پیشنهادها برای تکنولوژی - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

پیشنهادها برای تکنولوژی

یکشنبه 87/6/10
6:59 عصر
amirsaeedi

پیشنهادهای برای مدیریت توسعه نانوفناوری در ایران

چهل سال پیش ریچارد فینمن، متخصص کوانتوم نظری و دارنده جایزه نوبل، در سخنرانی معروف خود با عنوان "آن پایین فضای بسیاری هست" (There is plenty of room in the bottom) به بررسی بعد رشدنیافته علم مواد پرداخت. وی در آن زمان اظهار داشت"اصول فیزیکی تا آنجایی که من توانایی فهمش را دارم، برامکانپذیری ساختن اتم به اتم چیزها حرفی نمی‌زنند."

تغییرات در سایت شبکه تحلیلگران تکنولوژی ایران

شبکه تحلیل‌گران تکنولوژی ایران با هدف اصلی "تاثیرگذاری بر تصمیمات مسئولین" از یک طرف و "جریان‌های فکری و افکار عمومی" از سوی دیگر، در حال حاضر دارای گسترده‌ترین، متنوع‌ترین و اثرگذارترین شبکه کانون‌های تفکر در کشور می‌باشد.

گزارش تحلیلی

بهترین راه مصرف گاز: سوزاندن، صادرات، تزریق یا تبدیلات؟

. در حال حاضر این سؤال مطرح است که با وجود مسائلی نظیر افزایش روزافزون مصرف داخل، قطع گاز مناطق زیادی از کشور و قطع صدور گاز به ترکیه در زمستان، عقب ماندن طرح‌های تولید گاز و تبدیلات گازی، و ضرورت تزریق گاز به مخازن نفتی به منظور جلوگیری از کاهش تولید نفت در کشور، آیا تلاش برای این میزان افزایش صادرات گاز منطقی است؟

پارک‌های صنعتی

پارک‌های صنعتی؛ مدلی مناسب برای توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی

یک هیئت سرمایه‌دار اسرائیلی با مدیریت فردی به نام ورتیمر در حال تاسیس نزدیک به ??? پارک صنعتی در منطقه خاورمیانه می‌باشد. این فرد در حال تاسیس ? پارک صنعتی در منطقه اردن (به کمک سرمایه‌گذاران منطقه‌ای و مسئولین دولتی) تا ? سال آینده می‌باشد که طبق محاسبات انجام شده، سالیانه ? میلیارد دلار درآمد داشته و ????? نفر را مشغول به کار خواهد کرد.

رویکری به نظام‌های نوآوری موفق بین‌المللی

ضرورت توسعه نظام نوآوری در صنعت گاز کشور

در حال حاضر این سؤال مطرح است که با وجود مسائلی نظیر افزایش روزافزون مصرف داخل، قطع گاز مناطق زیادی از کشور و قطع صدور گاز به ترکیه در زمستان، عقب ماندن طرح‌های تولید گاز و تبدیلات گازی، و ضرورت تزریق گاز به مخازن نفتی به منظور جلوگیری از کاهش تولید نفت در کشور، آیا تلاش برای این میزان افزایش صادرات گاز منطقی است؟

گزارش تحلیلی

ضرورت بازنگری سیاست‌های توزیع و مصرف انرژی در کشور و استفاده از سبد انرژی

بر اساس آمارهای موجود، میزان شدت مصرف انرژی در کشور ایران ?? برابر ژاپن، ? برابر کانادا و ? برابر چین است و اگر این روند رشد مصرف انرژی در کشور ادامه یابد و مدیریت صحیحی در خصوص توزیع و مصرف انرژی در کشور صورت نپذیرد در آینده‌ای نزدیک با بحران روبرو خواهیم بود.

نامه‌ای به استاندار استان چهارمحال و بختیاری

نکات قابل تأمل در ایجاد 6 شهرک آب معدنی

مصرف سرانه آب معدنی در کشور حدود ? درصد است . این رقم در کشور های پیشرفته ?? درصد است یعنی سه برابر ایران. پس با توجه به شاخص های جهانی می توان تخمین زد که حداکثر ظرفیت بازار ? برابر وضعیت فعلی خواهد بود و بیشتر از آن کشش نخواهد داشت.تصور برخی مسئولان و واحد های تولیدی دستیابی به بازار های صا دراتی است. کیفیت آب معدنی اروپا نیز به دلیل وجود جنگل های فراوان بسیار مطلوب و برتر است. صادرات به چنین بازار هایی علاوه بر بحث هزینه حمل و نقل، وجود رقبایی هم چون ترکیه که از مزیت نسبی برخوردارند ، نیازمند داشتن سطح استاندارد های بهداشتی و کیفی بالا است که نیازمند عملکرد و مدیریت سطح بالایی می باشد

گزارش تحلیلی

مرکز مطالعات استراتژیک در صنعت پتروشیمی

یک سال پس از زمان پیش‌بینی شده برای راه اندازی بزرگترین طرح در دست اجرای NPC در آخرین روز هفته دولت، مجتمع پتروشیمی مارون افتتاح گردید. در حالیکه به فاصله یک روز بعد از افتتاح با از مدار خارج شدن واحدهای پلیمری روزانه یک میلیارد تومان گازهای اتیلن و پروپیلن در مشعل‌های این مجتمع در حال سوختن است و ضررهای هنگفت سخت افزاری به دلیل مدیریت غلط اجرایی متوجه تاسیسات این مجتمع شده است.

گفتگو با مدیرعامل شرکت پیک آسا

زیر ساخت‌های موجود کافی نیست

روند فعالیت یک شرکت نرم‌افزاری برای حضور در عرصه صادرات از مرحله تولید آغاز شده و با مرحله پشتیبانی ادامه می‌یابد. شرکت‌های نرم‌افزاری در مرحله پشتیبانی با تقویت توانمندی سطح تکنولوژی پا به عرصه صادرات می‌گذارند؛ وقتی فعالیت‌های قابل توجهی را در داخل کشور انجام دادند، صادرات را آغاز خواهند کرد.

نقش رسانه در فرآیند توسعه تکنولوژی

در روند توسعه هر فناوری، ترویج و انتشار آن و آماده کردن ذهن متخصصین برای فعالیت در این زمینه و ترغیب مردم برای خرید محصولات مرتبط با فناوری مورد نظر، از اهمیت خاصی برخوردار است. در صورت انتشار درست یک فناوری است که آن فناوری با اقتصاد ملی گره خواهد خورد و همه گروههای علمی و صنعتی در بهره‌گیری از آن شریک خواهند شد. شکوفایی صنایع مختلف و بهره‌گیری درست و حتی ایجاد رشد و فناوری جدیدتر بستگی زیادی به ترویج آن دارد. منظور از ترویج، تقویت زیرساختهای فکری ـ فرهنگی مورد نیاز برای فعالیت‌های هماهنگ و منسجم می‌باشد تا هر کس از نقش سازنده خود در این حرکت ملی آگاه شود.

مدیریت بحران ضرورتی بی مانند

پروسه مدیریت بحران شامل کاهش تقاضا، افزایش عرضه و برنامه ریزى و نظارت بر فرماندهى بحران است. مدیر بحران کسى است که داراى تخصص و اختیارات کافى بوده و قبل از بروز حوادث غیر مترقبه، تمام امکانات موجود سخت افزارى و نرم افزارى براى تک تک بحران‌ها (مثلاً ناشى از زلزله) را آماده نماید.


طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir