نرم افزاری قدرتمند برای یادگیری واژههای انگلیسی - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

نرم افزاری قدرتمند برای یادگیری واژههای انگلیسی

شنبه 91/2/2
12:24 عصر
amirsaeedi

ک نرم‌افزار فلش‌کارت ساده و قوی برای یادگیری واژگان انگلیسی می‌باشد که با تکرار کلمات طبق یک الگوریتم مشخص، اطمینان حاصل می‌کند که کلمات برای همیشه در حافظه‌ی شما ثبت شوند. کسانی که با جعبه‌ی لایتنر یا جعبه‌ی یادگیری جی‌5 کار کرده باشند درخواهند یافت که این نرم‌افزار می‌تواند برای آنها بسیار مفید باشد چرا که از الگوریتم قدرتمندی مشابه با جعبه لایتنر استفاده می‌کند.

این نرم‌افزار رایگان و متن‌باز می‌باشد و پیچیدگی‌های موجود در نرم‌افزارهای مشابه دیگر تا حد زیادی در این نرم‌افزار وجود ندارد. کسانی که قبلاً با نرم‌افزارهای پیچیده و دارای تنظیمات فراوان کار کرده باشند ارزش این سادگی را بهتر از دیگران درک می‌کنند. این نرم‌افزار از اینجا قابل دانلود می‌باشد (دانلود جایگزین).

نقاط قوت این نرم‌افزار را می‌توان در سه حوزه زیر دانست:

  1. مجموعه عظیم کارت‌های آن که موضوعات مختلفی از تاریخ، جغرافیا، ادیان و علوم انسانی گرفته تا علوم کامپیوتر، نجوم، ریاضیات، پزشکی، زیست‌شناسی، شیمی و غیره، و نیز یادگیری زبان‌های مختلف دنیا (اعم از انگلیسی، فرانسوی، روسی، اسپانیایی، اسپرانتو، لاتین، آلمانی، چینی، ژاپنی و غیره) را پوشش می‌دهد. مجموعه کارت‌های مربوط به یادگیری زبان انگلیسی را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید.
  2. انواع افزونه‌ها که به شما اجازه می‌دهند قابلیت‌های دلخواه خود را به نرم‌افزار نموساین اضافه کنید. برای مثال، افزونه‌های Mnemogogo و Mnemojojo که قابلیت استفاده از نموساین بر روی موبایل را به شما می‌دهند و در مطلبی تحت عنوان «یادگیری واژه‌های انگلیسی با استفاده از انواع موبایل» به آن پرداخته‌ایم.
  3. انواع اسکریپت‌ها که به شما اجازه می‌دهند در ساختن کارت‌های دلخواه خود سرعت یا انعطاف‌پذیری یا نمایش ظاهری بهتری را داشته باشید یا به صورت خودکار، مجموعه کامل فلش‌کارت‌های مورد نیاز خود را از سایت‌هایی که این فلش‌کارت‌ها را ارائه می‌دهند دانلود و وارد سیستم نموساین نمایید.

در حال حاضر، 146 مجموعه فلش‌کارت از آدرس فوق در دسترس می‌باشد که برخی از مهم‌ترین آنها در حوزه‌ی زبان انگلیسی عبارتند از: Toefl، GRE، GMAT، SAT و غیره. آدرس مستقیم بعضی از این مجموعه کارت‌ها را اینجا برای راحتی شما می‌گذارم اما توصیه می‌کنم خودتان هم گشتی در سایت نموساین بزنید:

  1. لغات GRE از مجموعه Barrons (شامل جملات نمونه نیز هست)
  2. فهرست کلمات GRE به ترتیب حروف الفبا
  3. لغات دشوار GRE (شامل 700 کلمه)
  4. مجموعه 1340 کلمه‌ای GMAT
  5. مجموعه 5014 کلمه‌ای SAT
  6. مجموعه 1522 کلمه‌ای VOA Special English
  7. مجموعه 504 کلمه ضروری تافل: TOEFL Essentials
  8. مجموعه 4814 کلمه‌ای Barrons GRE برای آزمون تحصیلات عالی

ابتدا باید مجموعه کارت‌های دلخواه خود را دانلود کنید. کار کردن با نرم‌افزار نموساین بسیار ساده است. ساده‌ترین راه آن است که کلمات مجموعه‌های فوق را که قبلاً دانلود کرده‌اید از طریق منوی فایل به نرم‌افزار وارد کنید (file>import) که این کار به سرعت قابل انجام است.

از این پس، نرم‌افزار اداره‌ی کار را به عهده می‌گیرد و هر بار که نرم‌افزار را باز می‌کنید کارت‌های خاصی را از شما می‌پرسد و شما بسته به میزان حدس درست پاسخ، به خودتان امتیاز می‌دهید. این امتیازها در الگوریتم نرم‌افزار برای زمان‌بندی دفعه‌ی بعدی که همین کارت از شما پرسیده شود بکار گرفته می‌شوند.

همانطور که پیشتر هم گفتیم، این نرم‌افزار محدود به مجموعه‌ی کارت‌های فوق نیست و شما خود نیز می‌توانید کارت‌های دلخواهتان را به نرم‌افزار اضافه کنید. این کارت‌ها می‌توانند محتوای متنی، تصویری، HTML، فرمول‌های ریاضی و غیره داشته باشند.



طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir