مقاله و پروه - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

چگونه مطالعه کنیم؟

جمعه 87/2/13
2:31 صبح
amirsaeedi

از شما مى‏خواهم که یک روش صحیح مطالعه را به من بیاموزید؛ زیرا با اینکه درس زیاد مى‏خوانم، باز هم نمره‏ هاى خوبى نمى‏گیرم و درسى را که مى‏خوانم فردا آن را به خوبى به یاد نمى آورم و براى امتحان هم نباید کمتر از 2 بار بخوانم؛ زیرا اگر یک بار بخوانم، فراموش مى‏کنم. از شما خواهش مى‏کنم که مرا در روش صحیح راهنمایى کنید تا بتوانم در درس‏هایم موفق باشم.

یک مطالعه موفق، باید در حال آرامش و بدون اضطراب صورت بگیرد تا رضایت بخش و ثمربخش باشد. براى این که به این سؤال شما پاسخ کاملى داده باشیم، برخى از نکات مهم و کلى را درباره مکان، روش، کارآیى، تمرکز و سرعت مطالعه به ترتیب، بیان مى‏کنیم تا با به کارگیرى آنها، مشکل خود را برطرف کنید.

مکان مطالعه‏


دکتر فیل ریس، در کتاب «500 نکته درباره مطالعه» و دکتر عین الله خادمى در کتاب «مطالعه روشمند» چنین نوشته ‏اند:


1. برخى افراد ترجیح مى‏دهند در سکوت مطالعه کنند و برخى در سروصدا. بعضى صندلى راحتى را مى‏پسندند و بعضى دراز کشیدن یا نشستن رسمى را. اصلاً وسواس به خرج ندهید و در هر حالتى که راحت‏تر هستید، مطالعه خود را آغاز کنید.


2. اگر مکان مطالعه شما کمى آشفته و به هم ریخته است، مرتب کردن آن را به نیم ساعت پس از مطالعه موکول کنید؛ زیرا در این صورت، در حین مرتب کردن اتاق، به مطالبى که مطالعه کرده‏ اید، فکر خواهید کرد و زمان مفیدى را از دست نخواهید داد.
ادامه مطلب...

مسواک نزنید!

پنج شنبه 87/1/22
1:26 صبح
amirsaeedi

مسواک نزنید!


اغلب مردم که به حفظ سلامتی دندان‌های خود اهمیت می‌دهند، روزی ? بار - پس از هر وعده غذایی- مسواک می‌زنند اما تحقیقات در انگلیس نشان داده است که مسواک زدن بلافاصله پس از صرف صبحانه سلامت دندان‌ها را تهدید می‌کند. در هنگام خواب باکتری و پلاک روی دندان‌ها تشکیل می‌شود.
از سوی دیگر اسید و شکر موجود در غذا خاصیت محافظتی مینای دندان را تضعیف می‌کند به این ترتیب مسواک زدن پس از خوردن صبحانه زمان لازم برای ترمیم مینای دندان را از بین می‌برد.



ضعف آموزشی، علت بیکاری جوانان شرق آسیا

پنج شنبه 87/1/22
1:25 صبح
amirsaeedi

براساس آمار کارشناسان حوزه جوانان سازمان ملل یونسکو، به سبب سیاست‌های جمعیتی و افزایش امید به زندگی در شرق و جنوب قاره آسیا، سهم جوانان در جمعیت تا سال 2020 کاهش خواهد یافت و به 4/15 درصد یعنی حدود 21/1 میلیارد نفر خواهد رسید و در حال حاضر از 650 میلیون جوان در منطقه آسیا، 200 میلیون نفر در مناطق شهری ساکن هستند به طوری که در جنوب شرقی و جنوب آسیا جوانان 19 درصد کل جمعیت را تشکیل می‌دهند اما در شمال و مرکز آسیا تنها 15 درصد کل جمعیت جوان هستند. این جوانان که همگی نیازمند امرار معاش هستند و تنها کار و فعالیت عامل امید به گذر زندگی‌شان است. از همین‌رو خلأ فضای مناسب شغلی چالش مهمی است که پیش‌روی دولت‌های این منطقه قرار گرفته است. بیشتر شرایط و ویژگی‌های جوانان بیکار در قاره آسیا ریشه در عوامل گوناگون دارد که از میان آنها می‌توان به عواملی از جمله کم‌سوادی قشر جوان تحصیلکرده اشاره کرد. در برخی کشورهای منطقه آسیا نرخ بیکاری در جوانان تحصیلکرده بیش از نرخ بیکاری در جوانان دیگر است اما فقدان آموزش‌های اولیه مهم‌ترین عامل بیکاری در آسیا به شمار می‌رود. از سویی دیگر در سال‌های آینده نقش دولت‌ها در ایجاد شغل در بسیاری از کشورهای این منطقه کاهش خواهد یافت و تنها دلیل این امر اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی و کاهش حجم دولت است. در بررسی‌های کارشناسان سازمان ملل وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری جوانان در قاره آسیا، تاثیر بحران‌های مالی دهه‌های اخیر در این منطقه عامل پررنگی جلوه کرده که آثار منفی و بحران‌زایی بر نسل جوان وارد کرده است. این آثار به تولید نیز آسیب رسانده و ساختار نیروی کار و شرایط کار را خدشه‌‌دار کرده است

از سوی دیگر دولت‌ها نیز برای بازگرداندن اوضاع نامساعد به حالت طبیعی به بودجه و منابع مالی هنگفتی نیاز داشته‌اند. رویدادهایی مانند مهاجرت داخلی نیروی کار، بحران در وضعیت آموزشی و مهاجرت‌های جوانان از روستا به شهر همگی عواملی بودند که پس از حاکم شدن شرایط نامساعد منطقه، تنش‌های زمانی خاص را به دولت‌ها تحمیل کرده‌اند. البته دولت‌ها برای حل مشکلات بیکاری نسل جوان تصمیمات کارآمدی ازجمله کمک به توسعه بخش خصوصی و زمینه‌سازی خوداشتغالی مهیا ساخته‌اند. همچنین برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد زمینه اشتغال جوانان، نظام آموزشی را تقویت کرده‌اند، به‌طوری که در حال حاضر جوانان ساکن در این منطقه آسیا با استفاده و بهره‌گیری از نظام آموزشی مفیدشان به کار و فعالیت مشغول هستند. در یک دهه گذشته کشورهای منطقه شرق آسیا با پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیک شرایط سازگاری را مهیا ساخته‌اند و در حوزه‌هایی ازجمله تکنولوژی اطلاعات، سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا زمینه اشتغال جوانان هرچه بیشتر مهیا شود. در این خصوص می‌توان به وزارت تکنولوژی اطلاعات هند اشاره کرد. وزارتخانه‌ای که برای تبدیل 600 هزار مرکز تلفن سنتی به مراکز دیجیتال به آموزش دختران و پسران جوان پرداخته است. کشور هند با انجام این حرکت علمی ـ آموزشی بر این اصل تاکید کرده که با آموزش جوانان در زمینه کامپیوتر و هر زمینه اقتصادی دیگری می‌توان زمینه سوددهی بسیار چشمگیری هم برای کشور و هم دیگر کشورهای آسیایی مهیا کرد.
دولت‌ها پیش از هرگونه برنامه‌ریزی برای اشتغال جوانان باید بدانند که چگونه می‌توانند به بهترین شیوه چشم‌انداز آموزش جوانان را بهبود بخشند طوری که تمام جوانان با هر سطح درآمد بتوانند از فرصت‌های برابر در زمینه تحصیل، کسب مهارت و اشتغال بهره‌مند شوند؟ پیوستن به دهکده بزرگ جهانی اقتصاد تحولات بسیار بزرگی در بازار کار سراسر دنیا به وجود آورده است. نیروی کار جوان در تمام کشورها برای ورود به بازار کار پس از تحصیل با موانع گوناگونی مواجه است. در حقیقت جهانی‌شدن اقتصاد، اشتغال را در برخی کشورها افزایش داده و در برخی دیگر تنزل بخشیده و بی‌توجهی به بعد انسانی جهانی‌شدن، شکاف بزرگی در میزان دسترسی جوانان به شغل به‌وجود آورده است. تحقیقات نشان می‌دهد در آسیا نسبت اشتغال به جمعیت جوانان در کشورهای مختلف بسیار متنوع است، به‌طوری که بنا بر گزارش سال 2006 سازمان بین‌المللی کار این نسبت برای جنوب شرق آسیا 3/47 درصد بوده، در حالی که در شرق آسیا حدود 69 درصد و در جنوب 3/38 درصد را به خود اختصاص داده است. در آسیا نرخ بیکاری جوانان متغیر است، به‌طوری که در شرق 8/7 درصد، جنوب شرق 9/16 درصد و جنوب آسیا 8/10 درصد است، در حالی که این مقادیر 2 تا 3 برابر بیشتر از نرخ‌های بیکاری در بزرگسالان این مناطق است.
به اعتقاد کارشناسان، جوانان در آسیا برای اشتغال تقریبا با موانع مشابهی مانند نداشتن مهارت، سازگارنبودن مهارت‌ها با تقاضای بازار کار، کافی‌نبودن اطلاعات و آموزش‌های علمی و رکود اقتصادی روبه‌رو هستند. همچنین بیکاری این قشر به فقر خانواده‌ها می‌افزاید و ضررهای بزرگ و جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشورها وارد می‌کند اما در کشورهای ساکن در منطقه شرق آسیا هنوز مکانیزمی برای خروج جمعیت عظیم از فقر از طریق اشتغال واقعی به‌وجود نیامده است. کارشناسان معتقدند دولت‌ها در آسیا برای افزایش شرایط اشتغال جوانان می‌بایست ابتدا موانع شایع و مشترک سرتاسر قاره به‌خصوص منطقه شرق را در برابر اشتغال مولد جوانان رفع کنند و سپس موانع داخلی کشورشان را از طریق برنامه‌ریزی‌های مدون و دقیق مرتفع سازند.
منبع: www.Atarticle



نبود شهر در آفاق، خوشتر از تبریز به ایمنی و به مال

جمعه 87/1/16
12:18 صبح
amirsaeedi
نبود شهر در آفاق، خوشتر از تبریز
                                              به ایمنی و به مال و به نیکوئی و جمال (قطران)

تبریز با بیش از 1 میلیون و 700 هزار نفرجمعیت دومین شهر صنعتی کشور و سومین شهر  پرجمعیت ایران است. ارتفاع آن از سطح دریا 1340 متر است و با وسعتی حدود 11800 کیلومتر مربع در قلمرو میانی خطه آذربایجان و در قسمت شمال شرقی دریاچه ارومیه و 619 کیلومتری غرب تهران قرار گرفته است. مردم تبریز همانند اکثر مردم آذربایجان شرقی دارای مذهب شیعه بوده و به زبان ترکی آذری صحبت میکنند. ولی در این شهر اهل تسنن و اقلیت های مذهبی نیز در بعضی محلات وجود دارند. تبریز در قدیم، به "شهرباغ" معروف بوده و در برخی اسناد برای تبریز نام های "تاورز"، "تورژ"، "تورش" و "دورژ" هم ذکر شده است.

راهنمای گردشگری و نقشه کامل شهر تبریز
راهنمای گردشگری و نقشه کامل شهر تبریز


تاریخ تبریز پیش از ظهور اسلام؛ مملو از ظن وگمان ها و حتی تعارض است.اما بعد از ظهور اسلام این شهر توسعه بسیاری یافته و در گستره وسیع حکومت اسلامی به "قبه السلام" مشهور می شود. سپس در شاهراه ابریشم، شرق را با غرب پیوند داده و رونق اقتصادیش به بنیان بازارها و کاروانسرا هایی می انجامد که عظیم ترین مکان مسقف پهنه گیتی می گردد.
بنیاد شهر تبریز و وجه تسمیه نامش افسانه ای را می ماند. درباره بنا و وجه تسمیه شهر تبریز "حمدالله مستوفی" و "یاقوت حموی" می نویسند: بنای تبریز از زبیده زن هارون الرشید است. وی که به بیماری تب نوبه مبتلا بوده؛ روزی چند در آن حوالی اقامت کرده، در اثر هوای لطیف و دل انگیز آنجا بیماریش زایل می شود. به همین دلیل فرمود تا شهری در آن محل بنا کنند و نام آن  را "تب ریز" بگذارند. 

همانطور که در ابتدا اشاره شد؛ پیشینه تبریز همواره در هاله ای از ابهام مستتر بوده. حتی در اوایل ظهور اسلام نیز در حمله اعراب به آذربایجان، نامی از تبریز دیده نمی شود. تنها اشاره دقیق و مستند مربوط به زمان سلسله روادیان است که در دوره خلافت متوکل عباسی، تبریز رو به آبادی نهاد و دور شهر را بارو کشیدند. از آن زمان به بعد تبریز با سپری ساختن وقایع تلخ و شیرین مشهور شد. اوصافی که در طول تاریخ از تبریز شده است به اجمال چنین است:
در قرن چهارم هجری، "یاقوت حموی"، تبریز را مشهورترین شهر آذربایجان می خواند. "ابو حوقل" در 367 و "ابن مسکوبه" در 421 و "ناصر خسرو" در 438؛ تبریز را بزرگترین و آبادترین شهر آذربایجان می خوانند. در سال 618 لشگر مغول به پشت دروازه های تبریز می رسند، اما تدابیر شایان تقدیر بزرگان شهر، تبریز را از حمله لشگر وحشی مغول مصون نگه می دارد و مردم تبریز با بذل مال، شهر را از کشتار و ویرانی رها می سازند.

در زمان غازان خان مغول، تبریز شکوه ویژه ای می یابد. "خواجه رشیدالدین فضل الله" وزیر اندیشمند ایلخانیان "ربع رشیدی" را بنیاد می نهد که در زمان خود عظیم ترین مرکز علمی–فرهنگی به شمار می رود. این شهر در طول تاریخ دوره های طلایی متعددی را سپری ساخته است. دوران پایتختی، دوران ولیعهدنشینی، دوران شکوفایی تجاری، اقتصادی،علمی، هنری و...
زمانی تبریز، در عرصه هنر تحول شگرفی را موجب می گردد که امروز آثار کم نظیر آن دوره، زینت بخش موزه های جهان است. مردان و زنان نامداری از این شهر برخاسته اند. کعبه ملای روم، میعادگاه عرفا، شعرا، اندیشمندان و بزرگان بوده؛ به همین دلیل تبریز یگانه شهری است که صاحب مقبره الشعرا است. مقبره ای که خاقانی ، همام ، قطران و دیگر بزرگان متقدم و سرانجام شهریار شیرین سخن، در آن مکان آرمیده اند.

تبریز از لحاظ گردشگری بسیار مستعد بوده و از چه از لحاظ اکوتوریسم و چه از لحاظ تنوع آثار باستانی قابل توجه است. گرچه آب و هوای منطقه در فصل های سرد سال گردشگری را در آن مشکل کرده است لیکن در ماه های اردیبهشت تا مهر ماه از آب و هوایی مطبوع برخوردار بوده و مسافرتی خاطره انگیز را نوید می دهد.

خواجو کنار دجلهء بغداد جنّت است
                                          لیکن میان خطّهء تبریز خوشتر است (خواجوی کرمانی)

منابع:
anobanini
iran-goftogoo (dot) com
kayhannews (dot) ir
sharghnewspaper (dot) com
manamehr (dot) blogfa (dot) com
دیوان اشعار؛ خواجوی کرمانی
دیوان اشعار؛ قطران تبریزی

  مقبره الشعرای تبریز (قبر محمد حسین شهریار، خاقانی، قطران تبریزی، اسدی طوسی و...)  

مقبره الشعرای تبریز (قبر محمد حسین شهریار، خاقانی، قطران تبریزی، اسدی طوسی و...)

در خیابان ثقه الاسلام تبریز و در ضلع شمالی بقعه سید حمزه، قبرستانی وجود دارد که مدفن اغلب شاعران و بزرگان این مرز و بوم بوده است. بنای یابود زیبایی با تأسیسات توریستی به نام مقبر الشعرا در این محل ایجاد گردیده. آرامگاه یکی از بزرگترین شاعران قرن حاضر ایران (شهریار) در این محل قرار دارد.

ادامه مطلب »

  موزه تبریز  

از دیگر نقاط دیدنی شهر تبریز، می توان موزه این شهر را نام برد. این موزه در مساحتی قریب به 3000 متر مربع از سال 1341 مورد بهره برداری قرار گرفته و مشتمل بر 3 سالن نمایش است که در آنها 2300 قطعه شیء ثبت شده وجود دارد. آثار به نمایش گذاشته شامل اشیاء باستانی از دوران های مختلف تاریخی، آثار مردم شناسی و آثار مشروطیت می باشد.

ادامه مطلب »

  مسجد کبود (مسجد کبود یا گی مسجد تبریز)  

مسجد کبود (مسجد کبود یا گی مسجد تبریز)

مسجد کبود (گـُـی مسجد) بنا به کتیبه سردر آن؛ به سال 870 هجری قمری و در زمان سلطان جهانشاه، مقتدرترین حکمران سلسله "قره قویونلویان" که فردی زیبا پسند و شاعر بوده، بنا شده است. تنوع و ظرافت کاشیکاری و انواع خطوط به کار رفته درآن و همچنین زیبایی و هماهنگی رنگ ها سبب شده که به "فیروزه اسلام" شهرت یابد.

ادامه مطلب »

  ایل گلی (ال گولی یا شاه گولی)  

ایل گلی (شاه گلی) از گردشگاه های زیبای تبریز است که در جنوب شرقی تبریز بر دامنه تپه ای واقع شده. ایل گلی استخری بزرگ به شکل مربع به مساحت 54 هزار و 675 متر مربع است و در جنوب آن تپه ای وجود دارد که آنرا از بالا تا پایین، همسطح استخر، پله بندی کرده و نهر آبی از آن به سمت پایین روان است. در مرکز استخر، عمارتی به شیوه  سنتی در دو طبقه ساخته شده و اطراف استخر به صورت پارک بسیار زیبا و فرح بخشی درآمده که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی به شمار می رود.

ادامه مطلب »

  روستای کندوان (روستای صخره ای، تاریخی و دیدنی کندوان تبریز)  

روستای کندوان (روستای صخره ای، تاریخی و دیدنی کندوان تبریز)

کندوان در 50 کیلومتری جنوب غربی تبریز؛ یکی از روستاهای دهستان سهند می باشد که در 18 کیلومتری جنوب اسکو، در دامنه سرسبز سلطان داغی واقع شده است. آنچه به کندوان هویت باستانی داده؛ وجود 117 خانوار و منزل مسکونی در درون توده های مخروطی و هرمی شکل صخره ای است. روستاییان کندوان داخل این توده ها برای خود خانه مسکونی، آغل، انبار و کارگاه ایجاد کرده اند.

ادامه مطلب »

 



دهکده صخره‌ای کندوان

جمعه 87/1/16
12:16 صبح
amirsaeedi
 

دهکده صخره‌ای کندوان درشهرستان اسکو و روستای "اشتبین" درشهرستان جلفا به عنوان دواثرمنحصر به فرد تاریخی و زیبا ازمناطق نمونه گردشگری ازطرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری معرفی شده و یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازدید گردشگران است.


به گزارش ایرنا ،این دو روستا ازدهکده‌های پنجگانه نمونه گردشگری و از روستاهای "هدف گردشگری" کشور محسوب می‌شوند .

? ????روستا"هدف گردشگری" درکشور وجود دارد که ? ???روستای آن درآذربایجان شرقی است.

روستای کندوان در? ???کیلومتری جنوب غربی تبریز تنها روستای صخره‌ای جهان است که دارای حیات و زندگی پویا بوده و کارشناسان میراث فرهنگی ایران و دیگر کشورهای جهان مطالعات گسترده‌ای را برای کشف قدمت آن که بیش از هفت هزار سال تخمین زده شده است ، انجام داده‌اند.

مشاهده حیات انسانی در بین صخره‌های سنگی این منطقه بصورت خانه‌های کله قندی در زمان حاضر نیز بر زیبایی و شگفتی آن در دوره‌های تاریخی مختلف می‌افزاید.

روستای کندوان جزو سه روستای شگفت دنیا بوده‌وهمتای این روستا در آمریکا و "کاپادوکیه" ترکیه وجود دارد که هیچ کدام مسکونی نیستند.

دهکده توریستی کندوان تنهاروستای گردشگری با بافت صخره‌ای و مسکونی دنیا است که زندگی در آن جریان دارد.

روستای تاریخی، فرهنگی کندوان در حدود ? ???کیلومتری جنوب غربی تبریز و ???? کیلومتری جنوب شرقی اسکو در دامنه کوه سهند واقع شده است.

این روستا دارای ? ????خانوار و ? ????نفر جمعیت بوده و اساس معیشت مردم بر سه عنصر دامپروری ، کشاورزی و صنایع دستی استوار است.

بنای خانه‌های این روستااز نوع معماری صخره‌ای مخروطی شکل از جنس سنگ توف (? (TUFF?که اصطلاحا به آنها کران گفته می‌شود، ایجاد شده است.

کران‌هاازدو تاچهارطبقه کنده شده و اغلب از طبقات بالابرای سکونت استفاده می‌شود.

از بناهای شاخص روستا می‌توان به مسجد و حمام قدیمی آن اشاره کرد.

روستای کندوان نمونه منحصر به فرد معماری صخره‌ای در حال سکونت و دارای محیط طبیعی چند فصل ، با چشمه‌های آب معدنی با خاصیت درمانی ویژه‌ای برای بیماران کلیوی است.

قدمت این روستای شگفت انگیز حداقل به قرن هفتم هجری نسبت داده می‌شود.

روستای اشتبین نیز زادگاه شاعر توانمند آذربایجانی "ابوالقاسم نباتی" نیز در ? ????کیلومتری شمال تبریز یکی از زیبایی‌های منحصر بفرد ایران در شمال غرب کشور محسوب می‌شود.

این روستای زیبا و تاریخی نیز جزو روستاهای "هدف گردشگری"از طرف سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی معرفی شده است .

یکی از دلایل بکرماندن طبیعت و فرم این دهکده نزدیکی آن به مرزهای شوروی سابق و جلوگیری عوامل اطلاعات و انتظامی رژیم سابق از رفت و آمدها به این روستا ذکر شده است.

مشاهده این روستا برای هموطنان و مسافران نوروزی از این حیث نیز توصیه می‌شود که زندگی‌انسان در کنار طبیعت و هماهنگی انسان با محیط را می‌توان در آن به وضوح مشاهده کرد.

سفر به آذربایجان بمنظور مشاهده زیبایی‌های این ناحیه و روستاهای تاریخی آن، در واقع سفر به اعماق تاریخ، سفر به دیار اندیشه و شعر، سفر به طبیعت بکر و اعجاب انگیز و نهایتا سیر در فرهنگ و تمدن کهن ایران زمین است.

اگر به خوبی نظر کنیم هنوز آثاری از آذرپاتگان این سردار غیرتمند ماد که با سپاه اندک در برابر تهاجم اسکندر پایداری کرد و نیز آثار مبارزات ستارخان، باقرخان، شیخ محمد خیابانی و صدها سردار، مبارز، اندیشمند و وطن پرست مومن را در گوشه گوشه این دیار و برخی مناطق و روستاهای بکر و دست نخورده آن مشاهده خواهیم کرد.

گردشگران درشمال آذربایجان‌شرقی ، روستاهای شگفت انگیزکندوان در شهرستان اسکو ، اشتبین و کردشت در شهرستان جلفا با حیات وحش منحصر به فرد، اوقات فرح انگیز،توام با سفر به اعماق تاریخ را برای گردشگران و مسافران نوروزی در آذربایجان رقم خواهند زد.

آذربایجان شرقی درشمال غرب کشور دارای افزون بریک هزار اثر تاریخی قابل بازدید و مهم است و نزدیک به ? ????مورد آن‌ها در زمره آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است.

استان آذربایجان شرقی با ? ???شهرستان دارای ? ???شهر، ? ????دهستان و نزدیک به سه هزار آبادی می‌باشد.



آثار تاریخی تبریز

جمعه 87/1/16
12:14 صبح
amirsaeedi
آثار تاریخی تبریز  
 


?
 آثار تاریخی تبریز

تبریز با سابقه ای کهن ، دارای آثار و بناهای تاریخی فراوانی بوده که متأسفانه در اثر مرور زمان ، حملات مکرر بیگانگان ، عدم توجه  حکومتهای سابق و سوانح طبیعی چون سیل و زلزله به تدریج روبه ویرانی رفته اند.

آنچه امروز در تبریز باقی مانده بیشتر به حکومت ایلخانان مغول  صفوی تا قاجاریه منسوبند و بعضاً از شاهکارهای هنر و معماری بشمار می آیند. مهمترین این بناها عبارتند از :

 ? مسجد کبود

مسجد کبود که به فیروزه اسلام شهرت دارد در خیابان امام خمینی واقع شده و از نظر کاشیکاری ، آمیزش رنگها و داشتن انواع خطوط عالی و طرحهای بدیع ، از تنوع و ظرافت خاصی برخوردار است. این مسجد از آثار جهانشاه قره قویونلو و متعلق به سال 870 هجری است که بوسیله جهان بیگم همسر جهانشاه بنا شده و توسط دخترش صالحه خاتون مرمت شده است. این بنا دارای سردربلند با کاشیکاری مزین به کتیبه معرق عالی ، دومناره رواق گنبد دار و شبستان است.

 ? ارک یا مسجد علیشاه 

بنای ارک علیشاه یکی از ابنیه کهن و عظیم تبریز است که از زمره شاهکارهای معماری اسلامی بشمار میرود. این بنا در خیابان امام خمینی واقع شده و از آثار تاج الدین علیشاه جیلانی وزیر سلطان ابوسعید ایلخانی است که در سال 716 عملیات ساختمان آن آغاز شد . در سال 724 بوسیله بازماندگانش به پایان رسیده. از این بنا در دوره قاجاریه و در انقلاب مشروطیت و درگیری های تبریز بعنوان انبار مهمات استفاده میشده به همین جهت به آن ارگ نیز گفته میشود.

بنای کنونی با سه دیوار بلند به صورت ایوانی به عرض 15/30 متر به چشم میخورد که بلندی دیوارهای سه گانه بنا 26 متر و عرض هر دیوار 40/10 متر میباشد. در محوطه این بنا نماز جمعه اقامه میشود و بنام مصلای امام خمینی ( ره ) نامیده شده است.

 ? مسجد جامع تبریز

یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی تبریز است که در دوره ایلخانه مورد توجه بوده و محراب رفیع باقیمانده یادگار آن دوره است. در دوره حکومت آق قویونلو گنبدی بزرگ آراسته به انواع کاشیکاری معرق بوسیله سلجوق شاه بیگم زن اوزن حسن بر فراز آن احداث شد. این بنا در زلزله سال 1193 صدمه کلی دید لیکن در دوره حسینقلی خان دینبلی حاکم وقت بازسازی گردید. در جنب این مسجد ، مساجد خاله اوغلی و حجت الاسلام قرار دارند.

  ? بازار تبریز

شهر بزرگ تبریز بنا به مقتضیات جغرافیایی ، وسعت ، قدمت و اهمیتی که دارد دارای یکی از زیباترین و بزرگترین مجموعه بازارهای ایران میباشد سبک معماری ، کثرت سراها و تیمچه ها و وجود تعدادی مدرسه و مسجد نیز به این مجموعه اهمیت و امتیازی خاص داده است. از تاریخ ساخت مجموعه بازار تبریز اطلاعی در دست نیست ولیکن اکثر مورخین و جهانگردان اسلامی و خارجی که از قرن چهارم تا عهد قاجار از تبریز دیدن کرده اند ، مدارک ارزنده ای را درباره بازار و وضع بازرگانی تبریز ارائه داده اند. بازار کنونی تبریز مربوط به اواخر حکومت زندیه و عصر قاجار میباشد. در زمان عباس میرزا که تبریز مقر ولیعهد حکومت قاجار بود سراها و تیمچه ها ساخته شد. بازار تبریز با طاقها و گنبدهای بلند آجری که شامل بازار امیر ، بازار کفاشان ، راسته بازار ، بازار یمینی دوز ، بازار حلاجان ، بازار سراجان راسته کهنه ، بازار حاج محمد حسین ، بازار مشیر ، بازارچه صنفی و بازارچه میرابوالحسن میباشد. سراها و تیمچه های معروف عبارتند از : سرای حاج رسول ، سرای حاج میرزا علی نقی ، تیمچه و سرای شیخ کاظم ، تیمچه حاج صفر علی ، تیمچه و دالان میرزا شفیع ، تیمچه ملک و تیمچه میرزا رحیم سه تیمچه حاج شیخ ...

 ?  آرامگاه دو کمال

بنای زیبا و ساده که مدفن دو تن از بزرگان ادب و هنر ، کمال الدین مسعود خجندی از شعرای معروف قرن هشتم و نهم و کمال الدین بهزاد معروفترین نقاش مینیاتوریست قرن دهم هجری در میان باغی مشجر واقع در محله بیلانکوه تبریز قرار دارد.

?  کلیساهای تبریز

در تبریز شش کلیسا وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از : کلیسای سرکیس مقدس که در سال 1845 میلادی تجدید بنا شده و در محله بارون آواک قرار دارد.

کلیسای مریم مقدس در نبش خیابان شریعتی شمالی و جمهوری اسلامی واقع شده است و ساختمان آن در سال 1785 میلادی پایان یافته و بزرگترین و قدیمیترین کلیسای تبریز است. کلیسای عذرای توانا در محله میارمیار قرار دارد و در سال 1910 میلادی احداث شد.



دانلود پروه

جمعه 86/12/24
12:43 عصر
amirsaeedi

با سلام به خدمت دوستان عزیزم

یه خبر خوش

هرکی پروه میخواهد میتونه دانلود کنه

فقط با کلیک ر روی سایت زیر

http://www.perojeh.blogfa.com/



پروه های دانشجویی

جمعه 86/12/24
12:37 عصر
amirsaeedi

با پیشنهاد به همکلاسیهایتان و بالا بردن تعداد خریدها پروژه خود را مجانی دریافت کنید. هر چه تعداد خریدها بیشتر باشد قیمت به صورت تصاعدی پائین خواهد آمد.

لیست و قیمت پروژه های پایان ترم و پایان تحصیلات

نوشته شده به زبان Visual Basic Application - VBA

برنامه نویسی اکسس - پروژه های Access

ارسال از طریق پست و یا ایمیل انجام خواهد شد.

ردیف نام نرم افزار Data Base جداول فرمها گزارشات Document قیمت (ریال)
همراه با Document بدون Document
1 نرم افزار ثبت سفارشات مشتریان - به همراه تاریخ هجری شمسی MDB - Access 14 29 15 120 صفحه 1500000 120000
2 نرم افزار شرح اموال و موجودی انبار MDB - Access 9 14 7 90 صفحه 120000 80000
3 نرم افزار ثبت اطلاعات پرسنلی-اداری MDB - Access 11 7 5 85 صفحه 120000 80000
4 نرم افزار حسابرسی مخارج MDB - Access 4 11 5 60 صفحه 120000 80000
5 نرم افزار شناسنامه کامپیوترها و پرینترهای موجود در شرکت و یا سازمان MDB - Access 12 8 4 50 صفحه 120000 80000
6 نرم افزار کتابخانه MDB - Access 4 9 3 50 صفحه 120000 80000
7 نرم افزار ثبت سوابق شارژ اینترنت MDB - Access 3 8 4 35 صفحه 120000 80000
8 نرم افزار ویدئو کلوپ MDB - Access 5 + 6 Query 14 7 35 صفحه 120000 80000
9 نرم افزار بنگاه معاملات MDB - Access 5 + 2 Query 16 6 35 صفحه 120000 80000
10 نرم افزار مهمانسرا - مسافرخانه MDB - Access 5 11 6 35 صفحه 100000 75000
11 برنامه انبارداری MDB - Access 9 جدول + 4 Query 12 7 50 صفحه 140000 110000

به زودی لیست کامل تر خواهد شد.
در صورتی که نرم افزار خاصی مورد نظرتان است که در لیست موجود نمی باشد با ما تماس حاصل فرمائید تا نسبت به نوشتن آن اقدام شود.

اطلاعات مربوط به شماره حساب و نحوه واریز مبلغ برنامه های درخواستی

<<<بازگشت به صفحه سایر پروژه های موجود>>>



پروه دانشجویی

جمعه 86/12/24
12:34 عصر
amirsaeedi
WELCOME TO BITASOFT Co. WEB SITE!
Today"s job market is a highly competitive high tech world and never has it been more important to stand out from the crowd. The 21st Century resume Bizcard will not only stand out but it will also impress your prospective employers. They may even want to know where you got such a high tech tool.
We are experts in web designing, flash site designing, CD Card designing multimedia, animations, logo designing, graphic designing, web site development, top ranking, promotion, internet business solutions.

پروژه های دانشجویی

Business CD Card & Web site Designing
Business CD Card & Web site Designing 



مقاله ها

جمعه 86/12/24
12:33 عصر
amirsaeedi
مقاله نت

به نام خدا
وبسایت مقاله نت پایگاهی است علمی که در جهت تدوین و نشر مقالات در موضوعات گوناگون علمی فعالیت می کند تلاش ما بر این است که مقالات و منابع پراکنده علمی را گردآوری نمائیم تا مشتاقان و دانش پژوهان آسان تر به موضوع دلخواه خود دست یابند.
مقاله نت دارای دو بانک مقالات html و مقالات pdf می باشد(که دارای مقالات کاملا مجزا می باشند).
کتابخانه و لینکستان سایت با ارتقاء کیفی خود فعال می باشند.
شما نیز می توانید مقالات خود را برای ما ارسال نمائید تا با نام خودتان منتشر گردد. لطفا نظرات و درخواستهای خود را در انجمنهای گفتگو سایت مطرح سازید.
نکته:                                                                                           

چنانچه در مشاهده فونتهای سایت با مشکل برخورد کردید، در مرورگر خود راست کلیک نمایید سپس از منوی باز شده گزینه Enconig را انتخاب و از منوی جاری گزینه ( unicode (UTF-8 را انتخاب و حالت   AUTO-SELECT را غیر فعال سازید.



طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir