تنها با قدرت ذهن خود موسیقی بنوازید - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

تنها با قدرت ذهن خود موسیقی بنوازید

یکشنبه 90/2/4
3:42 عصر
amirsaeedi

تنها با قدرت ذهن خود موسیقی بنوازید

حتما شما هم در مورد افرادی که با قدرت ذهن خود قاشق و چنگال خم می کنند، چیزهایی شنیده اید. فارغ از بحثهای متعددی که در مورد این ادعا ها وجود دارد، اکنون همه می توانند با قدرت ذهن خود موسیقی بنوازند.

اصلا نیازی نیست بدانید که چگونه گیتار را در دست بگیرید یا فلوت را به صدا در بیاورید، تنها کافیست به نت ها فکر کنید تا آهنگ دلخواهتان را بنوازید. گروهی از محققین دانشگاه پلیموث انگلستان ابزاری ابداع کرده اند که بر اساس نوار مغزی افراد، قادر است تعیین کند که فرد در حال فکر کردن به کدام کلید و نت است، سپس آهنگ متناسب را پخش می کند.

تنها یک دوره تمرین برای کاربر و دستگاه لازم خواهد بود تا به هنگام فکر کردن به نت، نوار مغزی تحلیل شود و امواج متناسب با تفکر به آن نت استخراج شود. سپس هرگاه کاربر به نتها و کلیدهای مربوطه فکر کند، دستگاه با ترکیب آنها موسیقی مورد نظر را پخش خواهد کرد.

گروه پژوهشی اعلام کرده که هدف آنها توسعه ابزاری برای کمک به افراد معلول است تا به این طریق کارآیی ذهنی و نیز روحیه آنها افزایش یابد. این محصول در ابتدای راه است و تنها می تواند معادل چهار کلید پیانو عملکرد داشته باشد، اما آنها وعده داده اند که به زودی این ابزار را توسعه خواهند تا افراد بتوانند قطعه های پیجیده تری هم بنوازند.



طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir