فدراسیون جهانی مخترعین - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

فدراسیون جهانی مخترعین

یکشنبه 90/10/25
11:37 عصر
amirsaeedi

 

دبیر کل فدراسیون جناب آقای دکتر آندریاس ودرش
 

فدراسیون جهانی مخترعان (ایفیا)

INTERNATIONAL FEDERATION OF INVENTORS ASSOCIATION(IFIA)

 

فدراسیون جهانی مخترعین از سال 1968 در بریتانیا توسط هفت کشور اروپایی شامل انگلیس ، سوئد ، نروژ ، دانمارک ، هلند ، سوئیس وآلمان تشکیل گردید.

این فدراسیون جزیی از سازمان ملل متحد است.

همان طور که می دانید سازمان ملل بزرگترین فدراسیون جهانی بشمار می آید ، زیرا تمام کشورها در این سازمان عضو هستند و یک فدراسیون بین المللی دولتی است که شامل تمام حکومتها و دولتها می شود.

آقای ?آرپا بوکش? به عنوان بنیانگذار این فدراسیون وقتی در سازمان مالکیت فکری ملل متحد( WIPO) بودند شروع به جستجوی اختراعات و ایده های جدید کردند و در انگلیس این فدراسیون را با هفت عضو بوجود آوردند و برای جهانی شدن آن قدمهای مثبتی برداشتند تا تمامی مخترعان جهان را زیر پوشش خود قرار دهند. سپس بعد از آقای ?آرپا بوکش? شخص دیگری به نام ?فاروق موسی? به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب گردید.

و هم اکنون ،مرحله دوم این فدراسیون شروع شده است. پس از 25 سالی که آقای فاروغ موسی ریاست این فدراسیون را عهده دار بودند و پس از اینکه تعداد کشورها و تعداد اعضای فدراسیون گسترش یافت ، درسال 2006 اینجانب به عنوان رئیس جدید فدراسیون انتخاب و ریاست دوره ای من تا سال2014 ادامه خواهد داشت. طی این مدت کشورهای مهمی همچون ایران عضو این فدراسیون شده اند.

در حال حاضر 85 کشور عضو رسمی این فدراسیون میباشند. فدراسیون جهانی مخترعان عضو ناظر و مشاور سازمان کنفرانسها و پیشرفتهای ملل متحد

United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD)

عضو و ناظر سازمان ثبت اختراعات اروپا

European Patent Office (SACEPO)

این فدراسیون مهمترین سازمان حمایتی برای مخترعین زیر نظر سازمان مالکیت فکری ملل متحد میباشد.

World Intellectual Property Organization (WIPO)

فدراسیون جهانی مخترعین مسئول برگزاری المپیاد و جام جهانی اختراعات بوده و همچنین حمایت کنندة برگزاری مسابقات جهانی اختراعات ، نمایشگاههای تخصصی و بین المللی اختراعات ، کنفرانسها ، کارگاه های آموزشی در خصوص مخترعین می باشد. حمایت های مادی ، معنوی و حقوقی از مخترعین در جهان از جمله اهداف این فدراسیون بوده و اعطاء کنند? جوایز در مسابقات بین المللی اختراعات در بیش از 85 کشور جهان میباشد . لازم بذکر است یکی از جوایز ویژه بخش خارجی جشنوار? بین المللی خوارزمی در کشور ایران را نیز IFIA اعطاء می کند . در حال مقر اصلی فدراسیون در کشور سوئیس بوده و دفتر دبیر کل فدراسیون در بوداپست مجارستان میباشد . فدراسیون جهانی مخترعین مانند دیگر فدراسیون های جهانی (مثل فدراسیون فوتبال ، کشتی و غیره .......) غیر دولتی بوده و از هر کشور یک سازمان غیر دولتی را بعضویت رسمی می پذیرد. 

آخرین انتخابات در خصوص اعضاء کمیته اجرایی فدراسیون جهانی :

دعوت به همکاری با سیویلیکا
اخبار ساختمان کشور - عمران معماری شهرسازی
کنفرانس می کارآفرینی، تعاون؛ جهاد اقتصادی
مرجع کتاب - لایبرریا - ارائه کننده کتابهای تخصصی دانشگاهی ebook
گروه خبری فراخوان مقاله ها و طرح های علمی پژوهشی کشور
سومین همایش ملی تحقیقات نوین در شیمی و مهندسی شیمی
پایگاه ااستنادی و مستندسازی کنفرانس ها و همایش های علمی پژوهشی کشور

در حال حاضر 15 کشور عضو هیات اجرایی فدراسیون جهانی میباشند که تا سال 2012 توسط اعضاء دائم و مجمع عمومی فدراسیون انتخاب گردیده اند.

http://www.invention-ifia.ch/GA2010/ga%20report.htm

کشور های عضو هیات اجرایی:

1- کره جنوبی  2- جمهوری اسلامی ایران  3- مالزی  4- چین  5- اسلوونی  6- یمن  7- نیجر  8- سوئد                  9- عربستان سعودی  10- رومانی  11- جمهوری چک  12- فیلیپین  13- روسیه  14- مجارستان  15- نیجریه

http://www.invention-ifia.ch/IFIAexco.htm

پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون جهانی مخترعان :

http://www.invention-ifia.ch

آخرین انتخابات برای معرفی دبیرکل فدراسیون جهانی :

جناب آقای دکتر ودرش مجارستانی در آخرین انتخابات مجمع عمومی در سال 2010 در کشور آلمان در نشست محمع به مدت 4 سال تا سال 2014 بعنوان ریاست فدراسیون انتخاب گردیدند.

http://www.invention-ifia.ch/GA2010/ga%20report.htm

آخرین تغییرات و اصلاحیه در خصوص اساسنامه فدراسیون جهانی توسط مجمع عمومی به قرار ذیل میباشد:

آخرین تغییرات در اساسنامه مربوط به اکتبر 2010 میباشد

http://www.invention-ifia.ch/office/documents.html

 

اساسنامه کلی فدراسیون تصویب شده در سال 1968 میلادی

قوانین فدراسیون بین المللی انجمن مخترعین ( IFIA )

اصل اول
تعریف : این فدراسیون ارگانی ( گروهی است ) بدون شخصیت حقوقی و ماهیت حقوقی مجزا در هر کشوری(ارگانهای دولتی)میباشد .
اسم و موقعیت : اسم این ارگان ( IFIA ) میباشد . ( فدراسیون بین المللی مخترعین ) و دفتر فدراسیون در آدرس ریاست آن قرار میگیرد.

اصل دوم
اهداف فدراسیون

1 - بنیان کردن وبهبود بخشیدن وضعیت مشارکت بین انجمن های مخترعین در کشورهای مختلف و ارتقای این مشارکت بین افراد فعال در مکانهای وابسطه به این انجمن ها
2 - جمع آوری اطلاعات در مورد وضعیت امور و شرایط کاربردی نسبت به مخترعین و اختراعات در کشورهای مختلف و همچنین انتشار این اطلاعات بین اعضاء
3 - مطالع? حقوق ملی و قرارد ادهای بین الملی شامل پیشنهادهای اصلاحی با هدف تغییر و اصلاح آنها با توجه به تغییرات پیاپی و مداوم در زمین? نو آوری و با ملاحض? مقتضی به حقوق مخترعین و همچنین مداخله در روند و اقدامات ملی و بین المللی به قصد دستیابی به چنین اصلاحی
4 - ارتقاء و افزایش آگاهی و فهم اهمیت و تاثیر بسزای مخترعین و اختراعات توسط اشخاص خصوصی و ارگانهای دولتی و هم صدایی افراد در مورد تمامی امور ومسائل مربوط به اهداف تعیین شده
5 - ارتباط با ارگانهای عمومی ودولتی و مشارکت با آنها و یا هر انجمن شخصی و نهاد دیگر به منظور دستیابی اهداف فوق الذکر
6 – ارائه و بیان علایق مشترک مخترعین در زمینه های بین المللی

اصل سوم
اعضاء

فدراسیون میتواند به صورت زیر عضو داشته باشد
الف -
1 - full member ( افرادی که از تمام حقوق و مزایای مصوب فدراسیون حق استفاده دارند.)
2- candidate member ( اعضایی که حق رای دارند و معمولاً انجمن های ملی هستند که اهداف و فعالیتهای آنها به طور گسترده ای مشابه و برابر با اهداف و قوانین فدراسیون میباشد. )
3 -corresponding member ( اعضایی که حق رای ندارند و معمولاً افراد یا انجمن هایی هستند که ممکن است با نوآوری سر و کار داشته و یا نداشته باشند. )
4 - collaborating member (اعضایی که حق رای ندارند. )
ب -
1 – personal member ( به طور استثنا و فقط جایی که هیچ انجمن مناسب و شایسته ای با صلاحیت مشابه وجود ندارد و به صورت موقت در حال کار هستند در طول دور? شکل گیری یک انجمن ملی ممکن است که به مدت یک سال پذیرفته شوند. )

اصل چهارم
پذیرش عضو

الف - عضویت فدراسیون میبایست شامل اعضای موسس و هر عضو جدید پذیرفته شده توسط تصمیم مجمع عمومی باشد.
ب- کمیته اجرایی مختار است اعضای جدید در تمام درجات را بپذیرد و مشارکت و همکاری را بین اشخاص و ارگانهای دیگر بنیان کند.

اصل پنجم
توقف عضویت

1 - استعفای عضویت میبایست کتباً به ( secretariat ) دبیرخانه شش ماه زودتر اعلام شود تا در ماه های June و December رسیدگی شود. این استعفا پذیرفته میشود در صورتی که تمام الزامات و وظایف انجام شده باشد.
2 – مجمع عمومی عضوی که وظایف و مسئولیتهای خود را طبق قوانین و مقررات فدراسیون که در زمانهای مختلف منتشر میشود به نحو احسن انجام ندهد اخراج میکند و همچنین عضوی که در مدت شش ماه از زمانی که فدراسیون او را خطاب کرده است تا اشتباهات را جبران کند.

اصل ششم
مجمع عمومی

فدراسیون توسط مجمع عمومی میبایست اداره شود که از طریق کمیت? اجرایی به فعالیت می پردازد . مجمع عمومی تشکیل شده از نمایندگی ، که هر کشور حق داشتن سه نماینده را دارد و یک نفر از این سه نماینده ، نمایند? اصلی و رئیس میباشد و سه ناظر که این ناظران حق صحبت در مجمع را ندارند مگر اینکه در خواست ایشان توسط مجمع پذیرفته شود و هر کشور فقط حق یک رای دارد.
candidate member و corresponding member و همچنین ارگانهای مشارکت کننده هر یک بیش از دو ناظر به مجمع عمومی نمیتوانند بفرستند مگر در موارد استثنایی مانند وجود بیش از یک full member از یک کشور، هر کدام از این اعضاء حق داشتن تا سه نماینده را خواهند داشت .

اصل هفتم
وظایف مجمع عمومی

مجمع عمومی بدن? اصلی و اولیه در اداره کردن فدراسیون میباشد که وظایفی از قبیل زیر را دارا میباشد.
1- انتخاب رئیس و اعضای کمیت? اجرایی
2- پذیرفتن و تصویب کردن پذیرش اعضاء و همچنین اخراج اعضاء
3- مشخص کردن سیاست کلی و استراژی های فدراسیون ، رسیدگی و موافقت و همچنین پذیرفتن برنلمه های مالی و بودجه تا زمان مجمع عمومی بعدی و مشخص کردن سیاستهای سالیانه در امور اشتراک و نظارت دارایی فدراسیون
4- رسیدگی به گزارشات رئیس و کمیت? اجرایی و رسیدگی به موقعیت مالی فدراسیون
5- اجراء امور از طرف فدراسیون

اصل هشتم
رای مجمع عمومی

تصمیمات در مجمع عمومی از طریق زیر گرفته میشود
1- جلسات عمومی
هر عضو full member حق یک رای را دارد . نمایندگی غایب میتواند رای خود را در مورد یک مسئله یا بیشتر که در agenda ) ( دستور کار مطرح شده بفرستد .
تمام اعضاء میبایست در بحثها شرکت کنند اما فقط اعضای full member میتوانند رای دهند .
Personal member میتوانند در بحثها شرکت کنند ، اما حق رای ندارند .
حد نصاب ضروری برای برقراری یک جلسه ( meeting ) سه عضو میباشد .
یک قطعنامه زمانی تصویب میشود که بیشتر از نصف کل رای ها را به خود اختصاص داده باشد ، زمانی که تعداد رای ها دقیقاً نصف تعداد کل رای های مجمع عمومی است ، شخصی که ( chairman ) ریاست جلسه را بر عهده دارد رای خود را خواهد داشت مگر در مسائل مربوط به :
الف - اصلاح قوانین
ب - منحل کردن فدراسیون
ج - پذیرش و یا اخراج اعضاء
ه - واگذاری حق انتخاب یک نماینده از یک عضو به عضو دیگر زمانیکه چند عضو دریک کشور وجود دارد ( اصل ششم )
و - تغییر تعداد اشتراک سالیانه
برای تصویب قطعنامه حداقل دو سوم رای تمام مجمع مورد نیاز است
برای مسائل مورد الف و ب اصل هشتم قطعنامه میبایست در دو موقعیت جداگانه تصویب شود ( یکی از آنها ممکن است از طریق (circular letter ) نام? بخشنامه در زمان سه ماه باشد)
2 - تصمیمات
مسائلی که بدو ن ایجاد خسارت قابل تعویق به جلس? عمومی دیگر نمیباشد و همچنین نمی توان یک جلس? فوق العاده را برای آن در نظر گرفت از طریق ارسال سوالات کتبی به نمایندگان و همچنین عقاید و پاسخهای نمایندگان که به دبیر خانه فرستاده میشود تصمیم گرفته میشود.
در نام? همراه که میبایست با نام? دوم در طول یک هفته تایید شود میبایست اعلام شود که جواب نماینده به عنوان رای تلقی خواهد شد که در این حالت مسئل? مورد نظر با اکثریت آرا تصمیم گرفته خواهد شد
2- یادداشتها ( minutes )
یاداشتهای روند کاری میبایست از تمامی تصمیمات گرفته شده تحت موارد یک و دو تنظیم شوند و پیش نویسهای مربوط میبایست به نمایندگان فرستاده شوند و اگر هیچ اعتراضی وجود نداشت در طول دو هفته میبایست بوسیل? رئیس امضاء شوند و آخرین یادداشت به تمامی نماینده ها فرستاده میشود ولی اگر اعتراضی وجود داشت یادداشتها میبایست مورد بحث قرار گرفته و در جلس? بعد امضاء شود.

اصل نهم
جلسات

جلسات اجباری فدراسیون تنها جلسات مجمع عمومی خواهد بود که به ترتیب زیر میباشد :
1 - مجمع Biennial که در ماه May یا هر زمان دیگر که توسط مجمع عمومی یا کمیت? اجرایی تصمیم گرفته خواهد شد.
یک پیش نویس ( طرح ) از گزارش کمیت? اجرایی ، رئیس و یا دستور کار اولیه به نمایندگان سه ماه پیش از موعد فرستاده میشود .
پیشنهادات از طرف نمایندگان میبایست شش هفته قبل از تارخ جلسه به دست دبیرخان? فدراسیون برسد . این پیشنهادات بررسی و جوابی? کمیت? اجرایی و رئیس فدراسیون و اطلاعات در مورد سوالهای دیگر و آخرین دستور کار میبایست حداقل سه هفته قبل از جلسه در حال چرخش باشد . چنین دستور کاری میبایست شامل انتخاب رئیس ، کمیت? اجرایی ، گزارشات ریاست و بودج? فدراسیون و یا هر تغییرات پیشنهاد شده در اشتراک سالیانه باشد.
2 - جلسات فوق العاده زمانی ابلاغ میشود که ریاست لازم بداند یا این موضوع از طرف حداقل نصف نمایندگان کتباً درخواست شود و کمیت? اجرایی گزارش یا پیشنهاد برگزاری جلس? فوق العاده را به ریاست تسلیم میکند.
ابلاغیه ها میبایست شامل دستور کار اولیه باشد و نمایندگان میبایست در مدت یک ماه موارد دیگر را به دستور کار اضافه کنند. آخرین دستور کار میبایست به نمایندگان سه هفته قبل از برگزاری انتشار و ابلاغ گردد.
مکان جلسه توسط مجمع عمومی مشخص میشود ویا در مراتب بعد توسط ریاست با مشاور?ّ کمیت? اجرایی مشخص میگردد.

اصل دهم
کمیت? اجرایی

1- در کنار رئیس ، کمیت? اجرایی میبایست تا یک سوم اعضاء را شامل شود. اعضاء کمیت? اجرایی توسط مجمع عمومی به مدت دو سال ( تا جلس? عمومی بعد ) انتخاب میشوند.
اعضاء میبایست به طور مساوی نواحی مختلف را نمایندگی کنند و نباید بیش از یک نفر در هر کشور باشد.
2 - کمیت? اجرایی به محض جلس? عمومی ریاست میبایست در جلسه شرکت نمایند
3 - کمیت? اجرایی میبایست با نظر خود و یا یک سوم اعضاء در جلس? فوق العاده به محض اعلام جلس? ریاست شرکت کنند.
4- کمیت? اجرایی ممکن است با ابتکار ریاست تصمیمات را از طریق مکاتبه بگیرد.
5 - کمیت? اجرایی با اکثریت آرا میتواند تصمیم گیری نماید و در برخی از موارد ضروری تصمیم گیری با یک سوم آرا امکان پذیر است.
6 - کمیت? اجرایی ، اجرای تصمیمات مجمع عمومی را بیمه میکند و مسئول اجرای امور کمیته های دیگر و گروه های کاری فدراسیون ، بررسی کردن درخواست ها برای عضویت در درجات مختلف و مسئولیت ایجاد مراحل اشتراک برای عضو جدید راخواهد داشت.
7 – مجمع عمومی ممکن است قدرت و مسئولیت بیشتری به کمیت? اجرایی دهد به استثنای اینکه تصمیم گیری در مورد مسائل مربوط موارد الف ، ب ، ج و ه در اصل هشتم نمیتواند به کمیت? اجرایی واگذار شود. کمیت? اجرایی در استفاده از قدرت واگذار شده به آن باید با مقرراتی که مجمع عمومی مشخص میکند در یک سو باشد . کمیت? اجرایی به مجمع عمومی پیشنهاد قرارهای ملاقات رئیس ( chairman ) را میدهد.

اصل یازدهم
رئیس و دبیر خانه

1 - رئیس میبایست توسط مجمع عمومی انتخاب گردد برای مدت چهار سال و نیز میتواند بعد از چهار سال نیز دوباره انتخاب گردد .
2 - ریاست ، فدراسیون را نمایندگی میکند .
3 - ریاست میبایست ( chairman ) عضو مجمع عمومی و کمیت? اجرایی باشد .
4 – رئیس، مدیر عامل فدراسیون خواهد بود و وظیف? آن :
الف - سرعت بخشیدن به امورفعلی فدراسیون
ب -گزارش دادن فعالیتهای فدراسیون در هر جلسه معمول و ارائ? پیش نویس برنامه و بودجه با توصیه های کمیت? اجرایی
ج – انتخاب یک یا افراد بیشتر برای کمک به خود ، با توجه به محدودیتهای بودجه ای و موافقت کمیت? اجرایی ( تحت مسئولیت رئیس در اجرای کارکردهای مدیریتی و مالی فدراسیون )
5 – ریاست و همکاران ( دبیرها و خزانه دار ) دبیر خان? فدراسیون را تشکیل میدهند.
6- ریاست پیشنهاد و کمیت? اجرایی تصمیم گیری میکند تا مقدار پول مشخص شده برای دبیر خانه و مخارج در مدیریت و نمایندگی کردن و کنترلهای مالی و مدیریتی را بپردازد.


اصل دوازدهم
زبان

زبان رسمی فدراسیون انگلیسی خواهد بود تمام بحث ها در مجمع عمومی به همراه یادداشتها ، اسناد و گزارشات به زبان انگلیسی خواهد بود و همچنین در تمام مکاتبات بین اعضاء و دبیر خانه به زبان انگلیسی خواهد بود.

اصل سیزدهم
کنگره

زمانیکه از نظر اقتصادی و علمی ممکن و دلخواه باشد ، مجمع عمومی کنگره را در کشورهای مختلف برگزار میکند که برای بحث در مورد مسائل مشترک در حوز? عملی فدراسیون میباشد که به منظور ارتقاء علاقه در چنین مسائلی توسط عموم مردم و انجمنهای عضو فدراسیون است .
برنام? کنگره و برنامه ریزی در مورد آن توسط مجمع عمومی میباشد .
تمامی اعضاء انجمن ها حق حاضر بودن در کنگره را دارند بعلاوه مجمع عمومی افراد و ارگانهایی که از نظر او مناسب و شایسته هستند را دعوت میکند .
کنگره توصیه هایی را به مجمع عمومی خواهد کرد اما حق تصمیم گیری از طرف فدراسیون را ندارد.

اصل چهاردهم
تعهدات انجمن های عضو

از وظایف هر یک از انجمنهای عضو در سال چکید? مطالب بدون هیچ تاخیری به زبان مادری و ترجم? انگلیسی آن به دبیر اول که اسامی روئسای هیئت و دیگر منصوبین درآن آمده باشد که بایستی تا قبل از آخر ژانوی? هر سال ارائه شود.
1 - ارسال بدون تاخیر گزارش سالان? انجمن عضو به زبان مادری که به تصویب نهایی رسیده باشد و ارسال ترجم? انگلیسی آن در عرض دو ماه به دبیر خان? فدراسیون و پراخت کامل حق عضویت فدراسیون که به تصویب مجمع عمومی رسیده باشد .
2- مطلع کردن دبیر اول از اخبار مخترعین و اختراعات مهم کشور

اصل پانزدهم
تشکلهای منطقه ای

انجمن های عضوی که بعلت داشتن زبان هم ریشه و مشابه بودن قوانین در زمین? اختراعات و موقعیت جغرافیایی و یا به دلایل دیگری که ممکن است بر پای? همکاریهای منطقه ای ، در ساده تر کردن و کاهش هزینه ها باشد میتوانند تشکلهای منطقه ای را شکل دهند. قوانین این تشکلها با قوانین فدراسیون همخوانی خواهد داشت و نحو? ارتباط آنها با فدراسیون نیز به شیو? انجمنهای عضو خواهد بود. ( فصل چهاردهم )
چنین تشکلهایی هیچ گونه نمایندگی در مجمع عمومی ندارند و هیچ حق ویژه ای در داخل فدراسیون نخواهند داشت .

اصل شانزدهم
قراردادهای بین المللی ( Finance )

دستورات هیئت نمایندگی به مجمع عمومی افتخاری بوده و نمایندگان شامل حق و حقوقی از فدراسیون نمیگردند. حقوق و مزایا برای کمیت? اجرایی و دبیر اول توسط مجمع عمومی تصمیم گیری شده که در خصوص وسایل و مصرف آن است.
حق عضویت انجمنهای عضو بر پای? نسبت تعداد اعضاء در اول ژانوی? هر سال است و حق عضویت هر نفر توسط کمیت? اجرایی مشخص میشود و جهت تصویب به مجمع عمومی ارسال میگردد.

اصل هفدهم
بازرسی

مجمع عمومی حسابهای مالی دریافت شده و خرج شده توسط فدراسیون را مراقبت و نگهداری میکند .
حسابها در دفاتر فدراسیون نگهداری میشود و برای بازرسی اعضاء در ساعات کاری در هر روزی مهیا میباشد.
حداقل یک بار در هر سال حسابهای فدراسیون باید بازرسی شود و صحت آن باید توسط یک و یا بازرسین بیشتر که توسط مجمع عمومی معرفی شده اند تایید خواهد شد.

اصل هجدهم
اصلاحیات قوانین

این قوانین توسط قطعنامه ای که با حضور حداقل دو سوم آراء کل مجمع عمومی در دو موقعیت مجزا در سیزده ماه ( اصل هشتم قسمت دو ) ایجاد میشود اصلاح میشود.توجه خاصی در مورد دستور کار ( agenda ) داده خواهد شد.

اصل نوزدهم
فرو پاشی فدراسیون

پیشنهاد از بین بردن فدراسیون همانند اصلاحی? قوانین میباشد. دارایی در میان اعضاء تقسیم نمیشود ولی با رکوردهای موجود ارگانهای بین المللی یا نهادها با اهداف موافقت شده در زمین? اختراع با مطابقت با شرایط تعیین شده در مجمع عمومی واگذار میشود.( اصل هشتم قسمت یک بند الف )

 

 

 



طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir