دلار گران می شود یا ریال ارزان؟ - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

دلار گران می شود یا ریال ارزان؟

پنج شنبه 91/4/22
1:46 صبح
amirsaeedi

دلار گران می شود یا ریال ارزان؟

در چند ماه گذشته نرخ دلار روند صعودی بخود گرفت، پس از کش و قوس های فراوان اکنون قیمت دلار به حدود 1900 تومان رسیده است (91/4/4).

در اخبار نیز اینگونه بیان می شود که دلار گران یا ارزان شد. حتی برخی از کارشناسان به صرافت افتاده اند تا دلایل این افزایش قیمت را تشریح کنند.

اما سوال اساسی این است:

آیا دلار در حال گران شدن است یا اینکه ریال ارزان (بی ارزش) می گردد؟

نکته اینجاست که این دلار نیست که در حال گران شدن است بلکه این پول ملی ما یعنی ریال است که در حال ارزان و بی ارزش شدن است.

بنابر این کارشناسانی که در حال بررسی دلایل گران شدن دلار هستند راه را به کل اشتباه می روند؛ آنها باید به دنبال دلایل کاهش ارزش پول ملی خودمان باشند.

تلویزیون و سایر رسانه های جمعی هم وظیفه دارند تا واقعیت را به مردم گفته و بجای بیان اینکه نرخ دلار بالا رفت، باید بگویند: ارزش ریال پائین آمد.

بهترین دلیل بر این مدعا هم نرخ تورم افسار گسیخته کشور است؛ برای مثال قیمت هر کیلو گوشت مرغ از حدود 3000 تومان در اوایل سال جاری (91) فقط در عرض سه ماه به حدود 7000 تومان در اوایل تیرماه 91 رسیده است و این دلیلی بر بی ارزش شدن روزانه پول ملی ماست.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم کسانی که ادعای مدیریت دنیا را داشتند و منتظر فروپاشی نظام سرمایه داری هستند، چگونه اقتصاد خود را مدیریت خواهند کرد!



طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir