هم آسیب پذیرتر است، پیش بینی می شود فناوری جدید به جای آن به کار گرفته شود.
این فناوری که Navigation via Signals of Opportunity یا ( NAVSOP) نام گرفته در برابر انواع اختلال و خرابکاری اعم از ارسال پارازیت یا تلاش برای دستکاری اطلاعات مقاومت خوبی دارد.
مزیت دیگر این فناوری دقت بیشتر آن است که تشخیص دقیق تر موقعیت مکانی کاربران را ساده تر می کند. این سیستم حتی در مکان های دورافتاده ای که خدمات جی پی اس در دسترس نیست عمل می کند که از جمله آن می توان به داخل آسمانخراش ها و اتاق های تودرتوی آنها یا قطب شمال اشاره کرد.
به ادعای شرکت سازنده از این سیستم حتی می توان برای بهینه سازی خدمات جی پی اس بهره گرفت.



طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir