حوه رزومه نویسی برای افرادی که سابقه کاری ندارند - وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی

حوه رزومه نویسی برای افرادی که سابقه کاری ندارند

پنج شنبه 92/8/2
12:40 صبح
amirsaeedi
حوه رزومه نویسی برای افرادی که سابقه کاری ندارند

رزومه می تواند برگ برنده یا سند شکست شما در روند جستجو برای کار باشد. اینکه دلیل پیروزی یا علت شکستتان باشد به خودتان بستگی دارد. روی سخن به ویژه به شما تازه فارغ التحصیل هایی است که از شنیدن عبارت سابقه کار حالتان منقلب میشود.

به گزارش بانکی دات آی آر، نوشتن خلاصه تجربیات یا همان رزومه اساسا برای کسانی که تجربه کاری دارند کار آسان تری است چون می توانند کوله بار تجربه خود را وسط بیاورند و از آنچه در محیط کار تجربه کرده اند، بنویسند.

اما این افراد بدون سابقه کار هستند که بسیاری از آنها نمی دانند چگونه فیلدهای گوناگون رزومه را پرکنند. ما در این گزارش روش هایی را برای شما توضیح می دهیم:

نکته اول

از فرمتی ساده و استاندارد برای نوشتن رزومه خود استفاده کنید. رزومه معرفی شخصیت شغلی شماست و نیازی به تجملات و زرق و برق ندارد.

نکته دوم

از صفحه های بی خط و سفید برای نوشتن رزومه استفاده کنید. کادر ساده ای اطراف نوشته ها ترسیم کنید و تزئینات هم ندهید.

نکته سوم

اطمینان پیدا کنید که اطلاعات تماستان کامل، بی نقص، به روز شده و درست است. اطلاعات تماس شامل تلفن ثابت، تلفن تماس و ایمیل است. اگر آدرس ایمیلتان نام و نام خانوادگی خودتان نیست یا نام مستعار است، پیشنهاد می کنیم یک حساب کاربری با مشخصات واقعی خودتان درست کنید. هیچ چیز به اندازه یک ایمیل طنزگونه نمی تواند ذهن کارفرما را خراب کند. تصور کنید ایمیل شما با آدرس قشنگ چفنگ باشد!

نکته چهارم

در یک بند سه الی چهار جمله ای به توصیف نقاط قوت شخصیتی و خصلت های خوب رفتاری خود برای کارفرما بپردازید.

نکته پنجم

اگر واقعا تجربه کاری ندارید، سعی نکنید کارفرما را فریب دهید یا دروغ نویسی به جای رزومه نویسی کنید. به جای آن کارهایی را که داوطلبانه انجام داده اید، لیست کنید یا از فعالیت های گروهی خود در دانشگاه بنویسید.

نکته ششم

این نکته از همه مهمتر است. وقتی کسی تجربه کاری ندارد، بیش از هر چیز می تواند روی مهارت هایی که دارد مانور دهد. هر کلاس، دوره یا آموزشی که گذرانده اید را بنویسید. هر آنچه بر آن تسلط دارید، یا بخشی از آن را بلدید را بنویسید. راه دوری نمی رود.



طراح صفحات وب - برنامه نویس تحت سی پلاس پلاس و دلفی و ویبی - طراح نرم افزار های تبلیغاتی - تدریس خصوصی - ارائه پروپوزال و پایان نامه - ارائه مقالات علمی (برای ارتباط نظر بگذارین)
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبسایت دکتر امیر مرتضی سعیدی است. || طراح قالب avazak.ir