دولت، توانایی کاهش بیکاری را ندارد - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

دولت، توانایی کاهش بیکاری را ندارد

پنج شنبه 91/4/22
2:4 صبح
amirsaeedi

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی ارائه آمار اعلام شده توسط وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره کاهش نرخ بیکاری در این کمیسیون خبرداد و گفت: آماری که آقای وزیر اعلام کرده‌اند؛ با واقعیت انتطباق ندارد. وزیر آگاه باشند؛ اشتغال و مساله بیکاری با ارائه آمار و ارقام حل نخواهد شد.

سالار مرادی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از اظهارات عبدالرضا شیخ‌اسلامی وزیر تعاون? کار و رفاه‌اجتماعی مبنی‌بر سامان یافتن وضعیت اشتغال کشور در سال90، تصریح کرد: آقای وزیر نرخ بیکاری را در تنها 7 درصد اعلام کرده‌اند؛ در حالی که این نرخ در برخی مناطق کشور به بالای 20 درصد می‌رسد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با مد نظر قرار دادن نرخ بیکاری در حوزه انتخابیه خود ادامه داد: در حوزه انتخابیه بنده و استان کردستان نرخ بیکاری بیش‌تر از 12 درصد است و مردم این استان از بیکاری رنج می‌برند.

وی افزود: آماری که آقای وزیر اعلام کرده‌اند؛ با واقعیت انتطباق ندارد.  بهتر است وی بداند که اشتغال و مساله بیکاری با ارائه آمار و ارقام حل نخواهد شد.

این نماینده مجلس نهم تاکید کرد: حل مشکل بیکاری نیازمند اقدامات اساسی و زیربنایی است و تنها از این طریق می‌توان نتایج مطلوبی را اخذ کرد.

مرادی گفت: آنچه که اکنون به خوبی مشاهده می شود؛ نرخ بالای بیکاری در کشور است. بسیاری از مردم با دیدن نمایندگان خود در خانه ملت خواستار حل این مشکل هستند که متاسفانه سازوکار فعلی، جوابگوی خواسته‌های موکلانمان نیست.

وی از بررسی ارائه آمار بیکاری اعلام شده توسط وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی  در کمیسیون اجتماعی مجلس خبرداد و یادآور شد: باید مشخص شود این آمار بر اساس چه معیارهایی اعلام شده و این یک و نیم میلیون شغل چگونه و در کجا ایجاد شده است؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید مجدد بر اینکه بزرگترین معضل مردم در کشور، اتخاذ راه‌کار مناسب برای حل مشکل بیکاری و کسب درآمد مشروع است، گفت: با ارائه آمارهای اشتباه نمی‌توان این مساله را حل کرد؛ زیرا ایجاد شغل در کشور به زیرساخت‌ مناسب، برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و امکانات لازم نیاز دارد.

همچنین شیخ‌اسلامی از رسیدن کشور تا پایان سال 91 به نرخ بیکاری هفت درصد خبر داد? این در حالی است که مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود? نرخ بیکاری کشور را در این سال 12.3 درصد اعلام کرد.



طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir